שיווק בינלאומי – באז מטורף בתקציב מזערי: הכירו את השטיקים השיווקיים שעשו את זה בענק

חלומו הרטוב של כל איש פרסום הוא לראות את הרעיון המטורף שלו זוכה לסיקור בינלאומי. אז רגע לפני שאתם חושבים על השטיק הבא שישבור את האינטרנט ויכניס לכם הרים של כסף, קחו כמה דקות כדי לשאוב השראה מחמישה אשפים בתחום, ששלפו הברקות שאי אפשר להתעלם מהן:

15677334 (1)

1. מי רוצה להיות דג באקווריום?

המטרה: מוזיאון המדע והתעשייה בשיקגו לא הצליח, מסיבות ברורות, למשוך אליו קהל צעיר והחליט שהגיע הזמן לשינוי גישה.

השטיק: במוזיאון הבינו שצעירים יעדיפו לבלות חודש שלם בבית האח הגדול ולא להעביר יום אחד בתערוכה, מה שהוביל אותם לחשוב – למה לא לתת להם בדיוק את מה שהם רוצים? במסגרת הקמפיין נבנה במוזיאון מיצג מקורי – חדר מלון יוקרתי עם קירות שקופים שמאפשר לבר מזל אחד לחיות כקוף בספארי ולהלל את המקום ברשתות החברתיות בתמורה ל-10,000$.

התוצאה: 1,500 צעירים מכל רחבי העולם נענו לאתגר ותהליך בחירת המנצח סוקר בהרחבה בטלוויזיה הארצית והוביל להכפלת מספר העוקבים בעמוד הפייסבוק של המוזאון. הרשתות החברתיות בערו סביב הקמפיין, שחוזר לסיבוב שני בקרוב. אז אם תמיד חלמתם להיות מיצג במוזיאון – זו ההזדמנות הגדולה שלכם.

 

buzz22. אין בושה בקצת שימינג

המטרה: ענקית התעופה Germanwings המציעה טיסות low-cost החליטה להילחם במתחרה שלה שמציעה תעריפים נמוכים יותר, אך גובה מהנוסעים תשלום נוסף על שירותים הזויים ובהם אפילו השימוש בשירותים.

השטיק: החברה החליטה לקנות כמה כרטיסי טיסה של החברה המתחרה, לצייד כמה מתנדבים מאושרים בשלטים ובמצלמות וידאו ולשלוח אותם להידחס אל תוך המושבים הצפופים של מטוס ה-low-cost. במהלך הטיסה הניפו השתולים את השלטים, עליהם נכתבו בגאון משפטי שיימינג כמו: "תסתכלו מהחלון, לפחות זה בחינם!"

התוצאה: הסרטון עלה ליוטיוב, השיג כמעט 400 אלף צפיות והעלה משמעותית את המודעות לגבייה השערורייתית של החברה המתחרה. והכול בעלות של כמה כרטיסים (זולים מאוד) ואולי איזו תוספת קטנה על ביקור בשירותים.

 buzz3

3. להציף את הבעיה

המטרה: החברה הקנדית Offsetters החליטה להגביר את המודעות לעובדה שאנחנו מחריבים את הכוכב שלנו ושבעוד כמה שנים תהיה לנו בחירה בין פיתוח זימים לטביעה במצולות.

השטיק: ביום בהיר אחד תושבי וונקובר שבקנדה הרימו את עיניהם למראה סירות הצלה מגומי התלויות מעל ראשם עם הכיתוב "מציל בתפקיד". בנוסף גילו התושבים חגורות הצלה מתחת לספסלים ולידם שלטי אזהרה מאיימים.

התוצאה: סיקור נרחב במאות כלי תקשורת וברשתות החברתיות ברחבי העולם והמוני קנדים מוכי חרדה שהתחילו להתכונן לאפוקליפסה.

 4. המקל שבגזר

buzz4

המטרה: היינו אומרים שהמטרה היא לעודד מודעות לצחצוח שיניים ולשמירה על היגיינת הפה, אם היינו בתחילת דרכנו בעולם הפרסום, אבל בואו נודה בזה, המטרה של חברות ענק כמו קולגייט היא למכור – וכמה שיותר.

השטיק: החברה פנתה ליצרן גלידות מקומי בתאילנד והציעה לו להחליף את מקלות העץ המשמימים שלו במקל בצורת שפורפרת משחה של קולגייט עם הכיתוב "אל תשכחו!".

התוצאה: עלייה רצינית במכירות של קולגייט ושל הגלידה המקומית והמוני ילדים תאילנדים מפוחדים שחשבו לשנייה שמישהו דחף להם משחת שיניים לגלידה שהם כל כך אוהבים.

 

buzz55. חינם, חינם, חינם!

המטרה: כמה אנשי תקשורת צעירים ושאפתניים פתחו תחנת רדיו מקומית ורצו לעשות הכי הרבה רעש בכמה שפחות כסף – מה שהוביל אותם לחשוב על דרך לא שגרתית לעורר מודעות.

השטיק: חברי התחנה הבינו דבר אחד פשוט שאנשי פרסום מכירים היטב – כולם אוהבים לקבל דברים בחינם. אבל מה אפשר לחלק כשאין תקציב? הצוות הקדיש לכך מחשבה רבה ובסופה החליט להדביק על סטנדים לגיטרות את הכיתוב (הגאוני, יש לומר) "Free Air Guitar", הציב אותם ברחבי העיר והזמין עוברי אורח לקחת כאוות נפשם.

התוצאה: התמונות הפכו ויראליות כמעט בכל פלטפורמה אפשרית, זכו לסיקור בעיתונים מקומיים, בבלוגים וברשתות החברתיות, לצד תגובות רבות בכל אחד מהפרסומים הקוראות להאזין לאשפי השיווק בתחנת הרדיו העצמאית.

 

בשורה התחתונה – אם אתם רוצים לייצר באז חשוב שתדעו שאין נוסחת קסם שתשיג לכם אותו. כאן מקוריות משחקת את התפקיד החשוב ביותר וחשוב לשאוף שהקמפיין יהיה כמה שיותר מפתיע, מטורף, גרנדיוזי, לא שגרתי ושובר מוסכמות. צריכים עזרה? בואו נביא ביחד את השטיק הגדול הבא 🙂 

שיווק בינלאומי – באז מטורף בתקציב מזערי: הכירו את השטיקים השיווקיים שעשו את זה בענק
5 (100%) 4 votes

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה