לתמונות יש כוח עצום, כך תנצלו אותו בפוסטים השיווקיים שלכם

בפייסבוק סוף סוף החליטו שהגיע הזמן להיפרד מחוק ה-20% המפורסם שמנע מאיתנו לקדם פוסטים עם יותר מדי טקסט, למרות שגם היום האלגוריתם נותן תעדוף לפרסומים עם פחות טקסט על התמונה. הסיבה? בפייסבוק יודעים כמה כוח יש לטקסט בתמונה ולא רוצים שננצל אותו לרעה.

כמה כוח יש לתמונה? הינה כמה נתונים שכדאי לכם להכיר: כמו שאתם בטח כבר יודעים, המחשב והסמארטפון הפכו את הצורך שלנו בזיכרון למיותר, זו הסיבה שאנחנו זוכרים רק 10% מהטקסט שאנחנו קוראים לאחר שלושה ימים, אבל תמונה תשפר את המצב ותגדיל את כמות הטקסט שנזכור ל-65%. ומה אם הגולשים שלכם שונאים לקרוא? תמונה תגדיל ב-80% את הרצון שלהם לעשות את זה.

power1

אוקיי, אני יודע שחשוב להשתמש בתמונות, עכשיו מה?

לא מספיק לשלב תמונות יפות בפוסט כדי למשוך תשומת לב. כדי להצליח לתפוס קוראים בעידן הפרעות הקשב אתם חייבים גם להיות מתוחכמים. בנטפליקס עשו מחקר מעניין על התמונות באתר וחשפו תמונת מצב מעניינת:

אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו יצורים מורכבים, אבל האמת היא שתהליך קבלת ההחלטות שלנו פשוט יותר ממה שאנחנו רוצים להאמין. זו הסיבה שנעדיף לראות תמונות עם כמה שפחות פרטים. בדרך כלל תמונות עם יותר משלושה אנשים או עם עומס של פרטים יתישו אותנו ולא יעצרו אותנו מלהמשיך לגלול.

7835922211279936

עוד נתון שחשוב להכיר הוא שהבעות מורכבות תופסות אותנו חזק. מה זה אומר? שאישה מחייכת לא תעניין אותנו כמו אישה עם הבעה מורכבת שמבטאת רגשות חזקים. לא מאמינים? תראו מה נהיה מהמונה ליזה. גם תמונה עם שני אובייקטים מנוגדים תגרום לנו להתעכב עליה. חשבו על זה רגע – אם הייתם רואים את חנין זועבי מנשקת על הלחי את נפתלי בנט לא הייתם עוזבים הכול וקוראים את ההסבר?

power3

הבנתי הכול, אבל עכשיו בתכלס – מה אני עושה?

אז עכשיו כשאתם יודעים מה עובד אפשר לקחת את כל השטיקים האלה ולהלביש אותם על פורמטים מוכרים שהוכחו כיעילים בפייסבוק:

ציטוטים מעוררי השראה – הלבישו משפט חזק של אישיות בולטת על תמונה עוצרת נשימה – רצוי עם קשר חזק למותג שלכם ועם לוגו או כתובת האתר. תנו מבט מהיר לפיד שלכם כדי לראות כמה התמונות האלה עובדות.

power4

טיפים – ישראלים חושבים שהם יודעים הכול ולא צריכים עצות מאף אחד – אלא אם זה בפייסבוק. תמונות עם טיפים שימושיים הן בעלות פוטנציאל שיתוף גדול – אבל רק כאלה שמכילות רעיונות מפתיעים ולא שגרתיים שאף אחד לא חשב עליהם לפניכם.

power5

אינפוגרפיקה – מי צריך לקרוא כמויות גדולות של נתונים כשאפשר להציג אותם בצורה ויזואלית, ברורה ויותר מכל – פשוטה?

power6

וחשוב מכל – גיפים – הדור הבא של התמונות – כמו שהעולם עבר מטקסט לתמונות, היום העולם עובר מתמונות לווידאו, ובן הכלאיים של התמונות והוידאו, הלוא הוא הגיפ (GIF) נחשב לאחד מכלי התוכן היעילים ביותר כיום. פייסבוק עצמו אמנם עדיין לא תומך בהעלאת גיפים, אבל תוכלו להעלות אותם לאתר חיצוני (giphy.com לדוגמא) ולשתף את הלינק בפוסט שלכם.

בשורה התחתונה – פוסטים עם טקסט בלבד נועדו מראש לקבורה בתחתית הפיד. בכל רגע נתון אנו מדפדפים בין עשרות תכנים שונים – לא מספיק שהתוכן שלכם יהיה מעניין – כדי שהוא יגרום לנו לעצור תוודאו שהוא כזה שלא ראינו עד עכשיו.

לתמונות יש כוח עצום, כך תנצלו אותו בפוסטים השיווקיים שלכם
5 (100%) 2 votes

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה