כך תחזקו את הקשר הרגשי עם הקהל שלכם ב-4 שלבים פשוטים

המלחמות הגדולות בהיסטוריה פרצו בגלל רדיפת תהילה וכוח. הדיקטטורים הגדולים עלו לשלטון בגלל פחד וייאוש והאנושות כולה ממשיכה להתקיים בזכות התשוקה והרצון להמשכיות. הרגש מניע את כולנו והוא כמעט תמיד מהווה את הבסיס לכל החלטה שאנחנו עושים. אז עכשיו, אחרי שהבנו כמה כוח יש למילה אחת בכתיבת טקסטים שיווקיים, הגיע הזמן להסתכל על המשפט שעוטף אותה ולהשתמש בו כדי להשפיע על הקורא בדיוק כמו שאנחנו רוצים.

bond1

איך עושים את זה? כל טקסט שיווקי שאתם כותבים מוכרח להיות מונע מרגש. אז לפני שאתם נותנים למוח ולאצבעות לרוץ קחו נשימה ועקבו אחר 4 השלבים האלה:

שלב א' – מצאו מה ומבדיל אתכם מהשאר

היפסטרים, זקנים ארוכים ומוזיקת אינדי הפכו ללהיטים עולמיים לא בזכות יופי או איכות, אלא בזכות טבע אנושי בסיסי שחשוב להבין – כולנו אוהבים להרגיש מיוחדים ואנחנו אוהבים גם לעקוב אחרי אנשים ומותגים יוצאים מן הכלל. חשבו על הערך שאתם נותנים לקהל שלכם שאי אפשר למצוא באף מקום אחר (ולא, שירות מצוין ומקצועיות לא נחשבים – אתם לא היחידים שבטוחים שהם נותנים שירות מדהים).

ברגע שמצאתם את הייחוד שלכם אל תפחדו לפאר אותו – כשיש בידיכם נכס שאפשר להשיג רק אצלכם – הקהל שלכם יילחם עליו, גם אם לא היה לו מושג שהוא רוצה אותו עד עכשיו. כולנו עדיין חושבים בבסיס כמו ילדים – אם יהיה לנו משהו שאין לאחרים ושאף אחד אחר לא יכול להשיג – אנחנו נאהב אותו הרבה, הרבה יותר.

bond2

שלב ב' – התאימו את הרגש הנכון לאדם הנכון

כולנו רוצים להרגיש שמבינים אותנו – ורוב הזמן בטוחים שאף אחד לא באמת יצליח. אם תצליחו לגרום לקהל שלכם לחשוב שדווקא אתם מכולם יודעים מה עובר לו בראש – הרווחתם הרבה יותר מעוד לקוח. קודם כל חשבו אילו רגשות אתם רוצים שיהיו מזוהים עם המסר שלכם – ולאחר מכן התאימו תשתית רגשית מתאימה.

מנסים למכור מוצר שגורם הנאה? השתמשו בהומור לא שגרתי שיחזק את אפקט הפאן. נסו ליצור "בדיחות פרטיות" שיחזרו בכמה פרסומים שונים ויעמיקו את הקשר האישי בניכם לבין הקהל. רוצים לרתום את הגולשים למטרה חשובה? שתפו בסיפור האישי של הנפשות הפועלות ודברו אל הקוראים בגובה העיניים. מוכרים פתרון לבעיה נפוצה? דברו על הכאב שהיא גורמת – רצוי גם בהומור ועם ציניות במינונים נכונים. אל תפחדו גם ללטף את האגו של הגולשים שלכם ולהתייעץ איתם – בקשו טיפים והמלצות מהם ובכך תגרמו להם להרגיש בעלי חשיבות ותחזקו את הקשר איתם.

שלב ג' – אל תפחדו להיות שנויים במחלוקת

החל מהבבונים בספארי ועד אחרון משתמשי הפייסבוק, כולם יעדיפו ללכת אחרי אנשים שיודעים מה הם עושים ובוטחים בעצמם. לכן אסור לכם לפחד לתפוס עמדה נחרצת – גם ובעיקר בנושאים שיכולים להיות שנויים במחלוקת ולגרור תגובות שליליות. הגולשים שיתחברו לדעתכם ויסכימו איתה יעריכו אתכם הרבה יותר על הבחירה האמיצה לעסוק בנושא בעייתי במקום להימנע מהדיון עליו.

אם תנהלו דיון בעמוד הפייסבוק שלכם בנושאים בעייתיים הוא יכול ליצור עניין ציבורי, לסחוף גולשים רבים ולהגביר משמעותית את החשיפה לתכנים שלכם. נמקו את הדעות שלכם וספקו להן הוכחות חותכות אם יש כאלה. מצד שני, חשוב גם להקפיד לא להתלהם – כי למרות שלצל יש המון עוקבים בפייסבוק, אף אחד לא היה קונה ממנו מוצר יקר יותר משוקו.

bond3

שלב ד' – שאלו את השאלות הנכונות

אתם בטח כבר יודעים שאין דבר שיותר מניע אותנו לפעולה משאלות. אתם יכולים להיות מפוצצים בסוף ארוחת 7 מנות, אבל עדיין כשהמלצרית תשאל אתכם "רוצים קינוח?" אתם תהרהרו קצת לפני שתשללו. אל תפחדו לשאול את הגולשים שלכם שאלות שיגרמו להם לחשוב – על המוצר שלכם, על התוכן שיצרתם ואפילו על הדברים שהם פחות אהבו בפרסום שלכם. השאלות יוצרות שיח שגם יתרום לידע שלכם וגם יחזק את מעורבות הגולשים ואת השיח איתם. כך הגולשים יעריכו אתכם יותר והאמינות שלכם תגבר. אל תשכחו גם להשיב על השאלות ולטפח קצת את האגו של הקהל שלכם על הדרך.

אנחנו בטוחים שגם לכם יש רעיונות מדהימים לחיזוק הקשר עם הגולשים, נכון? שתפו אותנו בתגובות!

כך תחזקו את הקשר הרגשי עם הקהל שלכם ב-4 שלבים פשוטים
5 (100%) 1 vote

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה