והרי התחזית: העתיד של הפרסום בדיגיטל

0 119

מדי יום, מדי שעה, מדי דקה – עולם הפרסום לא מפסיק לעבור תהפוכות והמשמעותית שבהן היא ללא ספק התרחבות הדיגיטל שיצרה אינספור אפשרויות חדשות למפרסמים. נראה שהתפתחות הטכנולוגיה בשנים הקרובות רק תעצים את המגמה ותאפשר להעביר מסרים בטכניקות שהן לא פחות ממדהימות, אלו שתיים מהשיטות המסקרנות ביותר שנתקלנו בהן בזמן האחרון:

weather1

גם בעולם הדמיון ייווצרו "מתחמים שיווקיים"

אתם יושבים בבית אחרי יום עבודה ארוך, פותחים בקבוק בירה ונזרקים על הספה עם משקפי המציאות המדומה שלכם. בזמן שאתם מחכים למשחק הרשת שייטען אתם לא רואים את מסך הטעינה המוכר והמעצבן, אלא נזרקים לאי בודד מלא בנות בביקיני והמון פחיות קוקה-קולה צוננות. ברוכים הבאים לעולם הפרסום במובייל, גרסת 2016. 

מומחים בפרסום מעריכים שהמציאות המדומה הולכת לכבוש בסערה את העולם בשנים הקרובות, מה שפותח בפני מפרסמים אינספור אפשרויות חדשות ומסקרנות. כך במקום לכתוב מודעה שגולשים נוטים לזלזל בה, אפשר לבנות עבורם עולם שלם שבו הם ימצאו תשובה לכל הבעיות שלהם וכמובן – את המוצר שלכם, עם כל התחושות החיוביות שהוא מעביר. 

בעולם שבו אנחנו יכולים להסיר את משקפי המציאות המדומה בכל שלב ולחזור למציאות האפורה שלנו למפרסמים יהיה אתגר חדש – להפוך את ההמתנה לחוויה אינטראקטיבית שתהיה מהנה ממש כמו המשחק עצמו. כך נוכל להעניק לצופים סיור וירטואלי מרהיב ב-360 מעלות בחנות רהיטים, לחוות את הנסיעה ברכבת הרים בלונה-פארק או לשבת לכמה רגעים בשורה הראשונה של ההופעות השוות בישראל. אחרי חוויה כזאת – מי לא היה נשאר עם חשק לעוד? 

המסרים יגיעו אליכם בלי שתנידו עפעף

"מאמי, אתה חייב לרשום את המתכון ממאסטר שף", האישה מפריעה את מנוחתך, "אני חייבת פעם אחת לנצח את אימא שלך". אתה מרכין מבט, נכנס לאתר התוכנית ומדפדף בין עשרות מתכונים כדי להרגיע את המפלצת וחושב – "אני לא מאמין שעל זה אני שורף עכשיו חמש דקות".

אז לא, הטכנולוגיה הזאת לא תעזור לך להתמודד עם הדרישות של האישה, אבל היא כן תחסוך לך זמן יקר ותקל מאוד גם על מפרסמים. מדובר בפיתוח ישראלי שכבר עורר סקרנות ברחבי העולם. טכניקת הפרסום הזאת עושה שימוש בגלים אולטרא-סוניים שמשודרים מהטלוויזיה ומעבירים מסרים שמפעילים את הסמארטפון שלכם.

weather2

במסגרת הניסוי שנערך בערוץ 2 התבקשו הצופים להוריד אפליקציה ייעודית שקלטה את הגלים ששודרו בהפסקת הפרסומות ואפשרה להם ללחוץ על כפתור שזיכה אותם במארז קוקה-קולה עד הבית. השימוש בגלים האלו כמעט בלתי מוגבל – מצפייה במסלולי טיולים בתוכניות טבע שישודרו ישירות לנייד דרך השתתפות בפעילויות אינטראקטיביות ועד הזמנה מידית של מוצרים שראינו על המסך. זהו ככל הנראה השלב הראשון בדרך ליצירת עולם שבו נעשה פחות ופחות, בזמן שהמכשירים החכמים שלנו יעשו את כל העבודה בשבילנו.

אז איך הייתם משתמשים בטכנולוגיות החדשות? ספרו לנו בתגובות 🙂

והרי התחזית: העתיד של הפרסום בדיגיטל
5 (100%) 1 vote

השאר תגובה

Your email address will not be published.

יש לנו שטיק בשבילכם -הטבה מפנקת לעסק!

20% הנחה על בניית אתר,
מיתוג וקידום בגוגל

לא תודה יש לי יותר מדי כסף
close-link