7 סוגי אוהדים נפוצים בעולם הסושיאל מדיה

0 227

Follow Us


איך עלינו לפנות לכל סוג אוהדים שאנו מעוניינים לעורר שיחה ולפרסם עבורם
כשם שככל אדם הוא עולם ומלואו, כך גם כל משתמש ברשת הסושיאל מדיה הגדולה בעולם הוא בעל מאפיינים ייחודים משלו שלעיתים ניתנים להגדרה וחלוקה.
אם ברצוננו להבין את כל אחד מסוגי אנשים אלו ולתקשר איתם בדרך הנוחה והנכונה עבורם, הרי שנוכל למקסם את ניסיונות הפרסום שלנו ולמקדם לקהל מטרה נכון – עם מסר נכון.
נציג שבעה סוגי משתמשים נפוצים ברשת הפייסבוק ונסה לעמוד על הדרך הנכונה בה עלינו לפנות לכל אחד מהם:
1.    העוקב השקט – משתמשים שעשו לייק לדף העסקי שלנו ועוקבים אחרי הנעשה בו, אבל בצורה שקטה – ללא הפגנת מעורבות, השתתפות בשיחות ולחיצת לייק לכל פוסט שתעלו. על פי "חוק האחוז", 90% מהאנשים ברשת רק צורכים תכנים ולא תורמים ליצירתם.
החשיבות של קהל זה היא עצומה – במידה ותצליחו לעורר את מעורבתו הפוסטים שאתם מעלים יופיעו גבוה יותר בניוז פיד שלו. ישנן כמה דרכים להגיע לקהל זה- על ידי פילוח והבנה של העדפותיהם, על ידי עידוד לפעולה – שיתוף או לייק לפוסט.
2.    המחבב המשוטט – משתמש שעשה ליייק לעמוד כי אהב תוכן מסויים או תכנים מסויימים. גם במקרה זה כדאי לקרוא לפעולה ולעודד אותו להמשיך ולהיות מעורב עם התכנים של הדף שלכם.
3.    מחפש עסקאות – משתמש זה יחפש דילים, מבצעים, קופונים ותמריצים כדי להפוך לאוהד בדף. שימוש בדרכים אלו יובילו להגדלת בסיס האוהדים של הדף ויעזרו להרחבת מעגל הלקוחות של המוצר.
 
4.    הלקוח הלא מרוצה – השיח האינטרקטיבי בין המותג לצרכן פתח את עולם התלונות לנגיש ונוח במיוחד, עבור אלו שמרגישים כי לא קיבלו שירות או מוצר לשביעות רצונם.
ישנה חשיבות עצומה לניהול דו שיח בין המותג ללקוח ובעיקר להתייחסות לטענותיו. לקיחת אחריות ומתן שירות יעמיקו את הקשר ואת האהדה למותג וייתן ללקוח הרגשה כי יש לו בית עם מענה לטענותיו.

5.    המשתמש המוחה – בדרך מפרסמים חומרים שלילים, לעיתים זועמים וכועסים – וכל זאת ממניעים אידאולוגיים, פוליטים, תרבותיים ועוד כהנה וכהנה אפשרויות. בתור עסקים שאין להם אינטרסים פוליטיים מומלץ ל להיכנס לוויכוחים כאלו בדף ולהימנע מיצירת שיח שאינו קשור לערכי המותג שלכם בדף העסקי.

6.    "המעודדת" – כמובן שהכוונה היא למשתמשים משני המינים – אנשים שאוהדים את המוצר, מפיצים אותו באופן וויראלי, משתפים ולוחצים לייק בפרגון עצום. אנשים אלו בונים מומנטום למוצר ולמהלכים מסויימים אותם אנו מעוניינים לקדם בראייה העסקית.
ניתן בהחלט לפרגן להם חזרה בדרכים מגוונות – פינת "מעריץ השבוע" בדף, פרסום תמונה מדליקה שלהם בדף ואולי אפילו שיתוף שלהם בקמפיינים של החברה.
7.    הלקוח הנאמן – לקוחות נאמנים וחשובים, שעזרו בהפצת המוצר ויתרונותיו, בשכנוע מכרים וחברים לרכישה ומעורבות וגם במחמאות ומתן פידבקים לבית העסק.
לקוחות אלו ראויים להערכה והדגשה וניתן לתגמל אותם על ידי מבצע מיוחד או הטבה שייחודית רק להם, על ידי מתן אפשרות להופיע בווידאו או פרסום של החברה ועוד.
מקורות: טיפאני מונהלון, עבור Inside Facebook, 2013

·         נכתב על ידי סמי סבין, שטיק סושיאל מדיה.

 

7 סוגי אוהדים נפוצים בעולם הסושיאל מדיה
דרג פוסט זה

פחות דיבורים, יותר לידים. קדמו את העסק שלכם עכשיו!


כשבוחרים שטיק,
בוחרים איכות.


הנבחרת שלנו תוביל
אתכם להצלחה.

לא תודה יש לי יותר מדי כסף
close-link