יש לכם אתר? יופי, זאת התחלה. אבל האם אתם מקבלים ממנו את התוצאות העסקיות שאתם רוצים? האם אתם מצליחים לקבל ממנו מספיק פניות? מספיק לקוחות חדשים? יש דרך מאוד ברורה כיצד למקסם את התוצאות שהאתר שלך מביא.

 

המאמר הזה קצר וממוקד. למה?

כי אין לכם זמן. ואם נהיה ישירים לרגע -  גם ללקוחות שלכם אין זמן.

אם האתר שלכם נבנה בצורה לא נכונה ואיננו מעודכן בצורה טובה מול גוגל, סביר מאוד להניח שאתם מפספסים כמות ענקית של לקוחות פוטנציאלים. זאת מכיוון שלקוחות היום מפונקים וכ99% מהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז וכמובן מפני שהטכנולוגיה משתנה ומשתפרת מיום ליום וקצב הפיתוח מהיר יותר ממה שאנו באמת יכולים לתפוס. אז בלי להתעכב על ערימות של מילים, הנה הן: 7 הנקודות הבאות יכולות לקבוע האם האתר שלכם בעייתי וזקוק להחלפה, או שהוא מוכן לקבל מבקרים ולהמיר אותם ללקוחות.

1. מתאים לי: התאמה מלאה למובייל

על פי סקר מדד החדשנות, יותר מ90% מהצרכנים בישראל משתמשים בסמארטפון, בזמן ממוצע של 7.4 שעות ביום! אתר שלא מותאם למובייל יגרום לגולשים שלו לנטוש אותו ולא להמיר, משמע הפסד כספי לעסק. בנוסף, גוגל החלה בתחילת שנת 2017 "לקנוס" במיקומי החיפוש אתרים שאינם מותאמים למובייל. אם אי פעם קידמתם את האתר שלכם בצורה אורגנית (קידום אורגני / SEO) – תוצאות החיפוש שלכם יפגעו אם האתר אינו מותאם למובייל.

אתם יכולים לבדוק את מידת ההתאמה של האתר שלכם למובייל כאן

2. Be quick or be dead: מהירות טעינה

דמיינו את המצב הבא: 

חיפשתי ריהוט משרדי ואני רואה מודעה שמתאימה למה שאני מחפש "ריהוט משרדי באיכות גבוהה". הקלקתי. עכשיו אני מחכה, ומחכה.. ומחכה עוד קצת (נניח שחיכיתי 11 שניות). אם האתר לא יטען, בהרבה מקרים אני אעשה BACK ופשוט אחזור לתוצאות החיפוש, ואעבור למתחרה הבא בתור. זה קל, פשוט, וקורה בלחיצת אצבע.

אז מה קרה כאן? 
הקלקתי על המודעה. זאת אומרת – שילמתם כבר על הקליק. לאחר מכן חזרתי אחורה ולמעשה שלחתם אותי ישר למתחרה שלכם. למעשה יש לנו כאן הפסד כפול של התנועה שהכנסנו לאתר.

מסקר שגוגל ערכו בקרב אלפי לקוחות, הם גילו שאחוז גדול מהמשתמשים מצפים לזמן טעינת אתר של 3 שניות ומטה. כי שוב - לאף אחד אין כוח לחכות לאתר שלכם עד שיעלה. אתם יכולים לבדוק את המהירות של האתר שלכם כאן וגם לקבל טיפים מגוגל איך לבצע אופטימיזציה לאתר כדי שיטען מהר יותר לגולשים:

 

3. Clear is the new clever: מסר ברור

איך אמרו חכמינו? יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני.

מרגע שהגולש נכנס לאתר שלכם יש לכם בערך 3 שניות לעשות עליו רושם ראשוני מנצח. הדבר החשוב ביותר הוא שהגולש יבין שהוא הגיע לאתר שהוא חיפש – מבחינת שירות / מוצר. חברות רבות מנסות להציג כמה שיותר מידע לגולש בכניסה הראשונה שלו לאתר וזוהי טעות פטאלית.

תנקו, תסדרו, תצמצמו ותזקקו את המסר שלכם כך שיהיה ברור, מדויק ומובן.

4. CTA: הנעה לפעולה

רוב החברות מעוניינות שמבקרים באתר ייצרו איתן קשר. הבעיה שהרבה פעמים ההנעה לפעולה באתר היא לא ברורה או אפילו לא קיימת. שלא יהיו כאן בלבולים – אף לקוח הוא לא שבוי אצלכם בכיס. שמרו על שפה ברורה, אטרקטיבית ומושכת, תחשבו על המצב בו הלקוח שלכם נמצא ועל מה שהוא מחפש והתאימו את הקריאה לפעולה שלכם לקהלי היעד שלכם.

רוצים אתר שהוא מכונת תוצאות?
מלאו פרטים ונדבר:

5. לנתח, לנתח, לנתח: ANALYTICS

ANALYTICS של גוגל מאפשר לנו לעקוב אחרי התנועה והפעילות של גולשים באתר. אנחנו יכולים לגלות באילו דפים ביקרו, לכמה זמן, והאם הם ביצעו פעולה באתר. אתר ללא אנליטיקס הוא כמו צלף עיוור – אתם לא יודע אם אתה מכוונים למטרות הנכונות והאם אתם פוגעים בהן

6. אני רוצה להודות להורים שלי: דפי תודה

נקודה כל כך פשוטה שחוזרת בכל כך הרבה אתרים. האמת? אחת הנקודות המרתיחות ביותר! דף תודה מאפשר להבין אילו גולשים השאירו ליד באתר. המשמעות? ניתוב התקציב למילים שבאמת הביאו המרות ועבודה. כך נוכל לבצע אופטימיזציה לחשבון, לשפר את הצעות המחיר ולמקד את החיפושים של הגולשים למילים הנכונות.

7. איזה קהל נפלא: בניית קהלים

אחד מהכלים העוצמתיים ביותר של ANALYTICS הוא היכולת לבנות קהלים מדויקים ומפולחים למבקרים באתר. בקמפיינים מסוימים אנחנו מגיעים למצב שבו אנו מגדירים יותר מ100 קהלים שונים באנליטיקס!

למה זה חשוב? בואו ניקח את אתר האינטרנט של שטיק מדיה ונראה קהלים שאנחנו בונים לקמפיין מסוים:

אני מגדיר מבקרים מהשבוע אחרון, 14 יום אחרונים, 21 וכך הלאה – חודש, חודשיים, חצי שנה, שנה וכדומה. מבקר באתר מהשבוע האחרון עדיין בהתלבטות קנייה ולמעשה יש סיכוי כי עדיין לא רכש שירות מוצר מבוקש. מבקר מהחודש האחרון הוא יותר קר אבל עדיין, יכול להיות שהוא בשלב קבלת החלטה. למבקר מהשנה האחרונה אני אציג שירות חדש / מבצע השקה חדשה של החברה.

לסיכום

הדיגיטל זה לא העתיד, זה ההווה. טפלו באתר שלכם עם בעלי מקצוע שיכולים להפוך את האתר הקיים שלכם למכונה משומנת של גיוס לקוחות חדשים. בהצלחה!

 

על שטיק מדיה:

אנחנו מתמחים בבניית אתרים עם ראייה שיווקית. המטרה של 90% מהלקוחות היא לייצר מהאתר יותר לידים, יותר מכירות ועמידה בתוכניות העסקיות שלהם. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. אנחנו מומחים לעיצוב ובניית אתרים שעובדים ומייצרים הכנסות ללקוחות.

רוצים אתר שהוא מכונת תוצאות?
מלאו פרטים ונדבר:

7 העקרונות שמבדילים בין אתר מקרטע למכרה לידים
5 (100%) 4 votes

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה