Skip to content

5 תכונות מפתח בכל לוגו מנצח

5 תכונות מפתח בכל לוגו מנצח 1

 

בין אם אתם מקימים עסק חדש ובין אם אתם ממתגים מחדש עסק אחד קיים, עיצוב לוגו הוא צעד חיוני בתהליך. עיצוב לוגו איכותי זו לא משימה קלה כמו שאתם עשויים לחשוב, וההשלכות של לבצע אותה לא כראוי עלולות להיות חמורות.

הלוגו שתעצבו יהפוך לחלק בלתי נפרד מהמותג שלכם, ויותר מכך –  הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים יראו כאשר יתקלו במיתוג עסק שלכם. אם אתם רוצים לעצב לוגו מניב תוצאות, אתם צריכים להסתכל על עיצובים שעבדו בעבר. לכל הלוגואים המוצלחים, ללא קשר למותגים שהם מייצגים, יש כמה דברים במשותף. להלן חמש תכונות חיוניות שתמצאו בכל לוגו מנצח.

 

# 1. פשטות של מיתוג

החל מהלוגו היפה של קוקה קולה ועד לעיצוב הנקי של הלוגו של Google, הסמלים הטובים ביותר הם גם הפשוטים ביותר. לוגו פשוט מזוהה מיד, מה שכבר נותן לבית העסק יתרון על פני מתחרים עם לוגואים מורכבים יותר. בניגוד לדעה הרווחת, עיצוב לוגו פשוט זו לא משימה קלה כלל ולעתים אף לוקחת שבועות רבים שבמהלכם חוקרים מאות אופציות שאת חלקן אף אחד אף פעם לא יראה וכל זאת כדי להגיע לתוצאה שתתקשר באופן מושלם עם לקוחות פוטנציאליים. לוגו טוב הוא אייקוני, נצחי ומהווה תשתית שעליה ניתן לבנות אלמנטים מיתוגיים נוספים רבים.

# 2. רלוונטיות

הסמלים הטובים ביותר רלוונטיים למותגים שהם מייצגים. חישבו על לוגואים בלתי נשכחים כמו אלו של IBM, APPLE, NIKE ועוד מאות אייקונים שנחרטו במוחנו לעד, זה לא הלוגו לבדו שעושה את כל העבודה – אלו התמונות, הרעיונות והצבעים שיחד עם הלוגו מייצרים את האסוציאציות במוחו של קהל היעד. ייצוגים אלו מראים ומשקפים לאורך זמן על אופי העסק, אך אין לטעות, מותגים אלו משקיעים הרבה בלוגו וממשיכים לתמוך ברלוונטיות שלו בשוק.

5 תכונות מפתח בכל לוגו מנצח 2

# 3. זכירות

כל לוגו טוב, לא חשוב מי עומד מאחוריו, הוא בהכרח מזוהה באופן מיידי, כזה שכשמביטים בו, אי אפשר שלא לחשוב מיד על המוצר שהוא מייצג. פורד, BMW, פולקסוואגן, טארגט, בסט ביי, סטארבקס, אמזון – ברגע שאנחנו שומעים שמות אלו, אנו ישר מדמיינים ברוחנו אייקונים שאתם באות אסוציאציות. המותגים האלה לא פשוט החזיקו אצבעותיהם וקיוו שאסוציאציות אלו יווצרו מבלי להשקיע זמן, מאמץ והמון משאבים לשם כך.

# 4. מדרגיות

הסמלים הטובים ביותר הם מדרגיים, כלומר הם נראים נהדר לא משנה מה הגודל שלהם. מדרגיות הפכה ליותר חשובה בעידן האינטרנט, כאשר הצופים מסתכלים על אתרי החברה מכל מיני מכשירים ומגדלי מסך שונים.

# 5. מובחנות

לוגו למותג שניתן לבלבלו עם לוגו של מותג אחר זה דבר מסוכן מאוד שעשוי לגרום ליותר נזק מתועלת. הלוגו הטוב ביותר הוא גם הבולט ביותר בנוף – לא ניתן להתבלבל בין התפוח של APPLE לבין לוגו של חברת מחשבים אחרת, כמו שלא ניתן לחשוב על חברה אחרת בתחום המשקאות הקלים ברגע שרואים את הלוגו של קוקה קולה.

כאשר אתה הבעלים של העסק שלכם, אתה אחראים על כל היבטי פעולתו, החל מהשילוט על דלת הכניסה ועד לאופן שבו אתם מתייחסים ללקוחות שלכם. באותו אופן, אתם גם אחראים על שיפור איכות המיתוג שלכם והלוגו שאתם מעצבים עשוי להיות המפתח להצלחת המותג שלכם.

מקור

5/5 - (14 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button