5 טיפים שיועצי תקשורת ואסטרטגיה *חייבים* ליישם בעולם דיגיטלי

0 42

יועצי אסטרטגיה, יועצי תקשורת ודוברים אמונים על אחת מהפונקציות החשובות ביותר בכל ארגון – האסטרטגיה התקשורתית. פונקציה זו תקבע במידה רבה האם הארגון יעמוד במטרות השיווקיות אותן הציב לעצמו. 

 

אך האם בימינו – כשהתקשורת הדיגיטלית הפכה כבר מזמן לעובדה מוגמרת ויותר ויותר תקציבי שיווק בעולם מועברים לדיגיטל – האם יש מותג שיכול להרשות לעצמו לא לבנות גם אסטרטגיה דיגיטלית?

  social-media-users-are-unable-to-spot-malware

 

התשובה היא לא. אם בעבר אסטרטגיה דיגיטלית הייתה nice to have, הרי שהיום היא must have. וכפי שהוכיחה ההיסטוריה פעמים רבות – מי שלא יודע להתאים את עצמו לרוח התקופה – פשוט לא שורד. כדי שזה לא יקרה לכם, ריכזנו עבורכם 5 טיפים שהאסטרטגיה התקשורתית שלכם *חייבת* לקחת בחשבון.

 

תוכנית כתובה: המצפן של הארגון לפעילות הדיגיטלית

 

תוכנית כתובה תחייב את הארגון לבצע תהליך חשיבתי מקדים, תאפשר לו להימנע משליפות מהמותן ויותר מכל – היא תאפשר לו לקחת שליטה על מהלך העניינים במקום להגיב ו"לכבות שרפות". התוכנית היא פשוטו כמשמעו – המצפן של הארגון.

 

התוכנית תקבע בין היתר:

 

-מהן מטרות הפעילות.

-מהם מדדי ההצלחה לפעילות.

-באילו רשתות חברתיות או פלטפורמות תתבצע הפעילות.

-מה תהיה השפה של הארגון ברשת.

 

 

העולם הדיגיטלי מתאפיין בדינמיות, באימוץ טרנדים ותופעות רשת ומחייב יכולות תגובה מהירות –  דבר היוצר הזדמנויות ואיומים כאחד. עליכם להיות ערוכים לכל אפשרות. דוגמא להזדמנות כזו -אחד מלקוחותינו הוא רשת קונדיטוריות. עקב העלייה ההולכת וגדלה במספר הטבעונים בארץ זוהתה הזדמנות וצורך בשוק של קינוחים לטבעונים. בנינו אסטרטגיה דיגיטלית לשיחה מול הקהל הטבעוני וחשפנו אותו לתכנים ולמסרים הנכונים בעצימות משתנה. ניהלנו קמפיינים בפייסבוק, תכנים באינסטגרם ויצרנו קשר עם ארגונים טבעונים מובילים בארץ.

 

התוצאות: לאחר 8 חודשי פעילות הפך הקהל הטבעוני ל-30% מסך הלקוחות של הרשת, והרשת הפכה למובילה בתחום הקינוחים לטבעונים.

 

ניתוח מתחרים: צעד אחד קדימה

 

אחד מעמודי התווך של אסטרטגיה דיגיטלית הינו מחקר מקיף של הסביבה העסקית והמתחרים. שוב ושוב אנו מופתעים לגלות ארגונים ומותגים (לעיתים אף גדולים), שיש להם "חורים" רבים בקמפיינים.

 

על ידי שימוש במספר כלים מתקדמים למחקר מתחרים ברשת, יש לכם יכולת לבנות פורטפוליו מפורט של פעילות המתחרים, אילו קמפיינים הם מנהלים, מהן נקודות החוזקה והתורפה שלהם ועוד.

 

מחקר כזה יסייע לכם לא רק ללמוד על המתחרים, אלא גם לקבל רעיונות חדשים לפעילות שלכם ולזהות אוקיינוסים כחולים שהמתחרים לא נמצאים בהם.

 

אופטימיזציה: מדידה, למידה, מדידה ולמידה

 

בעולם הדיגיטלי – הכל מדיד. כל קליק, תגובה, לחיצה או שיתוף, כל כניסה או יציאה מדף מסוים נספרים ומתועדים. הגדרה נכונה של ה-KPI תאפשר לכם לבדוק את הקמפיינים, לבצע אופטימיזציות ולנתח את כדאיות הההשקעה.

 

אבל, מדידה לא מספיקה. ניתוח הנתונים שמתקבלים מהקמפיין, הסקת מסקנות ויישום שלהם לתוך הקמפיין – יוצרים תהליך מעגלי של שיפור ולימוד מתמיד.

 

לדוגמא- בקמפיין שניהלנו עבור קבוצה תקשורתית גדולה המטרה הייתה הכנסת לידים למחלקת המכירות. בשלב א' של הקמפיין, יחסי ההמרה עמדו על כ-10% (נחשב אחוז המרה גבוה יחסית), משמע מכל 1000 כניסות לדף, קיבלנו כ-100 לידים. לאחר 3 חודשים של ניסוי, טעייה ושיפורים, העלנו את יחס ההמרה ל-22%. משמע שכעת מ1000 כניסות לדף קיבלנו 220 לידים. שיפור דרמטי בכל קנה מידה.


1438947506_globe-tools-settings
 

איתור קהלים ממוקד: טרגטינג חכם

 

בוודאי שמעתם את אחד המושגים האלה – שיווק מחדש, רימרקטינג, ריטרגטינג או טירגוט חכם. אבל מה הם אומרים?

 

דמיינו שיש לכם רשת גדולה לממכר ציוד ספורט. עכשיו דמיינו שיש מחוץ לחנות שלכם 100 אנשים, כולם לבושים מעילים שחורים. במידה ואחד מהאנשים מחליטים להיכנס לחנות שלכם, צבע המעיל שלו הופך לאדום. עכשיו תוכלו לזהות אותו ביתר קלות בזמן שהוא מוקף בשאר האנשים לבושי השחורים.

 

למה זה מעניין אתכם? כי ברגע שגולש מבקר באתר שלכם, הטכנולוגיה מאפשרת לנו "להלביש" אותו במעיל אדום ו"לעקוב אחריו", להמשיך להציג לו מסרים, להציע לו הטבה ולהזמין אותו לחזור לחנות.

 

תוכן שיווקי: Native Advertising

 

בעולם רווי במסרים, שהעברת המידע בו מהירה מאי פעם, כלים וחידושים ללא הרף, נדרשות מכולנו יכולות שבעבר היו פרי הדמיון בלבד. הפרסום דרך תוכן שיווקי מעניק למותג אפשרות להציג את יתרונותיו כחלק טבעי ובזרימה נכונה עם האתר המארח, בדרך שיותר נעימה לגולש לקבל את המסר.

 

בשנים האחרונות פרצה Outbrain בסערה לעולם שיווק התוכן, ופתחה עולם חדש של אפשרויות (אתם מוזמנים לקרוא עוד על אאוטבריין כאן). הראשונים שידעו לנצל את ההזדמנות, להבין את הכלי ולהשתמש בו, זכו לחשיפה מוגברת ואפקטיבית במיוחד.

 

כלים נוספים כמו Taboola  נכנסים לשוק ומאפשרים לנו להכניס תכנים איכותים, בעלי ערך אמיתי ללקוח שלנו. תכנים אלו לא רק מעלים את המודעות למותג ולמוצר, אלא גם "שותלים" מידע חשוב ויקר ערך אצל הצרכן הפוטנציאלי, ברגע שבו יעמוד מול הצורך לקבל החלטת קנייה.

 

לסיכום:

 

שליטה בז'רגון המקצועי של עולם הדיגיטל, הכרת כלי הפרסום והשיווק הדיגיטליים ויכולת השימוש בהם, תסייע לכם לקבל החלטות מושכלות בזמן אמת ולשלוט במערכה התקשורתית ביד רמה. יתרה מכך, שליטה בכלים אלו תעניק לכם ערך מוסף בעיני הלקוח ותמצב אתכם בתור יועצי תקשורת ואסטרטגיה מהשורה הראשונה.

 

על כתפיכם מוטלת אחריות גדולה בניהול הפעילות התקשורתית והאסטרטגית של הלקוחות שלכם. קחו את האתגר והרימו את הכפפה – תכננו אסטרטגיה בדיגיטל ונצלו את הכוח האדיר שיש לרשת להציע כדי לקחת את הפעילות התקשורתית שלכם כמה צעדים קדימה.

 

בהצלחה  🙂

 

שטיק מדיה הינה חברת דיגיטל המתמחה בעבודה מול יועצי תקשורת ואסטרטגיה. ליצירת קשר כתבו לנו או חייגו 058-7666564

 

 

 

5 טיפים שיועצי תקשורת ואסטרטגיה *חייבים* ליישם בעולם דיגיטלי
5 (100%) 1 vote

השאר תגובה

Your email address will not be published.

רוצים שנעזור לכם
​לייצר יותר הכנסות?

לא תודה יש לי יותר מדי כסף
close-link