3 היתרונות של פייסבוק אנאליטיקס

דבר אחד אתה יכול תמיד לסמוך עליו בפייסבוק: כלים חדשים

ובכן, בואו נאמר שני דברים: כלים חדשים ומדי פעם תחושה של חרדה כיצד להשתמש בהם בהצלחה וליישם אותם.

תמיד יש משהו חדש שמתגלגל החוצה, תמיד משהו שלא התגלה קודם לכן, ותמיד משהו שמשאיר אותנו שואלים, "מה לעזאזל עושה הכפתור הזה?" עם נפח מדהים של מוצרים חדשים וכלים שמפורסמים מדי חודש, כמה אנשים אולי החמיצו את ההשקה של פייסבוק Analytics . עם זאת, זה כלי שחובה ללמוד ולשלט בו עבור כל משווקי Facebook / Instagram גדולים וקטנים.

Facebook Analytics הוא כלי מקיף המאפשר לך לדמיין את כל משפך המכירות שלך להבין את ערך החיים של משתמשים ולראות איך אסטרטגיות קידום אורגני וממומן מצטלבות.

אפילו יותר טוב, זה חינם כלי הדורש רק את הדף שלך בפייסבוק והפיקסל שלו.

שאל כל המפרסם של Facebook או משווק דיגיטלי מה האתגרים שלהם והם בוודאי יזכירו את ייחוס המכירות בתור אחד מהם.

אם יש לך את Facebook Pixel מותקן ו מותאם אישית, אז אתה כבר נמצא צעד אחד קדימה. השלב הבא הוא להתאים אישית את Event Source Group שעליו נדבר בהמשך.

השלב האחרון תלוי במה שאתם רוצים לשפר ולהבין טוב יותר. האם שיעור הרכישה המקוון שלכם נמוך? האם יש דפים באתר שלכם שבהם משתמשים נופלים מהר יותר מדפים אחרים? האם תהליך הצ'ק-אאוט או העגלה שלכם מסובך מדי? רשימה זו ממשיכה עוד ועוד.

פייסבוק זורק את Analytics ככלי אינפורמטיבי המיועד למפרסמים מתקדמים. עם זאת, זה רלוונטי ונגיש למשווקים גדולים וקטנים, שכן יש לקחים חשובים שניתן להפיק ממנו.

אם אתם מפרסמים בפייסבוק, Analytics תאיר המון נתונים של מודעות. אבל החלק המועיל במיוחד של פייסבוק פיקסל הוא כי הכל נמדד ללא תלות בפרסום.

כל האמור, יש שלושה מרכיבים עיקריים של פייסבוק Analytics כי אתם חייבים להבין לחלוטין לפני שאתם הולכים לים העמוק.

בואו נסתכל מקרוב …

 1. ויזואליזציה של המשפך כולו

עד לנקודה זו, חזות כל משפך המכירות שלכם בפייסבוק היתה קשה מאוד.

האם היית מסוגל באופן מלא לדמיין את המספר המדויק של אנשים אשר הגיבו על פוסט מסוים בפייסבוק ולאחר מכן הוסיפו פריט לסל הקניות שלהם באתר האינטרנט שלכם, כמה ימים מאוחר יותר? האם הצלחתם לראות את מספר המשתמשים שהורידו את האפליקציה שלכם, ולאחר מכן צפו בדף באתר שלכם, ולאחר מכן רכשו משהו כעבור מספר שבועות?

נתונים מורכבים אלה אפשריים באמצעות Facebook Analytics. 

מפרסמים רבים חושבים על מודעות Facebook ועל אתרי אינטרנט כחיות שונות ולא מקושרות לחלוטין. עם זאת, בעוד שלעתים בעייתיים, היחסים ביניהם אכן סימביוטים.

בעזרת אירועי Facebook Pixel משולבים כהלכה, כעת תוכלו לדמיין מה קורה במשפך שלכם ב- Facebook, כולל כיצד הוא מתייחס ומשתלב במשפך האתר הרחב יותר.

התוספים העיקריים של פייסבוק פיקסל המומלצים להתאים אישית לאתר שלכם הם:

  • הצג תוכן
  • הוסף לעגלת הקניות
  • גש לקופה
  • רכישה
  • Lead

תוכלו למצוא את הקוד עבור כל אילו באזור התקנת פיקסל  בחשבון המודעות שלכם. עם תוספים אלו מותאמים אישית, תתחילו לראות נתונים ברורים ומקיפים יותר באופן מיידי.

לדוגמה, ראו את המשפך שבנינו למטה, המציג את 'תצוגות דף' שמובילות לפרסום הערות, כל הדרך לרכישות.

תודות לכלי זה, אנו יכולים לדמיין כמה אנשים הגיבו על פוסט בבלוג. לאחר מכן, מבין אלו שציינו, אנו רואים כמה אנשים צפו בדף באתר שלכם. ולבסוף, מאלה שציינו את האתר שלכם ולאחר מכן צפו בו, כמה רכשו.

 משפך Facebook Analytics

שקלו את הדברים הבאים:

  1. האם מבקר באתר לראשונה יירשם לרשימת התפוצה שלכם? למה או למה לא?
  2. האם המבקר ירצה להיחשף לדף הפייסבוק קודם?
  3. האם הם יגיבו על פוסט?

ברגע שתתחילו לבחון את השלבים האלה, המשפכים יאירו את עצמם בצורה ברורה יותר.

2 . בנייה קבוצת מקור אירועים

למרות "נתונים שבורים" נשמע כמו להקת שיער משנות ה80, זה ממש בעיה אמיתית עבור משווקים דיגיטליים בימים אלה. יש לנו מקורות שונים שמספרים לנו דברים שונים על סמך האופן שבו כלים שונים מודדים נתונים שונים. זה לא מקום מהנה להיות בו.

אחד האשמים העיקריים של בעיה מתמשכת זו הוא כי הנתונים לא שוכנו במקום אחד. יש לנו את Google Analytics אומר לנו דבר אחד ופייסבוק מספר לנו אחרת. יש לנו מעקב מבוסס פיקסל לעומת מעקב מבוסס משתמשים. כל הגורמים הללו יוצרים יחד סוגיות ומתחים מתמשכים.

עם זאת, מרכיב מפתח אחד שבו פייסבוק מגדיר את עצמו בנפרד הוא פייסבוק פיקסל. יתרונות רבים מועילים בפייסבוק פיקסל אבל אולי החשוב ביותר למפרסמים הוא היכולת למדוד פעולות מבוססות-משתמשים, משום שכולנו מחוברים למספר מכשירים ב- Facebook ו- Instagram. הרחבת הכתבה הזו עוד יותר היא המקום שבו קבוצות מקור של אירועים נכנסות לפעולה.

כדי לנצל את התכונות המועילות ביותר של Facebook Analytics, יהיה עליכם לחבר נכסים מרובים לקבוצת מקורות של אירועים. קבוצת מקורות של אירועים [ESG] היא כלי בתוך Facebook Business Manager שניתן לגשת אליו במסגרת ההגדרות של מנהל העסקים.

 קבוצת מקורות של אירועים

לאחר בחירתכם, הוא מאפשר לכם לקבץ יחד את הפיקסל, עמוד והגדרות ארוע.

לאחר בנייתו, תוכל להזין את שם ה- ESG שלכם ב- Analytics כדי להתחיל בבניית תרשימים, גרפים וכל דבר אחר שתרצו לראות.

עם ESG, אתם סוף סוף מחברים את כל הנקודות. פייסבוק אוהב לקרוא לזה "אנליטיקס רב ערוצי", אשר מסייע להציג תצוגה מקיפה של המסע אותו משתמש עובר.

גם עבור עסקים מורכבים ביותר עם מספר עמודים ופיקסלים מרובים שבו אתם רוצים להבין היכן עלולה להיות חפיפה , Analytics מציע לנו את היכולת להביא מספר דפים, פיקסלים ויישומים יחד.

3. עזרים חזותיים כדי להמחיש נתונים

זה לשון המעטה לומר כי כמות הנתונים שאתם יכולים להמחיש בתוך Facebook Analytics הוא מכריע. פייסבוק נתן לנו כמות מדהימה של בחירה בהתייחסותו לאיך אנחנו רוציםלהציג את הנתונים שלנו.

האם אתם אוהבים בר, תרשימים, גרפים, או טבלאות? האם ברצונכם להשוות בין קטע ספציפי של המשתמשים שלכם או את כל המשתמשים שלכם? עם פייסבוק Analytics, הבחירה היא בסופו של דבר שלכם.

עבור כל נקודת נתונים אחת שיש לכם , אתם יכולים להתאים אישית איך תרצו להציגה. לאחר שתחליטו על העזרים החזותיים בהם תרצו להשתמש, תוכלו להתחיל להוסיף אותם ללוחות שלכם ב- Facebook Analytics.

מרכזי השליטה מאפשרים לכם לקבל נתונים דינמיים עדכניים שתוכלו לשתף עם לקוחות, שותפים פנימיים וחברי צוות.

מקור

3 היתרונות של פייסבוק אנאליטיקס
דרג פוסט זה

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה