Skip to content

קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל

קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל 1מה עושים המתחרים שלכם, איך נראה שם החברה שלכם בגוגל ובאילו כלי אופטימיזציה כדאי להשתמש? קידום אתרים באינטרנט הוא אתגר קשה ממילא, אז הכנו מדריך מקיף שיקל עליכם 

בין שלל האתגרים שאיתם מתמודדות חברות טכנולוגיה מדי יום, אחד הבולטים הוא ללא ספק האתגר השיווקי והפרסומי. בשוק קיימים מגוון אפשרויות ופלטפורמות לפרסום, אך החזקות שבהן היא גוגל, שכבר שנים ארוכות ממשיכה להוות פלטפורמה חשובה ועיקרית בפעילות של חברות רבות. 

גוגל מציעה כלים מגוונים, טכניקות שונות וכלי פרסום מתקדמים, ושימוש נכון ביכולות האלה יכול לסייע לכם לפגוש את קהלי היעד בצמתים שונים ולהגיע אליהם עם מסרים מדויקים. אז על מה להקפיד כשאתם בונים את הקמפיינים שלכם בגוגל ומאילו מלכודות להימנע בקידום אתרים באינטרנט? בשביל זה אנחנו פה, אז בואו נתחיל. 

  1. בצעו בדיקה למהירות האתר שלכם

זה אולי נשמע טריוויאלי אך מדובר בעקב אכילס של אתרים רבים. עולם בניית האתרים פרוץ לחלוטין, אין רגולציה ומעקב כלשהו על תהליך הבנייה והניהול שלו, וכך נוצר מצב אבסורדי שבו חברות משקיעות כספים ומאמצים רבים בתכנון, בעיצוב ובתכנות מדליק, ובסוף לאתר לוקח 10 שניות להיטען. למה? כי הוא כבד, הוא יושב על שרת איטי, כי יש בו תוספים רבים שאינם בשימוש ועוד. 

דמיינו שאתם עולים עם קמפיין השקה לחברה שלכם. השקעתם בבניית המשפך השיווקי, הפקתם סרטוני וידאו והכנתם קמפיין במדיות החברתיות כד לייצר טראפיק לאתר. כל אלה עלו לכם בזמן, מאמצים וכסף כמובן, וכשאתם סוף סוף באוויר, הגולשים שמקליקים על המודעה צריכים לחכות 9 שניות כדי שהאתר ייטען. 

בעולם המהיר וחסר הרחמים של היום גולש לא ימתין יותר מ-3-2 שניות לטעינת אתר. אם במקרה קיים גולש שמוכן להמתין, הוא יגיע לאתר שחוויית הגלישה בו איטית ולא נעימה, ואז הוא ינטוש כשהוא מתוסכל ועם חוות דעת לא חיובית על המותג. למעשה, שילמתם על הקליק, על ההפקה, על הקופירייטינג והקריאייטיב – אך התנועה לא נכנסה לאתר. גרוע מכך, המותג שלכם נפגע. 

על מנת לשמור על חווית גלישה נעימה לגולשים, המתכנתים ואנשי ה-SEO שלכם צריכים להיות עם יד על הדופק כל העת ולהכיר את הניואנס הזה של קידום אתרים באינטרנט.

הנה לדוגמא, אתר לפני אופטימיזציית מהירות, ולאחריה: 

לפני אופטימיזציית מהירות: 

קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל 2אחרי אופטימיזציית מהירות: 

  1. קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל 32. בצעו הגדרות SEO לאתר כדי שתופיעו ראשונים תחת שם המותג שלכם  

אתם חייבים לדאוג שמי שמחפש את האתר שלכם בגוגל יראה שורת תיאור והסבר שמתארים את הפעילות שלכם בצורה מדויקת ומיטבית. אתם תהיו מופתעים כמה אתרים עולים לאוויר בלי תיאור בכותרת תוצאת החיפוש או תיאור רחב יותר, ופשוט הורסים לעצמם את השם מול מבקרים, משקיעים ואפילו מכרים. השקיעו מחשבה ומאמץ בתיאור הנכון ביותר לחברה שלכם, גם ברמת הקופי הנכון וגם מבחינת הגדרות SEO לקוד של האתר, וכך תרוויחו נראות טובה יותר בחיפושים שמבוצעים במסגרת קידום אתרים באינטרנט. הנה, תראו בעצמכם. 

הגדרה נכונה שמציגה את האתר ומידע רלוונטי על החברה במסגרת קידום אתרים באינטרנט:
קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל 4

 

  1. בצעו מחקר מילות מפתח בגוגל

גוגל מאפשרת לכם לבצע מחקר מקיף לגבי התוצאות העתידיות המוערכות לקמפיינים שלכם, כך שתוכלו לקבל תחזית לגבי כמות נתונים חשובים עוד לפני שאתם מתחילים להוציא כספים בחשבון. חלק מהנתונים שגוגל מאפשרת לקבל הם תחזית של כמות חיפושים, כמות קליקים צפויה, כמות המרות, מחיר לקליק ועוד. 

כלי המחקר של גוגל מבוסס על סטטיסטיקה והיסטוריית חיפושים שגולשים ביצעו בעבר בתחומים הרלוונטיים, אבל חשוב לזכור כי ברוב המקרים, באמצעות עבודה מקצועית וחכמה, אפשר לנצח את הסטטיסטיקה ולקבל תוצאות טובות יותר ממה שהסימולטור של גוגל מציג. 

קידום אתרים באינטרנט כולל התייחסות גם לקופירייטינג ולקריאייטיב של המודעות שלכם, להן יש השפעה עצומה על הדרך שבה הגולש הממוצע יתייחס למודעה ואם יבחר להקליק עליה על פני המודעות האחרות. גם לנתפסות של המותג שלכם ולמוכרות שלו בשוק ביחס למתחרים יש השפעה על החלטות הגולשים ועל כמות התוצאות שתצליחו לקבל מהפעילות. ככל שהמותג חזק ומוכר יותר, הסבירות שגולשים יקליקו ואף ישאירו פרטים תעלה. 

השימוש בכלי למחקר מילות מפתח של גוגל הוא חינמי ומבוצע דרך כניסה לממשק של Google Ads  

  1. קידום אתרים באינטרנט – הרימו קמפיין שם מותג בגוגל על שם החברה שלכם

כמה שזה עצוב כשגולש מחפש את שם החברה שלכם ורואה קודם של כל מיני עסקים מתחומים אחרים, או גרוע מכך – את המודעה של המתחרה הישיר שלכם. חשבו על זה, גם אם ישבתם עם משקיע או איש קשר פוטנציאלי, כשהוא ירצה לחפש עליכם מידע הוא לא יקליק את ה-URL של כתובת האתר שלכם, אלא סביר שיגלוש לגוגל ויחפש את שם החברה. לא משנה באיזה שלב של הפעילות אתם, תדאגו לקמפיין שם מותג ששולח אנשים לדף נחיתה או לאתר שלכם וממקם אתכם ראשונים בתוצאת החיפוש. 

אבל זה לא הסוף: אל תשכחו לבדוק אם המתחרים יושבים לכם על הזנב. חיפוש זריז בגוגל של שם המותג שלכם יגלה אם המתחרים כבר מודעים לקיומכם, ויתרה מכך – אם הם גם החליטו שהחיפוש של השם שלכם מספיק מעניין כדי להרים עליו קמפיין. שימו לב שאתם עושים את הבדיקה ממדינת היעד שבה יש לכם תחרות. אם אתם יושבים בישראל והמתחרים שלכם וגם קהל היעד בארה”ב, יכול להיות שהקמפיינים יכוונו רק למי שנמצא כרגע בארה”ב ומחפש ביטויים רלוונטיים בתחום. הקפידו לבדוק ממדינות שונות הרלוונטיות לתחום הפעילות שלכם. 

ומה עושים אם יושבים לכם על הזנב? מרימים קמפיין שם מותג בגוגל ADS, כדי להיות ממוקמים לפני כולם.  

 

  1. ודאו איך נראה הלינק של האתר שלכם כשאתם משתפים אותו

הטיפ הזה הוא באמת קטן, אבל כל כך מבאס לגלות שאתם משתפים את כתובת האתר שלכם ובמקום לראות תמונה של הלוגו שלכם או תיאור ממוקד של החברה, אתם רואים תמונה אפורה. וזהו. 

ההגדרה של הקופירייטינג והויזואל נעשית דרך Opengraph, וכל איש מקצוע בתחום התכנות או הקידום האורגני יוכל לסייע לכם בבניית נראות נכונה, גם בשליחה של כתובת האתר שלכם לאנשי קשר רלוונטיים. קידום אתרים באינטרנט כולל התייחסות הוליסטית לנראות של המותג בכל הפלטפורמות.

כשאנחנו משתפים את החברה שלנו זה מה שרואים:  

קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל 5 קידום אתרים באינטרנט: 9 טיפים לפרסום מדויק בגוגל 6

  1. קידום אתרים באינטרנט – בצעו אופטימיזציה שוטפת לקמפיינים שלכם  

אופטימיזציה היא היישום הנפלא והמרתק ביותר של פעילות הפרסום שלכם. היא מאפשרת לכם לקחת את כל המידע שצברתם מהקמפיינים בפלטפורמות השונות ולשפר את ה-ROI שלהם. על ידי תהליך אנליטי עקבי, אתם יכולים לוודא כי המדדים הולכים ומשתפרים לאורך זמן וכי אתם מצליחים להפיק מהקמפיינים שלכם יותר תוצאות. 

האופטימיזציה יכולה להתבצע על כל תחום במשפך השיווקי – מביצועי המודעות בקמפיינים של גוגל חיפוש או רימרקטינג, דרך טיפול בכמות ההמרות מדפי הנחיתה ועד לאופטימיזציה לאתרי אי קומרס לצורך הגדלת סלי קנייה, שיפור ביצועים ועוד.  

למעשה, אתם יכולים לדעת ברמת ודאות די גבוהה, שכל עוד תעבדו בצורה עקבית, תנתחו את הנתונים בצורה נכונה ותדעו להפיק מהם תובנות שיווקיות – הקמפיינים שלכם ילכו וישתפרו וה-ROI שלכם יגדל בטווח הארוך. זה סוד הקסם של קידום אתרים באינטרנט.

כיום לגוגל יש פונקציות שמאפשרות לקבל הכוונות ורעיונות לשיפור תוצאות הקמפיינים, אבל – וזה אבל גדול – אל תקבלו כל המלצה של גוגל כתורה מסיני. לעיתים ההמלצות של גוגל לאופטימיזציה של קמפיינים מעלים את ההוצאה בחשבון בצורה לא פרופורציונלית ביחס לכמות התוצאות המתקבלת. 

אתם יכולים לקרוא ולהרחיב באתר שטיק מדיה לגבי טיפים בנושא פרסום בגוגל אדוורדס.

 

  1. קידום אתרים באינטרנט – פרסום פרוגרמטי

מערכות הפרסום הפרוגרמטי הן הבשורה של השנים האחרונות. CriteoSekindo או Adscale, מבצעות אופטימיזציה תכופה ומנתחות דאטה באופן מדויק, ובלי מגע אדם רציף. כל אחת מהמערכות האלו עובדת בצורה שונה, אבל באופן כללי היתרון שלהן הוא ביכולת ניתוח מהירה של מידע רב, שמתקבל מפלטפורמות פרסום מגוונות (פייסבוק, גוגל, טאבולה ועוד), וביצוע פעולות מהירות שאמורות לוודא את קבלת ה-ROI המקסימלי. גם גוגל עצמה מנסה להכווין את מנהלי הקמפיינים אל עבר בחירה באסטרטגיות של הצעות מחיר אוטומטיות, ניהול קמפיינים לפי כללים אוטומטיים ידועים מראש, אופטימיזציה אוטומטית לקמפיינים לפי מחיר להמרה ועוד. 

שימוש במערכות פרוגרמטיות הולך ותופס תאוצה בגלל היכולת להתמודד עם הררים של נתונים שאף אדם לא יכול לנתח, כמויות של מידע שיכולות בשימוש נכון לייצר לכם יתרון תחרותי על פני חברות אחרות.  

ועם זאת, המערכות האלו לא תמיד נותנות תוצאות טובות יותר ממנהלי קמפיינים בשר ודם, בעלי תובנה אנושית וידע מקצועי לגבי ניהול קמפיינים. אין ספק שעוד נגיע ליום שבו המערכות האלו יהיו אוטונומיות לגמרי, אבל עד אז מומלץ באופן חד משמעי להשתמש בהן בפיקוח ובהתערבות ידנית, כדי לוודא שאתם מפיקים מהן את המקסימום. במקרה הזה, השילוב של האדם והמכונה הוא המנצח. 

 

  1. פרסמו ביוטיוב

מפיקים סרטונים לחברה שלכם? מצוין. אחוזי השימוש והתגובה של המשתמשים לווידאו עולים משנה לשנה והיעילות של סרטונים לעומת באנרים הוא עצום. עיוורון באנרים הוא מונח ששגור כבר בפי אנשי מדיה רבים, אך הווידאו עוד מצליח לחדור לתודעה של הגולש. אך מה הגדלים הנכונים לסרטון? על מה כדאי להקפיד בזמן הצילום ומה כדאי לוודא מראש? 

לא נוכל להיכנס כאן לעומקם של הדברים, אז נסתפק בכמה דגשים מרכזיים שחייבים לוודא עם משרד ההפקה שלכם לפני שאתם צוללים לצילומים ולהפקה עצמה.  קחו בחשבון לגבי קידום אתרים באינטרנט באמצעות סרטוני וידאו יכול לתת לכם ערך מוסף עצופ לפעילות הקיימת.

– שיעורי ומשך הצפייה בווידאו. יש לכם בערך 3 שניות של הזדמנות לתפוס את עינו ואוזנו של הצופה, אז אם תתחילו את הסרטון עם 3 שניות של הלוגו המהמם שלכם, סביר להניח שלא תפיקו מכך הרבה ערך ורוב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בכלל לא יצפו בהמשך הסרטון. מסקנה: תתחילו את הסרטון עם הפאנץ’ כדי לגרות את הצופה. 

 

– צורת הצילום. מאונך או אופקי? באיזה גודל לצלם? שימו לב שלאינסטגרם חשוב מאוד לבצע צילום אנכי, או ריבועי. צילום אופקי לא יעבוד בכלל ברשתות החברתיות וסופו של הסרטון שהוא “יישב” לא טוב על המסך של הגולש. לעומת זאת, סרטוני יוטיוב בנויים באופן אופקי. אם אתם עושים קמפיין יוטיוב ומתכוונים גם לעשות קמפיין במדיה החברתית, בדקו היטב את הגדלים שאתם צריכים, כדי שתהיו מוכנים לעלייה בכל הפלטפורמות. 

– כתוביות. רוב האנשים צופים בווידאו בעבודה, בדרכים או בהפסקות, וברוב הפעמים הם עושים זאת ללא סאונד. לכן אתם חייבים לוודא שיש לכם כתוביות לכל אורך הסרטון, ובעיקר בהתחלה שלו כדי שהגולש יבין על מה הסרטון. 

– רימרקטינג וידאו ביוטיוב. עשיתם כתבה ממומנת על העסק? שלחתם עובדים פוטנציאלים לדף נחיתה של החברה שלכם? יש לכם טראפיק באתר האינטרנט? אתם יכולים לטרגט גולשים אלו באמצעות סרטוני יוטיוב ולהישאר במודעות שלהם גם לאחר הביקור הנכסים הדיגיטלים שלכם. קידום אתרים באינטרנט מקצועי יכלול קמפיינים של רימרקטינג, וכאלו של פרסום בוידאו הם אפילו אפקטיבים יותר.

  1. תוכן

גוגל אוהבת תוכן. מאוד. עם כל עדכון שמשתחרר לאוויר העולם ומשנה סדרי חיפוש במנוע החיפוש שלה, גוגל ממשיכה להראות כי היא שואפת להגיש לגולשים שלה תוכן איכותי, מדויק ומתאים לגולש. אם זה לא היה כך, לגולשים לא הייתה שום סיבה לעשות שימוש בגוגל. 

מה כל כך חשוב בתוכן ולמה כדאי להשקיע מאמץ בהפקהתו במסגרת קידום אתרים באינטרנט? פשוט מאוד: הערך שהגולש שלכם מקבל. אם למשל קראתם עד כאן סיימן שהתוכן שכתבתי עבורכם עניין אתכם ואולי אפילו למדתם דבר או שניים. 

וזה בדיוק מה שמעניין את גוגל. תוכן איכותי יסייע לכם לחזק את הציון של האתר מול גוגל, יסייע לכם להעלות את זמן השהייה בו, להגדיל את מספר הביקורים בו ואת מספר העמודים בכל ביקור. תוכן איכותי יכול להגיע למצב שהוא מופץ ללקוחות פוטנציאלים רלוונטיים, שהוא ממצב אתכם בתור אוטוריטה בתחום העיסוק שלכם, ובעזרת כלי ניטור ומעקב אתם גם יכולים להבין מיהם הגולשים שנכנסו לכל מאמר ולטרגט אותם על פי הכתבות שעניינו אותם. 

ניתן להפיץ תוכן בעזרת ניוזלטר, פרסום ממומן בפייסבוק או קמפיין בטאבולה; ניתן גם לשתף אותו בקבוצות שונות שאתם חברים בהן (פייסבוק, לינקדאיןוואטסאפ). אסטרטגיית הפצת התוכן גם היא מגוונת מאוד ויכולה לסייע לכם בהשפעה על פעולות הגולש, ביצירת מודעות למומחיות שלכם וכמובן בכניסה של לקוחות רלוונטיים לתוך המשפך השיווקי שלכם. 

 

קידום אתרים באינטרנט – שטיק מדיה – פרסום באינטרנט

המומחים של שטיק מדיה משקיעים מאמצים יומיומיים אדירים בניהול קמפיינים מדויקים ומניבי הכנסות ללקוחות שלנו. אנחנו שחקני נשמה, ואנחנו בטוחים שתשמחו להכיר את הצוות שלנו.

בואו נעשה שטיק!

 

מהן הטכניקות החשובות ביותר לקידום אתרים באינטרנט?

ישנן טכניקות רבות ומגוונות לקידום אתרים באינטרנט. החשיבות הגבוהה ביותר עבורכם נעוצה דווקא בבניית האסטרטגיה, הגדרת המטרות והיעדים. ברע שתגדירו את אלו, ותקבעו מיהם קהלי היעד שלכם, תוכלו לקבוע ביתר קלות באילו טכניקות כדאי לקדם את פעילות החברה באינטרנט.

איך בוחרים בין קידום אורגני לקידום ממומן?

קידום אורגני וקידום ממומן צופנים בחובם הבדלים רבים, וההחלטה אילו מהם נכון יותר לחברה שלכם נעוץ בביצוע מחקר, קביעת יעדים ומטרות וכמובן אורך הזמן שבו אתם רוצים לקבל תוצאות.
קמפיין ממומן עולה מהר הרבה יותר לאוויר וישנה שליטה מלאה ודינמית מאוד על הקמפיינים והתחומים אותם רוצים לקדם. קידום אורגני לעומת זאת, הוא תחום שלוקח זמן רב יותר לראות תוצאות, וכמו כן כל תחום חדש שתרצו לקדם יצריך התייחסות מיוחדת.

על מה להקפיד כאשר בוחרים חברת קידום אתרים באינטרנט?

ישנן מספר נקודות עיקריות לבדיקה, והן מובאות כאן לא לפי סדר החשיבות. לחברה שתבחרו יש השפעה עצומה על הצלחת פעילות הדיגיטל ועל כן עליכם להקדיש תשומת לב מיוחדת לנקודות אלו: ניסיון, מקצועיות, המלצות, תוצאות מוכחות, שירות מעולה.
5/5 - (3 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button