Skip to content

שיווק עורכי דין באינטרנט

יתרונות וחסרונות של גוגל ופייסבוק


    תיק עבודות לעורכי דין

    שיווק ובניית לוגו למשרד עורכי דין

    WB מיתוג לוגו ואתר חדש למשרד עורכי דין

    _1אבי חיים עיצוב לוגו ובניית אתר למשרד עורך דין

    שיווק ובניית לוגו למשרד עורכי דין

    שיווק ובניית לוגו למשרד עורכי דין

    שיווק ובניית לוגו למשרד עורכי דין

    שיווק ובניית לוגו למשרד עורכי דין

    שיווק עורכי דין כי גם משרדי עורכי דין צריכים לידים. הכמות העצומה של משרדי עורכי דין והתחרות הקשה בכל אחד מתחומי ההתמחות של עורכי הדין, יוצרים מצב בו כל משרד חייב לקדם את העסק שלו ולהבטיח כי לקוחות פוטנציאלים חדשים ימשיכו להגיע אליו ולא אל המתחרים.

     

    ויש כאן אתגר רב.

     

    שנים של עבודה מול משרדי עורכי דין, גרמו לי להבין כי לא משנה מהו גודל המשרד, ולא משנה מה תחום ההתמחות שלו, משרדים קטנים כגדולים זקוקים לערוצי שיווק באינטרנט ממוקדים ומתוחכמים כדי לייצר למשרד שלהם יתרון על פני המתחרים. משרדים רבים מתלבטים בין מספר ערוצי שיווק וכולם מנסים לצעוד בין ההוראות של כללי והוראות כללי האתיקה של הלשכה.

     

    חשוב לי לציין כבר עכשיו –הכלים והפלטפורמות שרלוונטיים למשרד
    שלכם הם נגזרת של תחום הפעילות שלכם וקהל היעד שלכם.
    אין תשובת בית ספר לגבי איזה כלי נכון, ויש שוני בין תחום עיסוק אחד למשנהו.

    לפני שצוללים הלאה – טיפ חשוב מאין כמותו.

    אתם עורכי דין, אנשי מקצוע שלמדו והתמקצעו במשך שנים כדי לתת
    ייעוץ נכון ללקוחות שלכם.
    וזה מה שאתם יודעים לעשות.
    תשאלו את עצמכם באופן הוגן – האם אתם יודעים לשוחח עם לקוחות
    בטלפון? האם אתם יודעים איך לנהל שיחה עם לקוח ולגרום לו להגיע
    אליכם לפגישה? האם יש לכם את היכולות והמשאבים להתמודד עם
    מאות לידים, לנהל מעקבים ופולואפים אחרי כולם?

     

    במקרים רבים, התשובה היא לא.

     

    ועדיין אני רואה במקרים רבים את אחד מעורכי הדין של המשרד או מנהלת המשרד חוזרים אל הלידים ומנסים להמיר אותם ללקוחות. זו טעות, והטעות הזו נובעת מאגו. עוד לא פגשתי עורך דין אחד שיודה בפני שהוא לא יודע לסגור מכירה. כולם יודעים להביא 9 מתוך 10 לקוחות שידרכו אצלם במשרד (כך לפחות מדווח לנו בישיבת הבריף).

    קחו את הטיפ הזה ואמצו אותו קרוב אל החזה – יש אנשי מכירות
    בעולם, תנו להם לעשות את העבודה שלהם, במקרים רבים פה בדיוק
    נעוץ ההבדל בין קמפיין מוצלח לאחד לא מוצלח.

    אז איך ניתן להגדיל את כמות התנועה למשרדי עורכי דין בעזרת שיווק
    באינטרנט? מהם כלי השיווק הנכונים ביותר למשרד שלכם?

     

    עקב העובדה שמהלך של יחסי ציבור קשה מאוד לייצר, והכניסה
    הענקית של תוכן ממומן על ידי ערוצי התקשורת הגדולים הפכה
    לפקטור מרכזי בתחום, לא אסקור כלל את תחום יחסי הציבור, אלא
    את הכלים של שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל ושיווק בפייסבוק שיעזרו
    למשרד שלכם במאבק החשוב להגדלת נפח הפעילות של המשרד.

     

    נעבור פלטפורמה אחר פלטפורמה ונציין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהפלטפורמות לגבי שיווק באינטרנט, כדי שתוכלו לעשות את השיקולים שלכם באופן מדויק וענייני.

    פרסום בגוגל
    למשרד עורכי דין

    גוגל מציעה לנו מספר מגוון של כלי פרסום, אך נתרכז בחזקים שבהם ובאלו שרלוונטיים למשרדי עורכי דין, פרסום בגוגל אדוורדס ורימרקטינג בגוגל. שיווק עורכי דין באינטרנט ופרסום בגוגל הולכים יד ביד עוד מימיו הראשונים של מנוע החיפוש. אחוזי השימוש הגבוהים בגוגל הופכים את הפרסום לאפקטיבי ורלוונטי, כשנעשה בצורה נכונה.

    מודעות החיפוש בגוגל הן המודעות הראשונות שמופיעות אחרי חיפוש כלשהו:

     

    שיווק באינטרנט למשרדי עורכי דין – יתרונות וחסרונות של גוגל ופייסבוק 8

     

    יתרונות:

    ממוקד – אתם בשליטה מלאה על תחומי השירות שתפרסמו, מילות המפתח והביטויים שיפעילו את הקמפיין. משלמים רק על קליקים שבוצעו בפועל על המודעות שלכם, וגוגל מספקת דוחות ממוקדים כדי לנתח ולהבין איך ניתן לשפר ולייעל את הפרסום כל העת.

    מגיע לקהל רלוונטי – הלקוח הפוטנציאלי שלכם יצפה במודעה שלכם ברגע הכי רלוונטי, בזמן החיפוש אחרי שירות דומה לזה שאתם מציעים. זאת אומרת, אם חיפשתי "תביעת נכות ביטוח לאומי תאונת דרכים", סימן שאני מחפש עורך דין שיוכל לייצג אותי, וכאן המודעה שלכם נכנסת לפעולה ואמורה לגרום לגולש להקליק ולהגיע לדף הנחיתה שלכם.

    שיווק מחדש חכם – בעזרת פרסום בגוגל רימרקטינג, אתם יכולים להגיע מחדש לגולשים שהביעו עניין בשירותי המשרד שלכם. ליתר דיוק, אתם יכולים להגיע לגולשים שהיו בדף שלכם, לא השאירו פרטים והם עונים לקריטריון שלכם מבחינת קהלי יעד (לדוגמא, גברים מעל גיל 40 שגרים בפתח תקווה, וביקרו באתר שלכם). החשיבות של שיווק מחדש הוא עצום. שימוש נכון בשיווק מחדש במסגרת שיווק באינטרנט יכול להביא למשרד שלכם לידים במחירים נמוכים. מילה נוספת על רימרקטינג – אל תתנו שהמותג שלך יוזיל את עצמו עם רימרקטינג שטוחן את קהל היעד ללא הבחנה. זה ייצר מיאוס וסלידה מהמותג ולא חיזוק שלו.

    עולה לאוויר *כמעט* מיידית – למה כמעט? כי צריך לאפיין, ללמוד, לבנות מסרים, לבנות דפי נחיתה ולבנות את הקמפיין בצורה נכונה. אבל אחרי התהליך הזה, יש לכם קמפיין עובד באוויר ועל פי החלטה שלכם תוכלו למקם את המשרד שלכם באחת משלושת תוצאות החיפוש הראשונות, תלוי בתקציב שיש לכם לקמפיין.

    חסרונות:

    יקר – הכניסה המאסיבית של משרדים לתוך שוק פרסום בגוגל בתחום של משרדי עורכי דין, יצר ביקוש גבוה לשטחי הפרסום, והיצע פרסומות שנשאר די קבוע ולא השתנה. המשמעות? המחירים מאמירים ורף הכניסה עולה. הפתרון לכך הוא לאתר ביטויי "זנב ארוך". מה זה ביטוי זנב ארוך? המשמעות היא שבמקום לפרסם "עורך דין פלילי", תוכלו לחפש "עורך דין פלילי בנתניה". פחות תחרותי, זול בהרבה ויותר ממוקד.

    מפסיק ברגע שמפסיקים לשלם – מפסיקים לשלם לגוגל? התנועה לאתר שלכם תיעצר לחלוטין. אחד מהחסרונות העיקרים של פרסום בגוגל לעומת קידום אורגני בגוגל הוא הנושא של הצורך לשלם לגוגל עבור הפרסום. בזמן שקידום אורגני הולך עם האתר שלכם ויכול להוות נכס ארוך שנים, הפרסום בגוגל עובד רק כל עוד משלמים לגוגל. מצד שני, כל עוד המשרד שלכם לוקח בחשבון שיש לו הוצאה שנתית קבועה על פרסום, והפרסום הזה מייצר הכנסה למשרד, אז לגיטימי לחלוטין להמשיך אותו.

    עמוס במתחרים – צריך להוסיף??

    שיווק בפייסבוק
    למשרד עורכי דין

    פייסבוק היא הפלטפורמה החברתית המובילה בישראל, ולצד אחוזי חדירה מרשימים לשוק הישראלי, זמן הגלישה הגבוה בה הופך את פייסבוק לכלי שיווק רלוונטי ואפקטיבי, בשימוש נכון, במסגרת מאמצי שיווק באינטרנט של המשרד.

    יתרונות:

    זול יחסית– עקב האמרת מחירי הפרסום בגוגל, ולאור מחירים של תוכן ממומן ואפילו הפצה ברשת התוכן, פייסבוק היא אלטרנטיבה זולה בהרבה (לא תשלמו על קליק 100 ₪ ומעלה) ביחס לפלטפורמות אחרות, גם מבחינת מחיר לחשיפה וגם מבחינת מחיר לקליק. זה לא אומר כמובן שהמחיר לליד יהיה בהכרח נמוך יותר, אלא שהמחיר לקליק וחשיפה עשוי להיות נמוך יותר.

    אפשרויות חיתוך קהלים מתקדמות – היתרון העיקרי של פייסבוק הוא המידע הרב שיש לה על גולשים מכל הבחינות- דמוגרפי, גיאוגרפי, אורח חיים, תחומי עניין ועוד. יכולות הטירגוט וההגעה לקהלים הפכו לחשובות ביותר בימינו אנו ושליטה בכלי השיווק והפילוח של פייסבוק יכולות לייצר למשרד שלכם יתרון משמעותי על פני המתחרים שלכם.

    הפצה באינסטוש ובאפליקציות – יתרון נוסף של שיווק פייסבוק הוא האפליקציות הרבות שפייסבוק נמצאת בשיתופי פעולה איתן, וכמובן העובדה שאינסטגרם שייכת לפייסבוק. המשמעות היא שגם אם הקהלים שלכם לא שורצים בפייסבוק, אתם יכולים להגיע אליהם בעזרת כלים נוספים ולהשתמש ביכולת של פייסבוק לאגור מידע על הקהלים הרלוונטים שלכם.

     

    חסרונות:

    לא ממוקד – שיווק בפייסבוק פחות ממוקד מפרסום בגוגל, מכיוון שבפרסום בפייסבוק אתם מחפשים את הקהל הרלוונטי שלכם ולא להפך. אם בגוגל, גולש שמחפש "תביעת אובדן כושר עבודה" מביע עניין בתחום וברור שיש לו זיקה לפעילות המשרד שלכם, בפייסבוק אתם מגיעים לגולשים שלא בהכרח חיפשו אחרי השירות שלכם. זה ההבדל המהותי ביותר בין גוגל לפייסבוק וחשוב להיות מודעים אליו כשבונים אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

    פלטפורמה חברתית ולא שיווקיתשיווק בפייסבוק הוא טריקי מאוד. הגולשים נכנסים לפייסבוק כדי לבדוק מה קורה עם חברים ובני משפחה שלהם, להתעדכן בחדשות ולנהל חיי קהילה דיגיטליים (אבא פגום, מאמאזון ועוד). כשאתם נכנסים לפייסבוק במטרה לשווק את העסק שלכם, אתם צריכים להיות יצירתיים ומאוד ממוקדים לאופן השימוש והשיח בפלטפורמה. ארגונים רבים "שרפו" את עצמם אל מול הגולשים בגלל שלא הבינו את כללי המשחק הנכונים ברשת ואת כללי השיח המקובלים.

    MONEY TALKING – אין כסף? אין פרסום, אין חשיפה, אין מודעות. דפים גדולים ורבים שבנו קהילה מוצלחת וחזקה גילו כי אחוזי החשיפה האורגנית לתכנים שלהם נמוכה להפליא (2% ומטה). המשמעות היא שאחרי שנים של עבודה קשה, נניח ובניתם דף של 10,000 עוקבים. אתם מעלים פוסט, וגג 200 אנשים מתוך הקהילה שלכם רואים אותו. בפייסבוק אין ארוחות חינם ולא ניתן להתקדם כלל עם הדף העסקי שלכם ללא פרסום ממומן.

    קידום אורגני
    למשרד עורכי דין

    התוצאות האורגניות בגוגל הן אלו שמפרסמים לא שילמו כדי להציג אותן בעמוד הראשון של גוגל. במילים אחרות, אלו התוצאות שלא מופיעה לידם המילה "AD". קידום אורגני הפך בשנים האחרונות לקשה ואגרסיבי עקב הצפיפות בשוק עורכי הדין ואלו השיקולים שכדאי להביא בחשבון.

    יתרונות:

    נכס שהולך איתכם – כפי שרשמנו בחסרון של פרסום ממומן, היתרון של קידום אורגני בגוגל הוא שהקידום הולך איתכם לאורך השנים ולא תלוי בתשלום לגוגל. אתם יכולים לצקצק בלשון ולומר כי משרד עורכי דין שרוצה לקדם את עצמו בגוגל, יצטרך לשלם למשרד קידום אורגני וכן יש עלות. וזה נכון.

    אבל, וזה אבל ענקי – התשלום השוטף למשרד הקידום האורגני של המותג הוא חלקיק מתוך תקציב הפרסום של המשרד. לדוגמא, לקוח יכול לשלם למשרד פרסום שינהל את קמפיין הגוגל שלו כ-3,000 שח לחודש, ולפרסם ב10,000 שח נוספים בגוגל. לעומת זאת (או לצד זאת), לשלם לחברת קידום אורגני שתיקח 6,000 או 7,000 לחודש. אמנם המחיר השוטף של הניהול גבוה יותר, אבל בעלות שנתית יש כאן הבדל עצום ומשמעותי, והוא שהנכסים שלכם נשארים איתכם ולא נעלמים כשהקמפיין עוצר.

    מעורבות גבוהה בתנועה אורגנית – הערך של התנועה האורגנית לאתר שלכם הוא משמעותי, וזאת מהסיבה הפשוטה שהתנועה האורגנית מייצרת המרות איכותיות ולרוב, באחוזים טובים יותר מכלי פרסום אחרים של שיווק באינטרנט. המשמעות היא שלגולש שהגיע לאתר שלכם מתנועה אורגנית, יש סיכוי גבוה יותר להשאיר לכם פרטים ולהפוך ללקוח פוטנציאלי.

    שיווק עורכי דין

    פרסום לוקאלי – השינוי המתמיד של מנוע החיפוש עובר בשנים האחרונות להתאמה אישית לגולשים, וחלק מתהליך זה הוא התאמה לוקאלית. המשמעות של התאמה לוקאלית היא שגולשים שממוקמים בנתניה ויחפשו עורך דין בתחום התעבורה, יקבלו קודם תוצאות לוקאליות מנתניה והסביבה. זאת אומרת שמשרדים קטנים עם יכולות קידום מוגבלות, יוכלו ביתר קלות להיכנס לעמוד הראשון בגוגל ולהניע יותר קליקים לאתר שלהם דרך שימוש נבון בקידום אורגני.

     

    חסרונות:

    ארוך טווח – העבודה על הקידום האורגני היא רבת שנים. לא מדובר כאן בזבנג וגמרנו ולא תראו את המשרד שלכם מככב בשלושת המקומות הראשונים בגוגל בזמן קצר. נדרשת עבודה חכמה, תוכנית מסודרת ובעיקר הוצאה אל הפועל שלה באופן סבלני וממוקד. גוגל לא מעדכנת את המקדמים על הפרמטרים לקידום והיא גם יכולה (ואף עושה זאת תדיר) לשנות את האלגוריתם ולהעיף את האתר שלכם למעלה או למטה. לכן עליכם לזכור כי השקעה בקידום אורגני היא השקעה לטווח ארוך במשרד שלכם.

    עמוס במתחרים – קידום אורגני למשרדי עורכי דין הפך בשנים האחרונות למשימה מורכבת וקשה, עקב העובדה שישנה תחרות אגרסיבית מאוד בתחום, וישנם שחקנים שניכסו לעצמם את הנושא של קידום אורגני לפני שנים רבות, וגוגל נותנת משקל משמעותי לוותק של האתר כשהיא מציגה את תוצאות החיפוש. משרדי עורכי דין רבים לקחו את תחום הקידום האורגני לרמות הגבוהות ביותר והם מפעילים בלוגים ומנועי לכידת לידים מתוחכמים, ובעיקר כאלו שמלאים בתוכן איכותי. לכן קידום אורגני איכותי למשרדי עורכי דין יכלול שימוש בטכניקות מחוץ לקופסא, כאלו שיכולות לייצר לכם יתרון מול המתחרים.

    פעילות בקבוצות

    קבוצות בפייסבוק הן הדבר החם לשנת 2018 של שיווק באינטרנט. ההודעה הדרמטית של פייסבוק לפיה היא מעודדת שימוש בקבוצות ואפילו נותנת חסות לבעלים של קבוצות מסוימות וחזקות, הופכות את השימוש בקבוצות לכלי שיווקי מצוין, אך מתוחכם ודורש שימוש נכון על פי הכללים הלא כתובים של פייסבוק (וגם הכתובים)

    יתרונות:

    אורגני – לא נדרש שום תשלום ושום קניית מדיה כדי לקדם את הפעילות בקבוצה. כל עוד הקבוצה פונה לקהלי יעד מדויקים ומעניקה ערך לגולשים תוך בניית חיי קהילה, הקבוצה יכולה להצליח ולשגשג ולהצליח לרכז מעורבות גבוהה של גולשים.

    זול – ההשקעה כאן היא נמוכה ומדובר בעיקר בזמן וחשיבה מהצד שלכם על מנת לייצר ערך אמיתי לקהל של הקבוצה. העלות של הפעלת הקבוצה עשויה להאמיר, כאשר לוקחים את המהלך באופן רציני ועמוק יותר ואף מביאים מנהלת קהילות למשרד שלכם, אבל כל עוד אתם מנהלים את הקהילה, מדובר על הזמן שלכם.

     

    חסרונות:

    לייצר קהילה זו עבודה – הקהילה לא תיבנה מעצמה ודרוש המון מאמץ מחשבתי כדי להצליח לבנות קבוצה חזקה שיכולה להגדיל את עצמה ברבות הזמן. אתם צריכים לייצר ערך מתמיד, לעדכן את הגולשים, לעודד אותם לשתף, כאשר במקרה של משרדי עורכי דין זה לא תמיד אפשרי מבחינת כללי האתיקה או מבחינת צנעת הפרט של הגולשים.

    אתם עדיין תלויים בפייסבוק – פייסבוק יכולה להחליט מחר שהשימוש בקבוצות עולה כסף, שהיא סוגרת קבוצות ומה לא. קשה לחזות את ההתנהגות של הרשת החברתית ואלא אם כן יש לכם מכשיר האזנה בתוך משרדי פייסבוק, קחו בחשבון שהקיים של היום הוא לא בהכרח המצב של מחר.

    לסיכום

    שיווק באינטרנט למשרדי עורכי דין היום הפך למשימה מאתגרת שצריכה להיעשות בדיוק מירבי ובתשומת לב לקהלי היעד ולאופן השימוש שלהם בפלטפורמות השונות. חקרו היטב את קהל היעד שלכם, את המתחרים שלכם וקבעו לעצמכם מטרות ניתנות להשגה ובעיקר מדידות. הבינו היטב איפה הקהלים שלכם גולשים על מנת לבחור בפלטפורמה הנכונה לפעילות שלכם.
    עוד על משרד עורכי דין בויקיפדיה

    אם אתם נכנסים למהלך שאמור לייצר לכם כמות רבה של לידים, קחו נציג מכירות טלפוני שיענה לטלפונים. אל תעשו זאת בעצמכם – כי הקמפיין שלכם ייכשל וזה יהיה בגללכם, למרות שבחיים לא תודו בכך.

    ואל תשכחו, אין מחיר לעצה של מומחה. עצה של מומחה יכולה לחסוך לכם זמן, מאמץ ובעיקר הרבה כסף, בעזרת מיקוד נכון למטרות הנכונות והגדרה של הדרך לעמוד בהן.

    בואו נעשה שטיק!

    שאלות נפוצות

    האם ניתן לשווק את המשרד בכפוף לתנאי הלשכה?
    בוודאי. שיווק של משרדי עורכי דין חייב להיעשות בכפוף לתנאי הלשכה. עם זאת חשוב לזכור שקשה מאוד לנצח את הטכנולוגיה והיכולות שלה, והמומחיות שלנו היא לרתום את הטכנולוגיה לצד המשרד שלכם.
    מהם הכלים הרלוונטיים לשיווק משרדי עורכי דין?
    ישנם כלי שיווק רבים: פרסום בגוגל, שיווק בפייסבוק, קידום באינסטגרם, פרסום ביוטיוב, שיווק ברשת התוכן. משרד פרסום מקצועי יידע לנתח את הפעילות שלכם ולהמליץ על הפלטפורמות הנכונות ביותר.
    האם כדאי לנהל קמפיין ממומן בגוגל?
    תלוי מאוד בתחום העיסוק של המשרד ובתקציב שלכם. ישנם משרדים שמשקיעים תקציבים עצומים בגוגל ומצליחים לייצר מהם תוצאות, וחלק מהמשרדים מתמקדים באפיקים אחרים שמניבים להם תוצאות.
    האם כדאי לבצע קידום אורגני לפעילות המשרד?
    בהחלט כן, בכפוף למחקר ובדיקה של התחרות בתחום שלכם, תוכלו לקבל החלטה האם כדאי לקדם את האתר מבחינה אורגנית. זכרו, אם הקמתם משרד לטווח ארוך וזו לו אפיזודה חולפת – כדאי לכם להשקיע בקידום אורגני.
    עדיין חושבים על זה?
    תשאירו פרטים וניקח את העסק שלכם קדימה!


      [bs-modern-grid-listing-4 overlay="simple-gr" columns="4" title="" icon="" hide_title="1" heading_color="" heading_style="default" category="-1,-254,173,-235,-237,-238,-236,-239,-259,-251,-256,-247,-258" tag="" count="4" post_ids="" offset="" featured_image="0" ignore_sticky_posts="1" author_ids="" disable_duplicate="0" time_filter="" order="DESC" order_by="rand" _name_1="" post_type="" taxonomy="" _name_2="" cats-tags-condition="and" cats-condition="in" tags-condition="in" tabs="cat_filter" tabs_cat_filter="240,250,132,173,177,251" tabs_tax_filter="" tabs_content_type="deferred" paginate="more_btn_infinity" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" slider-control-dots="off" slider-control-next-prev="style-1" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" custom-css-class="" custom-id="" override-listing-settings="0" listing-settings="" bs-text-color-scheme="" css=""]

      מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
       

        לא תודה יש לי יותר מדי כסף
        close-link
        Call Now Button