Skip to content

קידום חנות באינטרנט – קידום אורגני מול קידום ממומן

קידום חנות באינטרנט - שטיק מדיה

קידום חנות באינטרנט הוא תחום שעבור בעלי חברות רבות לא ברורה דרך הניהול והתפעול שלו. בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם מהי הדרך הנכונה ביותר לקדם את החנות המקוונת שלהם, ולהגדיל את התנועה לאתר ואת המודעות למוצרים שהם מוכרים.

האם כדאי להשתמש בשירותים של חברה לקידום אתרים שתטפל באתר ובכל דגשי הקידום האורגני? האם כדאי לייצר תנועה אורגנית מקבוצות של פייסבוק? או בכלל לבצע פרסום בגוגל / פרסום פייסבוק / אינסטגרם? ואולי כולן יחד? אלו אכן שאלות מצוינות. האם יש תשובה ברורה לשאלות האלו? ננסה לתת כלים לבחינת המצב.

 

המצב בשוק כיום

הכמות האדירה של אתרי המסחר המקוון שנפתחו בארץ בשנים האחרונות, החל מאתרים מורכבים של חברות ענק ועד אתרי נישה של אנשים פרטיים שמוכרים מהבית מוצרים שונים, יצר אינפלציה אדירה וקושי אמיתי לייצר תנועה מספקת לגידול ברמת המכירות מהאתר. מעטים מאוד הם התחומים (אם בכלל), שבהם יש מתחרה אחד ויחיד על קטגוריה של מכירת מוצרים און ליין.

אם במשך שנים ארוכות הרבה שחקנים גדולים ישבו על הגדר ולא נכנסו לתחום של בניית אתרי אי קומרס לחנויות הפיזיות שלהם, הרי שכיום רובם כבר נמצאים עמוק בתוך עולם האון ליין (סופר פארם, פוקס וכד').

 

חברות גדולות הן כמובן עתירות משאבים, ועל כן לא תמיד נכון לקחת את הפעילות שלהן בשוק האון ליין כנקודת יחוס. חברות גדולות מחזיקות חברה לקידום אתרים שמטפלת בכל הצד האורגני, משרד דיגיטל שינהל את הקמפיינים וברוב המקרים גם משרד פרסום שיבצע ניהול ורכש מדיה (במקרים מסוימים ישנה חברה אחת שמנהלת את כל הפעילות, ס.ס).

 

קידום חנות באינטרנט בשוק צפוף ותחרותי חייב להיות מבוצע תוך שימת לב מרבית למספר נקודות שיכולות להשפיע על ההצלחה שלכם, ולחסוך לכם זמן וכסף.

קידום חנות באינטרנט – קידום אורגני מול קידום ממומן 1קידום אורגני נגד קידום ממומןנקודות לבחינה

נסקור מספר נקודות משמעותיות וניתן התייחסות לגבי כל אחת מהן תלת בחינה של קידום חנות באינטרנט כמובן, כדי לייצר יכולת השוואתית בין שתי החלופות. כמובן שישנם גורמים נוספים שניתן לסקור, אך על כך במאמרים הבאים.

 

תקציב

שאלת השאלות של כל השאלות. ותשובות כמו "אנחנו לא יודעים", "אנחנו שוקלים את זה", "תגיד לנו כמה זה עולה" – הם בלתי מתקבלות על הדעת. התקציב יקבע חד משמעית לאיזה כיוון כדאי לנווט את האסטרטגיה השיווקית לחנות האון ליין שלכם. משרד שיווק באינטרנט רציני יידע לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להבין מהם הצעדים הנכונים והמדויקים ביותר לקידום העסק – לאור התקציב ומסגרת הזמן שיש ללקוח (על אפקט הזמן יורחב בהמשך).

 

חברות עתירות תקציב יכולות להשקיע במקביל במספר ערוצים, ולבצע קידום אורגני לצד קידום ממומן. יש לכך כמובן המון יתרונות עצומים, אבל יש כאן גם טיפ אדיר שיכול לחסוך לכם זמן רב בהגעה לתוצאות עסקיות טובות.

 

קידום ממומן (כמו למשל פרסום בגוגל), הוא הרבה יותר מהיר מבחינת זמן עלייה לאוויר וקבלת תוצאות מדגם ראשונות. אתם כמובן צריכים להכין את הקמפיינים, את הקריאייטיב והקופירייטינג כהלכה ולהגדיר את מילות המפתח לקמפיין, אך ניתן לומר שפחות או יותר תוך שבוע – שבועיים של עבודה יסודית, ניתן להרים קמפיין לאוויר.

התוצאות שתקבלו מקמפיין פרסום בגוגל שלכם, הן בעלות משמעות עצומה לקידום אורגני ולעיתים זהו פקטור משמעותי בביצוע של קידום חנות באינטרנט. חברה לקידום אתרים תדע תוך זמן קצר יחסית לקבל תובנות משמעותיות על מילות המפתח והביטויים שכדאי לפרסם בהם, לראות אילו מילות מפתח ממירות הכי טוב גם מבחינת CTR וגם מבחינת CPA ועל ידי כך לקבל החלטות מושכלות לפני תחילת הקידום.

 

קמפיינים משולבים כאלו דורשים תקציב, אבל מעל לכך דרושה חברה שתוכל לנווט את המהלך ביד בטוחה ועם ניסיון רב. אי אפשר להבטיח הבטחות ולחזות את העתיד, אך ניסיון וידע הם חלק מהותי בהעלאת סיכויי ההצלחה בקידום האתר שלכם.

 

בראייה לטווח ארוך, ישנו ויכוח עז על האופציה התקציבית הנמוכה יותר לקידום האתר שלכם. נקודה אחת ששווה לזכור היא שקידום ממומן צריך להיות כל הזמן באוויר כדי שיהיה טראפיק לאתר שלכם, וביום שהקידום מפסיק – האתר שלכם יורד מהכותרות ומתוצאות החיפוש. לעומת זאת, קידום אורגני איכותי יחזיק מעמד זמן רב וימשיך לייצר טראפיק לאתר גם אם תחליטו להוריד רגל מהדוושה (לפחות לזמן מסוים). ישנן נקודות זכות וחובה לשתי אלו בתחום של קידום חנות באינטרנט.

 

זמן

בזמן – הכוונה היא לשני אלמנטים של זמן.

  1. כמה זמן יש לכם לחכות כדי לראות תוצאות.
  2. כמה זמן אתם חושבים שהעסק יהיה קיים.

 

אם יש לכם זמן והאתר הוא בהשקעה לטווח ארוך, ואתם לא מצפים לראות פירות מיד כאן ועכשיו (אם אתם אנשים מהסוג הזה, תעשו לנו טלפון רק כדי שנוכל לשפשף את העיניים בחוסר אמונה ☺..) אז קידום אתרים אורגני יכול להיות מצוין עבורכם. חברה לקידום מקצועית ורצינית תבצע מחקר שוק מעמיק, סקירה של הפוטנציאל, התחרות והפעילות של המתחרים.

 

שימוש בכלי מעקב יכולים להיות פקטור משמעותי בקיצור זמן ההמתנה לקבלת תוצאות ראשונות בתחום קידום חנות באינטרנט. כלי המעקב כיום הם מגוונים ורבים ולכל חברה יש את הכלים שהיא משתמשת בהם, כלים שיסייעו לכם לייצר יתרון תחרותי על פני הסביבה העסקית שלכם. כלים כגון  AHREFS וכלים דומים נוספים, יכולים להוות חסכון זמן רציני לכמות הזמן שתצטרכו להמתין עד שתראו פירות מהקידום האורגני של האתר שלכם.

 

לעומת זאת, קידום ממומן הוא מהיר הרבה יותר ויכניס תנועה לאתר המכירות המקוון במהירות ובצורה ממוקדת (תלוי בחברה לקידום שלכם).

 

בהתייחסות לנקודה השנייה, כמה זמן אתם חושבים שהעסק יהיה קיים? עסקים ממוסדים שמחליטים לבנות "סניף" דיגיטלי בנוסף לשאר הפעילות, הרי ברור שיש להם זמן, העסק מתוכנן להיות קיים גם שנים קדימה וככל שיתחילו בקידום האורגני מוקדם יותר, כך ייטב. לעומת זאת, אם אתם עדיין לא בטוחים לגבי המיזם, ויכול להיות שעוד חצי שנה תחליטו שנשבר לכם ואתם רוצים לרדת מהאתר ומהקידום שלו – לא כדאי להתחיל קידום אורגני לאתר, כי זה עלול להיות בזבוז של משאבים חשובים שיכולים להיות מופנים לקידום ממומן חזק.

 

תוכן

קידום אורגני בגוגל דורש כתיבת תוכן איכותי ומקורי לאתר שלכם. זאת אחת מהנקודות החשובות ביותר עליהן נשען היום הקידום האורגני, לאור המשקל ההולך וגובר באלגוריתמים של גוגל לנושא. חשוב מאוד להבין האם יש לכם יכולות לכתוב מאמרים וכתבות לאתר שלכם, על בסיס קבוע. וכמובן שככל שהתחום שלכם מקצועי יותר ודורש הבנה בתחום מסוים (מתקנים להתפלת מים לדוגמא, ס.ס), התלות בכם ככותבי התוכן המרכזים לאתר הולכת ועולה.

קידום חנות באינטרנט ייעזר תמיד בכתיבה של תוכן איכותי שתשפר את זמן הגלישה באתר וכמובן את הCTR שלו.

 

משרדי פרסום שמחזיקים מחלקות לקידום אורגני, כוללות בתוך המחלקה גם כותבי תוכן שבדרך כלל יודעים לכתוב לתחומים רבים או מגוונים. אך חשוב לשים לב שחשוב שהתוכן יהיה איכותי ולא מועתק, כי תוכן כזה עלול לגרור דווקא את התוצאה ההפוכה ולא לשרת את מטרות החברה.

 

בקמפיין ממומן לעומת זאת, אם בפרסום בגוגל או שיווק בפייסבוק לדוגמא, יש שימוש בכמות קטנה יותר של תוכן אך עדיין החשיבות שלו עצומה. (מתלבטים לגבי פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל, קראו עוד בלינק הבא: פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק

 

במקרה הזה לא יצפו מכם לכתוב את המודעות אלא העבודה תופקד בידיו של קופירייטר שיידע להתאים את המסרים בצורה מדוייקת ולכתוב מסרים מניעים לפעולה ומותאמים לקהלי היעד.

קידום חנות באינטרנט – קידום אורגני מול קידום ממומן 2לסיכום

ישנם מספר גורמים נוספים מלבד אלו שהוזכרו במאמר, שעשויים להשפיע על הכדאיות של קידום חנות באינטרנט. חברה לקידום אורגני, משרד לניהול קמפיינים או משרד לניהול פעילות גרילה – כל אלו יכולים לעשות את העבודה ולייצר תוצאות. אך רק תוכנית מעמיקה ומחקר מדויק יתנו לכם תשובה קרובה ככל האפשר לאמת – וזה עשוי לחסוך לכם זמן רב ולא פחות חשוב מכך – כסף.

לקריאה נוספת ומעמיקה על פרסום ממומן מול קידום אורגני, אתם יכולים לבקר בלינק הבא

 

חברה לקידום אתרים וחברת קידום חנות באינטרנט תחת קורת גג אחת

אנחנו בשטיק מדיה מספקים לעסקים שירותים איכותיים בתחום של ניהול פעילות דיגיטלית מקיפה, מדוייקת ומתוכננת היטב. ההבנה שלנו באסכולות דיגיטליות מגוונות, ההיכרות עם כלי הקידום והיכולת לבנות אסטרטגיות פרסום מדויקות – מסייעות ללקוחות שלנו לייצר הכנסות לאתרי המסחר שלהם.

 

המאמר נותן מידע, כלים וטיפים, אך במקרה של שיווק באינטרנט לעסק שלכם – אין תחליף לקבלת יעוץ מקצועי.

בואו נעשה שטיק!

5/5 - (12 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button