Skip to content

קידום אתרים בגוגל – 5 טיפים חשובים לשיפור זמן הגלישה באתר שלכם

קידום אתרים בגוגל - שטיק מדיה קידום אתרים

כשמדברים על קידום אתרים בגוגל ועל שיפור תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל, פעמים רבות עולים מושגים כמו אופטימיזציה לאתר, קניית לינקים חיצונים, הגדרות H1, H2 ועוד.

אבל מה עם זמן הגלישה באתר שלכם? מה עם הבאונס רייט (bounce rate) של האתר שלכם? בכמה עמודים מבקרים הגולשים שנכנסים לאתר שלכם? וכמובן, האם יש השפעה לפרמטרים האלו על ציון האיכות של האתר שלכם בגוגל? התשובה היא, שלכל הגורמים האלו יש השפעה חד משמעית על המיקומים האורגנים של האתר שלכם.

כדי לתת לכם מושג כלשהו לגבי הדרך שבה גוגל עובדת – נאמר באופן כללי שהאלגוריתם של גוגל מעניק ציוני איכות לאתרים על פי גורמים רבים שגם מתעדכנים מעת לעת, וככל שהאתר שלכם מתאים יותר לדרישות של גוגל, כך הציון שלכם עולה והאתר שלכם יכול להתקדם בצורה טובה יותר.

לגוגל יש אלפי פרמטרים שנבחנים על ידי הרובוטים שלה שסורקים את הרשת, ופרט חשוב מאוד הוא, שהיא לא מפרסמת את הקריטריונים לקבלת ציון איכות גבוה לאתר. אז איך חברות קידום אתרים בגוגל יודעות מה לעשות כדי לקדם את האתר? ניסיון, ידע מקצועי, קריאה של מאמרים מרחבי העולם וכמובן, ניסוי וטעייה.

אז כאמור, כל חברת קידום אתרים בגוגל יודעת שכדי להביא תוצאות ללקוח, היא צריכה להשפיע על מנוע החיפוש של גוגל ולשפר את הציון של האתר אותו היא מקדמת. גם אם ננתק לרגע את ההשפעה של מעורבות הגולשים באתר שלכם על האתר שלכם, קחו בחשבון מרכיב אחר וחשוב – ככל שאנשים מבלים זמן רב יותר באתר שלכם ומבקרים במספר עמודים גבוה יותר, זה אומר שהם נהנים מחוויית הגלישה ומהתכנים, מקבלים ערך והסיכוי שימירו ויהפכו ללידים, עולה.

אז איך משפרים את זמן הגלישה באתר שלכם? קבלו חמישה טיפים מנצחים.

כתבו מאמרים מעוררי השראה ובעלי ערך רב

אם אתם מבצעים קידום אתרים בגוגל, אחת מהדרכים הטובה ביותר לקדם את האתר שלכם, היא כתיבה של תוכן איכותי ובעל ערך לקהל הקוראים שלכם. תוכן איכותי לא רק מושך גולשים לתוך האתר שלכם, אלא גם מאפשר לכם להשאיר אותם זמן רב ככל האפשר באתר ולהגדיל את זמן הביקור באתר. כמו כן, תכנים איכותיים יגרמו לגולשים שלכם לקרוא מאמרים נוספים בביקור ולחזור לביקורים עתידיים באתר.

במאמרים ארוכים אין הכוונה למאמרים של כמה מאות מילים, אלא באמת לחשוב מה קהל היעד שלכם מחפש, מה מעניין אותו, מה ייתן לו ערך – ולכתוב משם. זכרו תמיד כי מהצד השני של המסך ישנו גולש שחיפש בגוגל אחרי שירות או מוצר שאתם מוכרים.

מה המטרה שלכם? להנגיש לו את המידע המדויק והנכון ביותר למה שהוא חיפש.

לדוגמא, אחד מהקהלים שאוהבים לעבוד עם משרד הפרסום שטיק מדיה הם משרדי עורכי דין. אנחנו כותבים תכנים רבים שמסייעים לגולשים שמחפשים חברת שיווק למשרדי עורכי דין, אבל את המאמר הזה כתבנו ארוך במיוחד ויש בו 29 טיפים שיווקים למשרדי עורכי דין. התוצאה? זמן גלישה ממוצע במאמר של מעל 8 וחצי דקות, המשך גלישה באתר למאמרים אחרים בנושאים קשורים, וכמובן אחד הדברים החשובים ביותר: לידים איכותיים.

הקפידו על עיצוב אתר נקי וברור

חווית גלישה גרועה באתר, חוסר יכולת לנווט בצורה פשוטה באתר,  שימוש בצבעים זועקים או פונטים קטנים/גדולים מדי, ישפיעו על רצון הגולשים להמשיך לגלוש באתר, לקרוא את התכנים שלכם ואפילו לחזור לביקורים עתידיים. קידום אתרים בגוגל חייב להתבצע על אתרים שיש להם רמת עיצוב שמאפשרת חווית גלישה נעימה למבקרים. אחרת, גם אם פעולות הקידום יעבדו, לא תצליחו לגרום לגולשים להישאר באתר שלכם זמן רב וכך, למעשה, אתם נמצאים במצב של פול גז בניוטרל.

כמה מהטיפים החשובים ביותר לשמירה על חווית גלישה נעימה מבחינה ויזואלית:

השתמשו בפונטים נעימים לקריאה.

השתמשו בגדלי פונטים אחידים וקריאים.

הקפידו על עיצוב אתר נקי.

הקפידו על ניווט קל והתמצאות נעימה באתר.

עקב מחסור ברגולציה ובחסמי כניסה בשוק של עיצוב אתרים מקצועי, ישנו מצב כזה שאתרים רבים נבנים ללא חשיבה על חווית משתמש נכונה ועל ניצול נכון של תנועת הגולשים באתר. זוהי נקודה רלוונטית לא רק מבחינת קידום אורגני לאתר שלכם, אלא מבחינת הצורה שבה גולשים יחפשו ויתמצאו באתר שלכם.  

דוגמא לאתר נוח לגלישה והתמצאות שבנינו עבור אחד הלקוחות של שטיק מדיה: https://vnbinvest.com/

קידום אתרים בגוגל

בדקו את מהירות הטעינה של האתר שלכם במספר דפדפנים

אחד הדברים המרכזיים שיכולים לפגוע לכם בזמן הביקור באתר הוא מהירות הטעינה של האתר שלכם. מהירות טעינת אתר היא אחת מהנקודות עם ההשפעה המכריעה ביותר על חווית הגלישה של המבקרים באתר שלכם.

רוב התנועה היום באינטרנט מתרחשת דרך המובייל, וסביר להניח שגם הגולשים שלכם יכנסו לאתר שלכם דרך המובייל. אם הכניסה לאתר תארך זמן רב או אם הדף לא ייטען כראוי, הגולשים אפילו לא יגיעו לאתר כדי לנטוש, או לחילופין ינטשו את האתר מהר מאוד ואז יפגעו בתוצאות של קידום האתר שלכם. קידום אתרים בגוגל חייב לכלול גם אופטימיזציית מהירות לאתר שלכם, כדי לאפשר לגולשים שלכם לנחות באתר כמה שיותר מהר ולעבור בין כמה שיותר עמודים בקלות ובצורה נעימה.

הדבר נכון, כמובן, לא רק לגלישה ממובייל אלא לתנועה שמגיעה לאתר שלכם ממחשבים שולחניים. משרד מקצועי בתחום שיווק דיגיטלי ידע לנצל את הנתונים שמצטברים בחשבון האנליטיקס של החברה לשם שיפור מהירות טעינת אתר. לקריאה נוספת על שיווק דיגיטלי בקרו בלינק.

הקפידו לבדוק את מהירות האתר שלכם מדפדפנים שונים, כדי להבין איפה יש לכם טעינה איטית של העמודים וכך לאפשר חווית גלישה נעימה מכל הדפדפנים ולא רק מהנפוצים ביותר.

אל תפציצו עם פופ-אפ

קורה לכם שאתם מבקרים באתר, מנסים לקרוא מאמר וכל חצי דקה קופץ לכם באנר? מה התחושה שהרגשתם? מעצבן! האם זה עושה לכם חשק להמשיך לקרוא? בוודאי שלא! המטרה שלכם היא כמובן לא לעצבן את הגולשים שמגיעים לאתר שלכם אלא לעזור להם ככל האפשר למצוא את מה שהם מחפשים ולגרום להם לגלוש באתר שלכם כמה שיותר זמן ובכמה שיותר עמודים.

אז אם אתם משתמשים בפופ-אפ בדפי הבלוג שלכם, שימו לב שאתם לא מקפיצים אותו יותר מדי פעמים. אם התוכן שלכם איכותי ונותן ערך, הגולשים ימצאו את הדרך להשאיר לכם פרטים לבד, כל עוד תאפשרו את זה בצורה נוחה ונגישה.

ישנם מספר כלים סופר מדוייקים בשוק לבנייה של מערך פופ-אפ מתוחכם באתר, לפי העמוד בו האדם מבקר לדוגמא. ההמלצה שלנו היא להקפיד על טקסט מושך ואטרקטיבי בפופ-אפ שישכנע אנשים להשאיר לכם פרטים כמובן, וגם יהיה יצירתי כדי לשעשע אותם בזמן שהוא קופץ, ולא יעצבן אותם.

קידום אתרים בגוגל - פופ אפ

בצעו מחקר מילות מפתח כדי להבין מה מעניין את הגולשים שלכם

אחת מהדרכים היעילות ביותר לתת ערך לגולשים, היא להבין מה מעניין אותם ומה הם מחפשים. מכיוון שלרוב החברות אין יכולת לבצע מחקרי שוק מעמיקים, או אין להן גישה למידע שכזה, הרי שביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל יסייע לכם לגלות מה הגולשים באמת מחפשים.

חברות קידום אתרים בגוגל משתמשות בתוכנות עמוקות יותר מאשר הכלי למחקר מילות מפתח של גוגל, וחשוב שתבדקו שהחברה שלכם אכן משתמשת בכלי שכזה והיא מכווינה אתכם לנקודות הנכונות לקידום האתר שלכם.

אם, לדוגמא, במאמר הזה המטרה שלנו היא לקדם את הביטוי "קידום אתרים בגוגל", זה בגלל שעשינו מחקר מילות מפתח שהראה לנו מה הביטוי שהכי הרבה גולשים מחפשים, ולפי זה הכנו את התוכן הרלוונטי. חשבו על זה –  המטרה שלכם היא לתת ערך מקסימלי ללקוחות הפוטנציאלים שלכם, אז כתיבה של תכנים שמתאימים למה שהם באמת מחפשים, תסייע לכם לעניין אותם ולהחזיק אותם באתר כמה שיותר זמן.

דגשים נוספים לתחום קידום אתרים בגוגל 2022

עולם הקידום והשיווק באינטרנט קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות, מאז פרוץ משבר הקורונה, והכניס למשחק שחקנים רבים ולצידם צרכנים רבים. הבידודים, הסגרים וחוסר היכולת לבקר במקומות הומי אדם, הפכו חלק גדול מהצרכנים לצרכנים דיגיטליים.

עם העלייה העצומה בביקוש ובחיפושים לקניות און ליין, ניתן לראות כי התחרות ברשת עלתה בעשרות מונים – גם מצד שחקנים ומותגים חדשים שהציצו בשוק, וגם מצד שחקנים קיימים שהרחיבו פעילות בזמן המשבר וביצעו שינוע של תקציבים לעבר הפרסום באינטרנט.

בזמן שפעילות קידום אתרים בגוגל ידעה לייצר מספרים גבוהים מאוד במהלך הסגרים והבידודים, בשביל מותגים רבות הייתה גם חזרה מהירה למציאות ולמספרים פחות רווחים מהאתרים, אחרי שהמצב חזר למציאות נורמאלית וגולשים חזרו לקנות בחנויות פיזיות.

יתרה מכך, לצד התחרות ההולכת וגואה, אנחנו עדים למצב שבו מחירי הפרסום עולים באופן קבוע, והתקציב שהיה מושקע בעבר והיה מביא תוצאות מסוימות ברוב המותגים אינו מספיק ויש צורך בהעלאת תקציבים על מנת לשמור על כמות הרכישות הרצויה מהאתר. מצב זה נוצר גם בגלל כניסת השחקנים החדשים לתחום של קידום אתרים בגוגל וגם בגלל עליית מחירים בגוגל, פייסבוק ושאר הפלטפורמות.

אז איך ניתן להתמודד עם המצב הזה בצורה חכמה? איך ניתן לייצר בולטות ובידול אל מול המתחרים ולשמור על רמת ROI גבוהה על פי מטרות המותג?

אתם חייבים לצידכם משרד פרסום מנוסה ומקצועי, עם יכולת מוכחת בניהול קמפיינים ובהגדלת הרווחיות מקמפיינים דיגיטלים. אתם חייבים לעבוד עם משרד יציב, עם כוח אדם ראוי וכזה שיכול לתת לכם קשת של פתרונות – קידום ממומן, אורגני, הפקת סרטונים, סושיאל מדיה, קידום אורגני ועוד.

אין לשום מותג כיום, שרוצה לייצר תוצאות רווחיות, יכולת לפעול ולפרסם רק בפלטפורמה אחת בלבד ולרכז שם את כל המאמץ. קמפיין גוגל בלבד, לדוגמא, בלי רימרקטינג שמופעל על הגולשים בפייסבוק אוו אינסטגרם – ייפגע בוודאות בסיכויי ההצלחה של הקמפיינים שלכם. קמפיינים לאתרי מסחר מקוון שלא מנצלים את היתרונות העצומים של פרסום בגוגל יחד עם פרסום ברשתות החברתיות וקידום מאמרים בטאבולה או אאוטבריין – מקטין את סיכויי ההצלחה של המותג.

לסיכום 

חברה לקידום אתרים בגוגל הופך למאתגר יותר משנה לשנה, והצורך שלכם לעבוד עם חברת קידום מקצועית ומנוסה, שיודעת להביא תוצאות ולקדם את האתר שלכם קדימה במילות חיפוש תחרותיות – עולה משנה לשנה.

נושא שיפור זמן הגלישה באתר שלכם הופך לקריטי משנה לשנה, מכיוון שגוגל מעניקה חשיבות הולכת וגדלה לנושא זה – וגם מצד הלקוחות – הדבר מהווה אינדיקציה לתוכן איכותי ומעניין לגולשים.

אל תתפשרו על איכות ועל הניסיון המקצועי של משרד הפרסום שאתם בוחרים לחברה שלכם. קידום אתרים בגוגל מצריך ידע, ניסיון ומקצועיות שברגע שהם נרתמים לרשותכם, התוצאות העסקיות שלכם יכולות להשתנות ולהשתפר באופן משמעותי.

5/5 - (2 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button