Skip to content

קידום אתרים בגוגל – שיפור ה-CTR באתר ככלי לשיפור מיקומים

קידום אתרים בגוגל - הדרך שלכם להפוך את האתר שלכם לנכס מניב

קידום אתרים בגוגל קשור ישירות לשיפור ה-CTR בתוצאות החיפוש שלכם בגוגל והוא אחד מאבני היסוד להעלאת הציון של האתר, ובמקרים רבים אף יוביל לשיפורים במיקומים של תוצאות החיפוש.

אבל מה זה CTR ואיך משפרים אותו?

מתחילים בהתחלה. CTR – יחס הקלקה, מתייחס ליחס בין כמות הגולשים שראו את תוצאות החיפוש שלכם, לבין הגולשים שהקליקו על התוצאה שלכם וגלשו לאתר. אם לדוגמא ראו את המודעה שלכם 1,000 אנשים ו100 אנשים הקליקו עלייה, הרי שיחס ההקלקה יעמוד של 10%.

CTR הוא מפתח משמעותי ביותר לא רק בקידום אורגני, אלא גם בכל קמפיין פרסומי שתעשו למותג שלכם. למה? כי המשמעות היא כמה המודעה שלכם עניינה אנשים להקליק עליה, כמה היא הייתה רלוונטית להם וענתה על מה שהם חיפשו, כמה היא נגעה להם בנקודת כאב או בנקודת עונג והאם באמת הגעתם לקהל יעד ממוקד למותג שלכם.

האם CTR הוא פרמטר רלוונטי רק עבור קידום אתרים בגוגל או גם לפעילות פרסום ושיווק?

חברה לקידום אתרים מטפלת אמנם בקידום האורגני של האתר, אבל ישנם משרדי פרסום שיודעים לבצע אינטגרציה בין הקידום האורגני לפרסום בגוגל ואז למעשה לייצר עלייה בCTR בכל המודעות של המותג, בכל הפלטפורמות. זאת אומרת, אם בפעילות השיווק והפרסום אתם מצליחים לייצר מודעות עם אחוזי CTR גבוהים, מן הראוי שתטמיעו את הכותרות גם בתוצאות החיפוש האורגניות של המותג!

וזה לא משנה איפה אתם עושים קמפיינים. זה לא משנה אם אתם מנהלים קמפיינים של שיווק בפייסבוק, או פרסום ברשת התוכן, או פרסום בגוגל – בכל אחד מאלו יש מודעות, בדרך כלל עם קריאייטיבים שונים, ואתם יכולים להפיק המון תובנות מהמודעות האלו ומאחוזי ההקלקה בקמפיינים שלכם. בראייה שלי – קמפיינים זה שכר לימוד ששילמתם כבר, ועכשיו אתם יכולים לנצל את שכר הלימוד הזה ולהטמיע בתוצאות החיפוש האורגניות שלכם.

מה נחשב לCTR טוב?

שאלה מאוד כללית שמשתנה בין סוג החברה, המוצר שלה, המוכרות שלה בשוק וגורמים נוספים. לדוגמא, חברה מוכרת ומובילה לרוב תזכה ליותר הקלקות בתוצאות החיפוש ממותגים קטנים, וזה כמובן ישפיע על אחוזי ההקלקה שלה. גם למיקום האורגני שלכם בביטוי מסוים יש השפעה על הCTR, כך למשל אנחנו יודעים שמודעת גוגל במיקום האורגני הראשון של גוגל יכולה לקבל עד 30% הקלקה! זו המשמעות של קידום אתרים בגוגל למיקום הראשון, שגם היום למרות כל המודולציות שגוגל ביצעה בתוצאות החיפוש הממומנות – עדיין רלוונטי ביותר לרוב תוצאות החיפוש.

קידום אתרים בגוגל – שיפור ה-CTR באתר ככלי לשיפור מיקומים 1

רוצים שנעזור לכם ​לייצר יותר הכנסות?


     

    האם מיתוג עסקי משפיע על קידום אתרים בגוגל

    בהחלט! החוזקה של המותג שלכם, השם שלו בשוק, התגובות והביקורות עליו, פעילות הפרסום ויחסי הציבור שלו, הוותק שלו בשוק – לכל אלו יש השפעה ישירה ובלתי מתפשרת על הדרך שבה אנשים תופסים את המותג שלכם. אם המותג שלכם הוא וותיק, חזק ואהוב הרי ברור שתהיה לו נקודת עדיפות משמעותית מול תוצאות חיפוש אחרות, גם אם המיקום של המודעה שלכם יהיה במיקום נמוך יותר.

    הקפידו לבנות את המותג שלכם בחוכמה, להשקיע בו, לטפח אותו – לא רק בנראות הגרפית אלא בכל החזיתות. גם שירות לדוגמא, השירות אותו אתם מעניקים ללקוחות שלכם, הוא חלק מהמותג שלכם.

    לקריאה נוספת על מיתוג עסקי ואיך בונים מותג מנצח>

    מה עושים אם יש לכם אחוזי הקלקה מעולים אבל אחוזי המרה נמוכים

    שאלה מעולה וחשובה. אם יש לכם אחוזי הקלקה מעולים אך אנשים אינם רוכשים או משאירים פרטים  זה אומר שכנראה פעילות קידום אתרים בגוגל שלכם עובדת אבל הצד השיווקי עדיין בעייתי. נתרכז בשני הגורמים המובילים במקרה זה:

    טקסט של תוצאת החיפוש לא מדויק – כתוצאה מכך אנשים מקליקים על תוצאת החיפוש בציפייה למצוא את A ובמקום זאת הם מוצאים את B. זה בעצם אומר שאתם מושכים קליקים מיותרים ולא איכותיים לאתר שלכם, דבר שכנראה יגדיל את ה bounce rate מהאתר (ועל זה במאמר אחר). דבר נוסף, שזה גורם לכם ברוב המקרים גם לבזבז כסף במאמצי הרימרקטינג שלכם. אתם רוצים לבצע שיווק מחדש על קהל מדוייק ואיכותי וככל שהתנועה תהיה ללא ממוקדת ולא איכותית, כך תשקיעו תקציב פרסום על קהל לא רלוונטי למותג.

    יש בעיה שיווקית עם האתר – לטעמי, ברוב המקרים זו הבעיה האמיתית. אתם צריכים לבצע בדיקה שיווקית מקיפה לאתר שלכם כדי לבדוק איפה גולשים נוטשים אותו ולמה. זוהי עבודה סיזיפית ומלאה אך יש לה חשיבות עצומה על התוצאות שהאתר שלכם יצליח לייצר לכם!

    בתור משרד פרסום ושיוקו באינטרנט אנחנו מקבלים לידיים שלנו אתרים שלעיתים יש להם אחוזי הקלקה סבירים אך במחקר אנחנו מגלים שיש טפסים שלא עובדים, לידים שלא מגיעים, דפים איטיים, חווית משתמש גרועה ועוד.

    איך ניתן לשפר את אחוזי ההקלקה באתר שלכם

    ריכזנו עבורכם מספר נקודות מפתח שיסייעו לכם לשפר את אחוזי ההקלקה באתר שלכם. כמובן שאין תחליף לייעוץ צמוד ומקצועי של חברה לקידום אתרים שעוסקת בנושא יום אחרי יום, מכירה את כל הטכניקות והשינויים שמנוע החיפוש של גוגל מבצע חדשות לבקרים.

    קידום אתרים בגוגל הוא מקצוע שאין לו תורה סדורה וכתובה, מה שהופך את התחום להרבה יותר מאתגר ומצריך עבודה עם בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים. אל תוותרו על יעוץ מקצועי!

     

    טיפ 1 – כותרות הן הדבר החשוב ביותר

    הכותרת היא הדבר הראשון שהגולש רואה. הכותרת של תוצאת החיפוש צריכה לבלוט אל מול הכותרות של המתחרים ולהיות מעניינת ומדויקת לתוצאת החיפוש של הגולש. אם יש לכם פרסום בגוגל ואתם מריצים מספר מודעות – בדקו היטב מה הכותרת שנותנת את התוצאות הטובות ביותר ותתקדמו משם. הישענות על מודעות החיפוש שכבר יש לכם יכולה לייצר לכם קיצור דרך משמעותי במאמצים לשיפור אחוזי ההקלקה.

    קידום אתרים בגוגל – שיפור ה-CTR באתר ככלי לשיפור מיקומים 2

    טיפ 2  – תבצעו מחקר על ביטויי זנב ארוך

    ביטויי זנב ארוך טומנים בחובם מספר יתרונות לפעילות הקידום האורגני של המותג שלכם. ראשית, בדרך כלל יש עליהם הרבה פחות תחרות. נכון, הרבה פחות חיפושים אבל גם פחות תחרות. דבר נוסף, הוא שלרוב ביטויים ארוכים שכאלו עונים לגולש על צורך מאוד ספציפי שהוא חיפש ועל כן תוכלו לייצר תוצאת מMATCHING חזקה בין החיפוש לבין התוצאה. רעיון אחד לבנייה של ביטויי זנב ארוך במסגרת קידום אתרים בגוגל הוא נושא ההתאמה הלוקאלית של החיפושים. לדוגמא, במקום להתחרות על חברה לקידום אתרים, אתם יכולים להתחרות על חברה לקידום אתרים בחולון.

    דוגמא נוספת, מכון טסטים למכוניות יכול להתחרות על הביטוי "מכון טסטים בחולון" במקום מילים גנריות שמתאימות לחיפושים בכל אזור בארץ.

    קידום אתרים בגוגל – שיפור ה-CTR באתר ככלי לשיפור מיקומים 3

    טיפ 3 –תשקיעו בתיאור איכותי ומפורט  של תוצאת החיפוש

    אל תשקיעו רק בכותרת של המודעה! זו טעות נפוצה מאוד שמותגים רבים עושים, וזה מוביל לכך שגולשים שכבר התעניינו בכותרת של המודעה, לא יקליקו כי התיאור היה לא מדויק ולא שכנע אותם להמשיך לאתר. אחד האתגרים המשמעותיים בנושא זה, היא שברוב המוחלט של המקרים אנשי קידום אורגני הם לא בדיוק קופירייטרים מצטיינים, דבר שמוביל לשפה דלה ולא מתאימה / יצירתית / משכנעת. בדקו היטב שאתם עובדים עם חברת קידום אתרים בגוגל שיש לה קופירייטרים חדים ומדויקים ושהעבודה של כתיבת התיאורים נעשית על ידי איש מקצוע מיומן.

     

    רוצים לקרוא עוד של קידום אתרים בגוגל ושיפור תוצאות החיפוש של האתר שלכם?

    יש לנו לינק למאמר ממוקד מאוד עם מחקר מקיף שעשו על נושא הCTR האורגני באתרים>

     

    שטיק מדיה – משרד מוביל בתחום קידום אתרים בגוגל

    חברה לקידום אתרים איכותית תייצר הבדל עצום וברור בתוצאות שאתם מסוגלים להוציא מהאתר שלכם. לא משנה אם אתם צריכים לידים, רכישות או הרשמות, קידום אתרים בגוגל יכול לייצר תנועה איכותית של גולשים לתוך האתר שלכם ולהגדיל לכם את הפעילות העסקית.

    זו המומחיות שלנו. שטיק מדיה כוללת צוות של מומחי אסטרטגיה שיווקית, פרסום בגוגל, פייסבוק, טאבולה, יוטיוב וכמובן מיתוג עסקי וקידום אורגני.

    צרו קשר עם צוות המומחים שלנו ונשמח לתת שירות מקצועי ומיידי בתחום קידום אורגני לאתרי אינטרנט.

    2.4/5 - (41 votes)

    מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
     

      לא תודה יש לי יותר מדי כסף
      close-link
      Call Now Button