Skip to content

עיצוב לוגו לעסק – 4 טיפים חשובים לניהול מוצלח של התהליך

עיצוב לוגו לעסק - ואיך תנהלו את התהליך בהצלחה

עיצוב לוגו לעסק הוא אתגר יצירתי ועסקי כאחד, ובפעמים רבות קורה בשלב חשוב בחיי החברה:

פתיחת חברה חדשה או מיתוג מחדש לפעילות של חברה קיימת. לא משנה באיזה ממצבים אלו העסק שלכם נמצא, ההחלטה על המיתוג העסקי החדש של החברה צופן בחובו השפעה עצומה על הדרך בה הלקוחות העתידיים שלכם, הספקים שלכם והעובדים שלכם יתפסו את החברה שלכם.

 

המוח שלנו הוא עדיין ברובו מוח קדמון שמושפע באופן ניכר משפה ויזואלית, צבעים ופיקטוגרמות, ועל כן, הרגע שבו ייפגשו העיניים והמוח של מושא הפרסום שלכם עם הלוגו שלכם – זהו רגע קסום שישפיע על האופן בו המותג שלכם ייתפס. זהו רגע שלא חוזר על עצמו ומתרחש בשברירי שנייה, ועל כן חשוב לשים אליו תשומת לב מרבית.

 

כמו כל תהליך מקצועי בכל תחום בעולם (בערך), ישנו פער ידע עצום בין הלקוח לבין בעל המקצוע (המעצב), המנוסה בעבודה זו ועושה אותה באופן יומיומי. על כן, מרוכזות פה מספר נקודות שיסייעו לכם לבחון את משרד המיתוג הבא שלכם, לפני קבלת ההחלטה.

אתם יכולים לקבל עוד טיפים משמעותיים שהכנו עבורכם בנושא משרד מיתוג.

 

בחיפוש של מיתוג עסקי או מיתוג, תוכלו לראות את משרד פרסום שטיק מדיה במקום הראשון, וכמו כן גוגל מציגה את תיק העבודות שלנו תחת המילה למיתוג, ולא בכדי. אנחנו יודעים לתת לעסק שלכם ערך גבוה בתהליך המיתוג, ונרחיב על זה עוד בהמשך המאמר.

עיצוב לוגו לעסק - 4 טיפים חשובים לניהול מוצלח של התהליך 1

  1. תהליך אפיון מעמיק ומדויק

    בלי שליפות מהמותן, חיפופים וקיצורים.
    תשובות כמו אני לא יודע מה אני רוצה מהמותג שלי – לא מתקבלות על הדעת.
    תשובות כמו אני לא יודע איזה מיתוג אני אוהב ואיזה צבעים אני שונא – לא יסייעו לקדם את התהליך אלא יתקעו אותו עמוקות.

    תהליך האפיון הראשוני שתבצעו יסייע לכם בכיוונון נכון של התהליך, חיבור בניכם לבין משרד המיתוג שלכם וחשוב מכל – יבטיח כי התוצאה הסופית תהיה מדויקת ותגיעו אליה במינימום מאמץ.

    במקרים מסוימים הלקוח מכיר את התחום ואת הערכים שהוא רוצה להעביר, אך עדיין לא יודע מה המשמעות השיווקית של ערכים אלו ואיך הם באים לידי ביטוי מבחינה עיצובית – וכאן נכנס התפקיד של משרד מיתוג עסקי מקצועי – שיידע לקחת את החזון
    של הלקוח ולהגשים אותו מבחינה עיצובית.

    עיצוב לוגו לעסק יכלול תמיד אפיון מדויק, על כן שימו לב כי אתם מקבלים ניתוח מעמיק והתייחסות למאפיינים העסקיים שלכם כבר בתחילת התהליך.

  2. בחירה בין מספר חלופות עיצוביות

    זוהי נקודה חשובה שיש לשים עליה דגש. בתהליך העיצוב הראשוני, אחרי סיום של תהליך האפיון, צוות העיצוב נכנס לעבודת המיתוג לתהליך יצירת האפשרויות ללוגו החברה. תהליך זה הוא תהליך יצירתי בו יש לבצע התאמה בין רצון הלקוח והחזון שלו, לבין הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי מערכת קבלת ההחלטות של לקוחות החברה (הקיימים והפוטנציאלים כאחד).

    בשטיק מדיה, אנחנו משתדלים לתת מספר חלופות שונות זו מזו בצבעוניות, בפונט וברגשות שמועברים דרכם. זה חשוב כדי לתת ללקוח כמה שיותר כיוונים אפשריים למיתוג ולתת נקודות מבט שונות על התהליך. אבל, וזה אבל גדול, חשוב לזכור שעיצוב לוגו לעסק צריך לקחת בחשבון את הלקוח הסופי – ועל כן על כל הוורסיות לעמוד בערכים שהמותג הגדיר שהוא רוצה להעביר בשלב האפיון.

  3. עבודה עם צבעים חמים / קרים
    כמו לאוכל שאנחנו אוכלים, גם לצבעים שאנו משתמשים בהם יש גוונים חמים וקרים. הצבעים שנבחר ישפיעו על האופן הראשוני שבו הלקוח שלנו ישים לב למותג שלנו ועל הרגש הראשוני שהוא יעורר בו. עיצוב לוגו לעסק לוקח בחשבון את הפרמטרים האלו, ושם לתוך החישוב הכולל את הנושא כדי לוודא שתהליך מיתוג עסקי ינוהל כמו שצריך והתוצאה שתתקבל תהיה נכונה ומדויקת. איך ניתן להבחין בין צבעים חמים לצבעים קרים? צבעים חמים הם צבעים מעוררים יותר ויש להם נטייה לכיוון הצהוב (כתום ואדום למשל), ואילו צבעים קרים אלו צבעים עם נטייה לכיוון הכחול (ירוק, סגול וכדומה).
    תתייעצו עם חברת המיתוג שלכם לפני תחילת העבודה כדי להבין לאיזה כיוון של משפחת צבעים אתם הולכים עם העיצוב.
  4. מעגל הצבעים וההשפעה שלו על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם

    בהמשך לנקודה הקודמת, חשוב להכיר את מעגל הצבעים ואת ההשפעה השיווקית שיש לצבעים על המוח שלנו. בסופו של דבר המוח האנושי עובד בתבניות (לרוב, לפחות), ועל כן אם מכירים את ההתנהגות של המוח ואת הדרך שבה הוא קולט מסרים, חשוב לוודא כי עיצוב לוגו לעסק שלנו יעביר את הערכים והרגשות שאנחנו רוצים שיעברו ללקוח שלנו.

    האם אנחנו רוצים לתת הרגשה יצירתית או מקובעת, פרועה וצעירה או מעונבת ומאופקת? אופטימית או מלאת שלווה? בתהליך האפיון המטרה שלנו היא ללמוד את הנושא ולהבין מה המותג רוצה לשדר, ומשם לקבל החלטה גם לגבי הצבעים שנשתמש בהם בתהליך מיתוג.

    אם אתם מתכוונים בעתיד לבצע פרסום בגוגל לדוגמא, אתם צריכים לקחת בחשבון איך אתם רוצים שתשב הנראות שלכם על באנרים ועל מודעות אחרות. אם עיקר פעילות הפרסום שלכם תהיה בעזרת שלטי חוצות – בצעו הדמיות לשלטי חוצות עם השפה המיתוגית העתידית.

    אם אתם רוצים להרחיב עוד את היריעה, קבלו מאמר מצוין בנושא של פסיכולוגיית צבעים ניתן למצוא בלינק הבא.

טיפ בונוס! פרסום באינטרנט והמותג שלכם

ישנה חשיבות עצומה למותג שלכם ולדרך שבה הוא יוצג בקמפיינים הפרסומיים שלכם. לא משנה באיזו פלטפורמה אתם עומדים לנהל קמפיינים לחברה – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם או יוטיוב, לנראות שלכם תהיה השפעה עצומה על ההצלחה והביצועים של הקמפיינים.

ואתם חייבים להביט קדימה כל העת. זאת אומרת, כבר בתהליך המיתוג, אתם צריכים להבין איך הולכים להראות הדפים העסקיים שלכם, איך יראו האתר ודפי הנחיתה, הבאנרים והפוסטים. כולם אמורים להיות מסונכרנים ולעבוד כמקשה אחת כדי להביא לכם מקסימום תוצאות. זאת אומרת, עיצוב לוגו לעסק אינו תהליך שכולל רק חשיבה על הלוגו, ממש לא.

אם יש בצוות של משרד המיתוג שאתם עובדים איתו גם יועץ שיווקי מנוסה, זה מצוין. אם לא, אנחנו ממליצים מאוד לשים לב לנקודה זו. נתקלנו במקרים רבים מדיי בהם חברות מגיעות עם שפה מיתוגית שהיישום הפרקטי שלה בחומרים העתידיים ובקמפיינים מייצרים בעיות וקשיים.

כמובן שמשמעות מיוחדת בפעילות הדיגיטל ובהטמעה של תהליך המיתוג ישנו בתחום בניית אתרים לעסקים. אתר האינטרנט שלכם הולך להיות החזית השיווקית ברוב המקרים, לא רק במקרים של קמפיינים למכירה און ליין אלא גם בקמפיינים מוכווני לידים. הקפידו כי שפת המותג שלכם מקבלת ביטוי עשיר גם באתר האינטרנט העתידי שלכם.

 

עיצוב לוגו לעסק עושים עם שטיק מדיה

עיצוב לוגו הוא תהליך חשוב וקריטי לעסק שלכם. המיתוג שלכם ילווה את העסק החל מיומו הראשון ובפעמים רבות יהיה השגריר של העסק, גם כשאתם לא נמצאים בסביבה (כרטיס ביקור, ביקור באתר שלכם או צפייה בסרטון שהפקתם).

עיצוב לוגו לעסק הוא תהליך יצירתי שדורש ידע, ניסיון וכמובן קריאטיביות מהספק הבא שלכם, כדי שתהיו מרוצים מהתוצאה והיא תשרת אתכם שנים רבות קדימה.

אם אתם מתלבטים איזה משרד מיתוג לבחור שינהל את תהליך המיתוג בעסק שלכם, הכנו עבורכם מאמר בנושא, שיסייע לכם לבחון את החברות השונות בעזרת מספר טיפים:

מיתוג עסקי – מה הקשר בין שפת המותג שלכם לחווית הלקוח

מיתוג עסקי זה המומחיות שלנו – פנו אל המומחים של שטיק מדיה ויחד נבנה לכם מותג מנצח.

בואו נעשה שטיק!

5/5 - (4 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button