Skip to content

מיתוג עסקי – מהם השיקולים בכניסה לתהליך של מיתוג מחדש?

מיתוג עסקי - מהם השיקולים בכניסה לתהליך של מיתוג מחדש?

 

החלטתם לבצע מיתוג מחדש לחברה שלכם? מה גרם לכם לקהל את ההחלטה הזו? האם היא נשקלה בכובד ראש מכל הכיוונים האסטרטגיים שעשויים להשפיע על פעילות החברה ועל העובדים בה? גלו מהו מיתוג מחדש ומה השיקולים המרכזיים לקבלת ההחלטה.

מיתוג מחדש הוא תהליך עסקי שבו חברה מחליטה על ביצוע שינוי בשם/ לוגו/ צבעי מותג או שילוב של כולם יחד, על מנת לייצר אימפקט על הלקוחות, העובדים, המשקיעים ושאר אנשי המקצוע שבאים בקשר עם החברה.

אם פעם היינו חיים בעולם בו חברות היו נשארות עם אותו הלוגו ואותה שפה מיתוגית למשך כל חיי המותג, הרי שכיום העולם הפתוח ורחב הידיים שינה לחלוטין את כללי המשחק. מיתוג מחדש הפך להיות תהליך שחברות רבות מבצעות כדי להתקדם לשלב הבא בחיי המותג, לבצע התאמות למצב הנוכחי בו החברה נמצאת וכדומה. השוק הדינמי והתזזתי גורם לחברות רבות לגלות אפיקי פעילות חדשים, שלעיתים מתרחקים מהפעילות הראשית של החברה.

הדבר בולט במיוחד אצל חברות טכנולוגיה וסטארטאפים. סטארטאפים בדרך כלל יוצאים לדרך בהקמה של החברה עם שפה מיתוגית שנבנתה בתקציב דל, ושיקפה מצב מסוים בחיים של החברה. אבל אחרי התקדמות של החברה לשלב הבא בחיים שלה, וכמו כן לאחר גיוס לקוחות או גיוס כספים, החברה בדרך כלל נמצאת במקום אחר ושוקלת מהלך של מיתוג מחדש במסגרת מיתוג עסקי של המותג.

מכיוון שכמות הגורמים המשפיעים על קבלת ההחלטה היא עצומה, נתרכז בשלושה גורמים חשובים ביותר טרם קבלת ההחלטה ויציאה לשלב הביצוע:

גורם 1: האם חל שינוי משמעותי בפעילות העסקית של החברה?

חשבו על זה – אתם שוקלים לשנות את המותג שלכם – שם, לוגו, אתר, מוצרים, אריזות, חומרי קד"מ… כל החומרים שלכם הולכים להשתנות. מלבד המשמעויות הלוגיסטיות שהמהלך הזה טומן בחובו יש כאן גם עלויות כספיות וצורך להטמיע את המיתוג החדש בכל חומרי החברה וגם לחשוף אותו בפני העובדים, הספקים וכדומה.

לכן השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם – למה אתם בכלל נכנסים לתהליך של מיתוג מחדש? האם זהו תהליך הכרחי מבחינה עסקית? האם חל שינוי מהותי בפעילות העסק ולכן יש צורך בהחלפה של השם / לוגו של החברה? האם יש לכם משאבים מספיקים כדי ליישם את ההחלטות על המיתוג מחדש?

זכרו, כי אין כאן מצב אמצע – אתם לא יכולים לבצע מיתוג מחדש ואז להתחיל להטמיע אותו בעצלתיים בכל המקומות הרלוונטיים. מיתוג מחדש משמעותו להחליף את כל השפה המיתוגית – אתר, דפי נחיתה, ברושורים, קמפיינים וכדומה.

גורם 2: עד לאיזו רמה קהל הלקוחות שלכם מחובר אל הלוגו שלכם והשפה המיתוגית הנוכחית שלכם?

אם המותג שלכם מוכר, חזק ויש מודעות גבוהה אצל קהל הלקוחות לשפה הנוכחית של המותג, המשמעות היא שכדאי מאוד לשקול את הצעדים הבאים שלכם לפני שאתם עושים שינוי כלשהו בלוגו, בצבעוניות או בכללים המנחים במסגרת מיתוג עסקי.

ברגע שיש לכם כבר מוכרות גבוהה בקרב קהל היעד והקהל מזוהה עם הנראות שלכם, החלפה שכזו עלולה לייצר בלבול, חוסר הבנה וחוסר זיהוי של המותג שלכם. קהלים נוטים להתחבר למותגים שהם אוהבים ומחברים איתם מערכת רגשית, ולעיתים השינוי הזה עלול להתקבל במורת רוח ובאכזבה.

לעומת זאת, אם אתם חברה עם קהל לקוחות קטן או לחילופין סטארטאפ שעד היום היה מוכר למספר משקיעים קטן, הרי שההחלפה של השפה המיתוגית מסוכן הרבה פחות וניתן לבצע אותו תוך שימת לב לנושאים אחרים.

גורם 3: מהו המוניטין של החברה בשוק?

זה הולך להיות סעיף סופר ישיר וישר לבטן הרכה.

אם לחברה יש מוניטין גרוע בשוק, ולא משנה מאיזו סיבה, ההחלטה על ביצוע של מיתוג מחדש במסגרת תהליך מיתוג עסקי קלה בהרבה וכנראה תישקל בחיוב.

מוניטין גרוע יכול לנבוע מסיבות שונות, החל משירות גרוע ללקוחות, דרך חוסר עמידה בציפיות הלקוחות מבחינת שירות וכמובן גם באספקה של מוצרים בעייתיים או לא איכותיים שפוגעים במותג ובנראות שלו מול קהל הלקוחות.

בעידן של המדיות החברתיות הקימות כיום, היד קלה מאוד על ההדק של התגובות והגולשים אכזריים במיוחד! לעיתים מותגים מוצאים את עצמם תחת מתקפה של לקוחות שבצדק או לא בצדק ולא יודעים איך להכיל ולטפל במשבר. יתרה מכך, אם נעשתה עבודה גרועה על ידי נציגי החברה בטיפול במשבר בהיקף רחב, יכול להיות שלעיתים הברירה היחידה לשיקום של המותג תהיה על ידי ביצוע של תהליך מיתוג מחדש.

מיתוג עסקי - מהם השיקולים בכניסה לתהליך של מיתוג מחדש?ברור לחלוטין שלא על כל פוסט גרוע או ביקורת שלילית על המותג אוטומטית רצים להחליף את המותג. אך מוניטין רע שמצטבר ובסופו של יום פוגע המותג ולא מאפשר לו להתקדם, יחייב לעיתים יציאה למהלך של מיתוג מחדש.

אז מה לעשות?

להתייעץ עם מומחים לנושא של מיתוג מחדש ושיווק כדי שיוכלו לסייע לכם לקבל החלטה נבונה. ההחלטה היא קודם כל אסטרטגית ולאחר מכן טקטית.

משרד מנוסה בבניית אסטרטגיה עסקית וניתוח קהלי יעד ושווקים, יוכל לתת לכם המון ערך מוסף ולנווט את הספינה שלכם לחוף מבטחים ולאוקיינוס כחול. לאחר בחינה של המצב הקיים, יהיה ניתן לבנות תוכנית שכוללת בין היתר מיתוג מחדש לצד קמפיינים פרסומיים שיוכלו לשדר את התדמית החדשה של החברה החוצה.

שטיק מדיה – משרד מוביל בתחום מיתוג עסקי

משרד מיתוג ופרסום שטיק מדיה מוביל את תחום המיתוג ומיתוג מחדש. בעזרת ניסיון רב שנים, ידע מקצועי ומחשבה יצירתית אנחנו מלווים את הלקוחות שלנו בתהליך מיתוג החל משלב בחירת השם ועד לשלב סגירת ספר המותג והעברת הנחיות לכל הגורמים הרלוונטיים שנוגעים בשיווק החברה.

אם אתם רוצים לנהל תהליך מקצועי של מיתוג מחדש ולוודא כי התהליך ינוהל ביד רמה – הצוות של שטיק מדיה כאן עבורכם.

5/5 - (1 vote)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button