Skip to content

מיתוג עסקי והחשיבות שלו למותג שלכם

חשיבות מיתוג עסקי לעסק שלך

עסקים רבים בשלבי ההקמה מתלבטים כמה צריך להשקיע בבניית המותג ובהשקעה בתהליך של מיתוג עסקי מקצועי. בואו נגלה יחד מה החשיבות לש מותג חזק להצלחה העסקית שלכם.

מהו מותג?

אם הייתי צריך להסביר במשפט אחד מהו המותג – אז המותג הוא ללא ספק הבטחה. הבטחה לרגשות, טעמים וניחוחות שיתעוררו בלקוחות שלך בזמן שהם יתקלו במותג שלך. תחשבו על כמה מהמתוגים המובילים בעולם, ותראו שמיד תדעו מהי ההבטחה שטמונה במותג: קוקה קולה, אפל, גוגל, פייסבוק ועוד. בהשקעה חזקה בבניית מותג, אתה יודע בדיוק לאן אתה מככון ומה אתה רוצה שאנשים ירגישו כשהם יתקלו במוצר שלך.

חשיבות מיתוג עסקי לעסק שלך

מיתוג עסקי הוא שילוב של לוגו, סלוגן, קופירייטינג, עיצוב, צבעים, שפה, אישיות, שירות, מחיר ועוד. כל אחד מהם והשילוב של כולם יחד יקבעו איך אנשים ירגישו כשהם יתקלו במותג שלכם. חלק משמעותי מאוד בתהליך הזה הוא כמובן שיווק באינטרנט ופעילות הפרסום ויח"צ של המותג, שתסייע לו להגיע לקהל היעד הנכון בעצימות גבוהה, ולהבטיח את בניית המותג אל מול הלקוחות.

המאמץ והמשאבים הנדרשים לבניית מותג-על שכזה הם עצומים ותלויים בגורמים רבים כפי שמנינו למעלה. אבל הרצון לבצע בידול משמעותי בשוק ולהגיע לכמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים היא שמניעה רבים מבעלי העסקים.

ניקח לדוגמא מיתוג של משרד עורכי דין

משרד עורכי דין שרוצה לשדר ערכים של יוקרה, מקצועיות וניסיון ללקוחות שלו, יצטרך לקחת בחשבון את כל הגורמים האלו לתוך שלב בניית המותג. מיתוג עסקי למשרד עורכי דין יתחיל בשלב הבריף והלמידה על העסק, על תחום העיסוק שלו, המתחרים וקהל היעד. לאחר מכן נגיע ל עיצוב לוגו לעורך דין

ובניית כל החומרים העיצובים לפלטפורמות הבסיס – כרטיס ביקור, אתר אינטרנט, רשתות חברתיות ועוד. תהליך בניית המותג חייבת לכלול התייחסות לסוג העסק שנבנה כדי שתוכל לשרת נאמנה את המותג לאורך ההתפתחות העסקית שלו.

כמה משאבים צריך להשקיע כדי לבנות מותג?

שאלה מצוינת שלא בהכרח יש לה תשובה ברורה ואחידה. הנראות של המותג שלכם מושפעת לא רק מהלוגו, השפה העיצובית והחומרים הגרפים שתפיקו, אלא מכמות הפעמים שאנשים יתקלו בהם, בהקשרים בהם הלוגו שלכם יופיע להם ובחווית השירות שלהם בזמן רכישה מכם. מכיוון שגוגל הוא כלי פרסום משמעותי מאוד בישראל,

כמה עולה פרסום בגוגל

זו שאלה שעסקים רבים שואלים ולא תמיד יש לה תשובה אחידה. פרסום בגוגל כולל בתוכו גם פרסום בבאנרים עם רשת השותפים, שיווק מחדש, פרסום ביוטיוב וכמובן פרסום ב ADWORDS. שיווק בפייסבוק מהווה כלי נוסף ומשמעותי להעלאת העצימות והנראות של המותג שלכם מול קהלי היעד.

במה להשקיע חשיבה בתחילת התהליך?

מיתוג עסקי צריך להיות מלווה כל העת במבט צופה עתיד על המטרות, השאיפות ויכולות ההתרחבות של העסק. זאת אומרת שאנחנו צריכים לחשוב על הפלטפורמות ונקודות הממשק העתידיות של העסק שלנו עם הלקוחות שלו. ישנן עסקים שמציעים שירותים לדור הX והפרסום שלהם באינטרנט מהווה חלק ניכר מההשקעה העתידים שלהם, ולכם כבר בשלב המיתוג נשים לב לנקודה הזו וננחה את השפה העיצובית לזרום עם הכיוון הזה.

בכל מקרה, תהליך מקצועי יתחיל תמיד באפיון מעמיק, מחקר מושקע שיסייע בניית תוכנית שתלווה את העסק בצעדים הראשונים שלו לעבר הבידול מהסביבה התחרותית בה הוא פועל.

5/5 - (11 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button