Skip to content

מיתוג לעסקים – הדרך הטובה ביותר לבנות מותג בצורה נכונה

מיתוג לעסקים

מיתוג לעסקים לעתים נדמה כי בשוק העסקי מרוב עצים לא רואים את היער.
כל בעל עסק ואין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול פועל בעולם רווי מתחרים ועליו למצוא את הדרך המיוחדת שלו בכדי להתקדם ולצמוח בצורה הטובה ביותר.

כמות המפרסמים כיום היא אדירה, כמות הפרסומות והמסרים השיווקים חצתה מזמן את המספרים ההגיוניים,
וכך גם המוח של הצרכנים למד לעשות את הכיוונונים הנכונים ולהתרכז רק במה שמעניין אותם, ולהתעלם מרוב המסרים השיווקים שמגיעים אליהם במשך היום.

 

כשאני עשיתי את התואר הראשון שלי בכלכלה וניהול לפני מספר שנים, אמרו לנו כי אדם נחשף בממוצע לכ- 5000 מסרים שיווקיים ביום. כיום המספרים גדולים בהרבה, בין היתר עקב הכניסה האדירה של הפרסומות על גבי מסכי הטלפון שלנו לשימוש.

 

אז כיצד ניתן לבלוט אל מול המתחרים שלכם?
מה עליכם לעשות בכדי להבטיח כי העסק שלכם יהיה זכיר ובולט אל מול המתחרים?

 

מיתוג לעסקים הוא אחד מהדברים הבסיסיים ביותר שעסק צריך לעשות בזמן ההקמה, או בזמן של מיתוג מחדש.
בשלב זה מקפידים על בניית הסיפור הנכון למותג, הצבעוניות הנכונה וגם הבידול של המותג מעסקים אחרים שפועלים בסביבה העסקית שלו.

 

מהו בידול עסקי? הבידול הוא אותו משהו חמקמק אך ברור,
שמושך אותנו לחנות מסוימת על פני אחרת למרות שראינו רק את השלט והצבעוניות בתוך הסניף. הבידול הוא מה שיגרום ללקוח לזכור את המותג שלנו אחרי שנתקבל בו, מכיוון שהצענו לו משהו שהמתחרים שלנו לא ידעו להציע.

 

רוב העסקים פועלים שנים ללא בידול משמעותי, כי בידול זהו אחד הדברים הקשים ביותר להשגה בעולם השיווק והפרסום.

 

חשיבות מחקר השוק בו אתם פועלים

חשוב להבין כי כאשר מבצעים מיתוג לעסקים אחד הדברים החשובים ביותר שצריכים לתת עליהם את הדעת הוא היכרות עם השוק שבו אתם פועלים. תהליך מיתוג רציני יכלול ניתוח של פעילות החברה, פעילות המתחרים (כולל מחקר של שפות מיתוגיות שלהם, פעילות במדיה החברתית ופעילות שיווקית שלהם), וכמובן מחקר מעמיק לקהלי היעד.

קהלי היעד שאנחנו רוצים להגיע אליהם יקבעו במידה רבה את הנראות שתבנה למותג – אם זה בבחירת הצבעים הנכונים שתשתמשו בהם למותג, בשפה השיווקית, בפונט של המותג וכמובן, כבר בהתחלה בבחירת השם שמתאים ביותר לקהל היעד.

 

אם לדוגמא נבצע מיתוג לעסקים עבור חברה שקהל היעד שלה הוא גברים בני 45+ מאזור המרכז, נשתמש בשפה שונה לחלוטין מעסק שקהל היעד העיקרי שלו הוא נערות בנות 18-25 מאזור הצפון.
נקודה זו היא חשובה וקריטית בזמן בניית המותג בדרך נכונה ואפקטיבית.

 

מיתוג לעסקים – מה קורה עם המיתוג הנוכחי שלכם לא מתאים ולא מספק אתכם?

לעיתים לאורך חיי המותג ועם הצמיחה וההתבגרות שלו,
עולה צורך לבצע שינוי במותג ובערכים שהוא משדר ולהתאים אותו לפעילות הנוכחית של החברה.
זה לא אומר כי המותג לא היה טוב עד עכשיו (עובדה, העסק עבד ופעל וצמח), אך לעיתים זה מגיע לנקודה בה ברור לכולם כי המיתוג הקיים משרת את מה שהחברה הייתה, ולא את מה שהיא רוצה להיות.

 

מיתוג מחדש לחברות הוא תהליך רגיש ומיוחד, שבו עלינו מצד אחד ללמוד את הפעילות שכבר הייתה ולתת ביטוי לשורשים של העסק,
ומצד שני להצעיד אותו קדימה לעבר עידן חדש שמשקף את הפעילות הנוכחית בצורה המדויקת והחכמה ביותר.

 

לאחרונה ביצענו תהליך של מיתוג מחדש לחברת הנדסה שקמה לפני כעשור, ונתנה שירותים בתחום מאוד מסויים בעולם ההנדסה כשהוקמה. כשהחברה הוקמה היא כללה רק את שני הבעלים, אך כיום זוהי חברה עם מעל ל-30 עובדים ועיסוקים בתחומים שונים ומגוונים.
הוחלט כי המיתוג הקיים לא משקף יותר את העשייה והחזון הנוכחים של המותג ועל כן, בוצע הליך שלם של מיתוג מחדש שמטרתו יישור קו עם הנעשה בחברה כיום.

לקריאה נוספת על מיתוג מחדש, בקרו בלינק הבא

 

מיתוג לעסקים – כיצד הוא מבוצע?

מיתוג לחברות מתחיל כמובן בבניית תוכנית המיתוג, המחקר השיווקי ומחקר העדפות שלכם.
אילו צבעים אתם אוהבים ומאילו צבעים עלינו להימנע, אתם מעדיפים פונט כבד או קל, זוהר או מט, עם סלוגן שיווקי או בלי.
כל השאלות האלו עוזרות לנו להיכנס יחד אתכם למוח שלכם ולשאוב משם את המידע הזקוק לקבלת תוצאה מושלמת לתהליך המיתוג.

 

ישנה נקודה חשובה מאוד מיתוג לעסקים, והיא שלעיתים מה שאתם רואים בראש לא מתאים למה שאתם רוצים לשדר.
לדוגמא, לקוח בתחום הפיננסי שרצה לוגו שמשדר אמינות, ביטחון, ניסיון ומקצועיות, ורצה לשלב פרפר בתור אייקון לחברה.
הפרפר כמובן אינו מתאים וכיוונו אותו לאייקון מתאים שישרת אותנו קדימה במשך השנים הבאות, לאור הערכים שהוא רוצה לשדר ללקוחות שלו. עוד על הנושא מיתוג חברות בויקיפדיה באנגלית לינק

 

מיתוג לעסקים ומחיר המוצר שלכם

חברות רבות מרגישות לעיתים שהגיעו לתקרת זכוכית עם מחירי המוצר או השירות שלהן, והן חוות קושי לייצר גידול במחיר המוצרים ובהצדקה של העלייה אל מול הלקוחות. אחד מהנושאים שמסייעים לחברות בתחום זה הוא מיתוג עסקים. נדמה כי היום המותג הוא הכל. הוא בהחלט משפיע באופן ישיר על המחיר של המוצר, על הביקוש שלו וכמובן על חווית הצריכה של הלקוח.

ככל שהמותג שלכם יהיה חזק ועוצמתי יותר, וככל שיעמוד מאחורי המותג שירות או מוצר חזקים וטובים באמת, כך הפרמיה שהמותג יוכל לגבות על השירותים שלו תעלה. זאת אומרת, שחלק מהותי ומשמעותי מהעשייה שלכם צריכה להית החיזוק של החברה שלכם בכל הגזרות ובעיקר בשלב השירות והתפעול.

הרי אם אתם באמת רוצים לייצר חווית לקוחות מצוינת, לא מספיק רק שיהיה לכם לוגו יפה ואתר מעולה, וגם אנשי מכירות משוייפים לא יועילו. אתם חייבים שהמוצר יהיה איכותי, השירות יהיה מצוין וכל התקשורת עצמה של הלקוחות מול החברה שלכם תהיה נעימה ומוצלחת. כך בונים זהות מיתוגית חזקה.

 

מיתוג לעסקים ושיווק באינטרנט

מותג חזק מצליח לסייע לעסקים גם בגזרה של שיווק ופרסום העסק. מחקרים מוכיחים באופן חד משמעי כי למותגים מוכרים ואהובים יש עדיפות בבחירת החיפושים של גולשים באינטרנט. זאת אומרת, שאם גולש מבצע לדוגמא חיפוש בגוגל, בבחירה שלו לאיזה אתר להיכנס מתוצאות החיפוש שקיבל, יעמוד גם החיבור שלו לחברות ולמותגים המוצגים.

בנושא זה, אנו ממליצים על פעילות ממוקדת של פרסום באינטרנט לחיזוק הנראות של המותג. ישנם כלים רבים להשפיע על צרכנים על ידי בניית מודעות למותג שלכם. לא משנה אם אתם עוסקים בתחום של B2B או B2C, פעילות פרסום ממוקדת יכולה לייצר אצל קהלי היעד תודעה גבוהה וחיובית למותג שלכם.

ישנם כלים רבים שיכולים לסייע לכם להרים את המודעות למותג שלכם אצל קהל היעד הרלוונטי:

פרסום בגוגל, פרסום ביוטיוב, שיווק בפייסבוק, שיווק באינסטגרם, קמפיינים ברשת התוכן ועוד.

שאלות נפוצות במיתוג לעסקים

מה כולל תהליך מיתוג לעסקים?

תהליך מיתוג לחברות ועסקים הינו תהליך בעל משמעות קריטית לפעילות העסקית ולהצלחה העתידית של החברה. המיתוג ילווה את החברה לאורך חייה ויסייע להעביר את הערכים, הרגשות והיתרונות של החברה אל מול קהלי היעד הרלוונטיים. תהליך מיתוג יכלול שם חברה, לוגו, סלוגן, אתר אינטרנט, דפי נחיתה, באנרים ועוד.

איך בוחרים משרד מיתוג?

ישנם מספר פרמטרים לבחירת משרד מיתוג לעסקים. ראשית, תיק העבודות של החברה, ממנו תוכלו ללמוד ולהתרשם על הראש היצירתי של משרד המיתוג. ההיכרות עם הצוות ודרך העבודה של המשרד גם הם חשובים ביותר, וכמובן, המלצות של לקוחות מרוצים שעברו תהליך מיתוג אצל החברה.

מהם הדגשים העיקריים לתהליך המיתוג?

בזמן ניהול של תהליך מיתוג לחברות, הדבר העיקרי עליו אנו מתמקדים הוא התאמה של השפה המיתוגית לפעילות החברה, תוך דגש על בחירת קווים עיצוביים שיבדלו את החברה מהסביבה העסקית בה היא פועלת. אין כמעט תחום כיום שאין בו תחרות עצומה, ואתם רוצים שהמיתוג שלכם יהווה עבורכם כלי לבניית שונות משאר השחקנים בשוק.

למה לבחור במשרד מיתוג שטיק מדיה?

כי אנחנו סופר מקצועיים. כי אנחנו בונים מהלכי מיתוג ואסטרטגיה מנצחים עבור חברות לאורך שנים. כי הצוות שלנו מסור, אכפתי, אוהב ורוצה בהצלחה של החברה שלכם. צרו קשר עם מומחי המיתוג שלנו וקבלו יעוץ מקצועי לגבי מיתוג החברה שלכם.

רוצים לבצע מיתוג עסקי לחברה שלכם? פנו אלינו

שטיק מדיה – משרד פרסום ושיווק באינטרנט, עם מעל ל-10 שנות ניסיון בקידום עסקים ובניית מותגים חזקים ברשת.
הניסיון העשיר שלנו בהובלה של תהליכי המיתוג, יבטיח לכם תוצאה שלא רק תעשה אתכם מרוצים, אלא תשרת אתכם קדימה בגאווה יחד עם הצמיחה העסקית שלכם.

בואו נעשה שטיק!

5/5 - (14 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button