Skip to content

בניית אתרי תדמית – 9 נקודות שאתם חייבים לבדוק לפני בניית אתר תדמיתי

בניית אתרי תדמית - אתר עוצמתי למותג שלך

בניית אתרי תדמית הוא אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של אתרים שקיים כיום. אין כמעט עסק בעולם שלא מחזיק אתר אינטרנט שאליו הוא מכווין לקוחות ולקוחות פוטנציאלים, ורוב רובם של אתרים אלו הם אתרי תדמית. אך היעדר רגולוציה ותנאי סף בתחום בניית אתרים גורמת לכך שיש המון אתרים שאינם עומדים אפילו בסטנדרטים המינימליים הנדרשים.

בתור בעלי חברות, בעלי רשתות או מנהלי שיווק בחברות וארגונים, אין לכם יכולת וזמן להכיר על בוריים את כל השלבים של בניית אתרי תדמית, על אחת כמה וכמה כל השלבים הקטנים שבסופו של דבר יגרמו לכך שהאתר שלכם יהיה מצוין ולא בינוני.

המציאות העגומה כיום היא, שרוב האתרים נגועים בבינוניות מבחינה עיצובית / תכנותית / התאמה לקידום אורגני – ולעיתים אף כל השלושה לוקים בחסר. זהו מצב בלתי אפשרי, בעיקר בגלל החשיבות העצומה של אתרי אינטרנט לחברות ולארגונים. כולם כולל כולם בכל הגילאים משתמשים באינטרנט, ורבים מהם צורכים מידע על החברה שלכם, הפעילות והמוצרים שלכם דרך האתר.

בנינו עבורכם מדריך עם 9 נקודות מפתח שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם אפילו מתחילים את הסקיצה הראשונה של האתר. קדימה, לעבודה.

מה המטרה של האתר שלכם?

אני ניגש כאן ישר לנקודת המפתח. סביר להניח שהאתר שלכם הוא לא רק תדמיתי אלא אתם רוצים לקבל דרכו פניות ולאפשר לגולשים ליצור אתכם קשר במספר דרכים מגוונות (מייל / טלפון / פנייה / הודעת וואטסאפ). הגדרת המטרה בשלב הראשוני, עוד לפני בכלל שמתחילים לכתוב את האתר ולתכנן אותו  – היא קריטית.

אם המטרה של האתר שלכם, לדוגמא, היא לא רק להוות כרטיס ביקור אלא גם לקבל פניות, אתם צריכים לתת לכך התייחסות מיוחדת עוד בשלב האפיון, ולקחת בחשבון את הנושא של נוחות יצירת הקשר, דרכי יצירת קשר ועוד. אם האתר שלכם הוא קטלוגי בלבד ונועד ללקוחות קיימים, הרי שההתייחסות בשלב אפיון האתר תהיה שונה לחלוטין.

הגדירו מטרה בתחילת הפרויקט וכך תדעו לאן אתם הולכים עוד לפני תחילת האפיון.

 

האם מערכת הניהול של האתר קלה ופשוטה לתפעול?

בניית אתרי תדמית צריכה לכלול מערכת ניהול פשוטה.

נקודה זו חשובה כי לרוב אתרי תדמית הם יחסית פשוטים ולא כוללים מספר עמודים מעוצבים רב, אין בהם מערכות סליקה או ניהול מלאי ולכן הניהול לרוב יהיה מונח על הכתפיים החסונות שלכם. שימו לב שאתם מקבלים הדרכה עם מסירת האתר על מערכת הניהול, וכמובן אתם מצליחים להוסיף תכנים ולהסיר תכנים בצורה פשוטה ונוחה.

אנחנו בשטיק מדיה עוסקים בעיקר בבניית אתרי וורדפרס, מכיוון שזוהי מערכת נפוצה מאוד, בקוד פתוח ועם מערכת ניהול אינטואיטיבית וסופר נוחה, מה שמאפשר ללקוחות שלנו הרבה חופש פעולה בהמשך הדרך גם אחרי הגשת האתר ועלייה לאוויר.

 

האם כדאי לבחור בניית אתרי תדמית עם קוד פתוח או קוד סגור?

נלך ישר לסוף – תזהרו מחברות שמוכרות לכם אתרים על גבי מערכות שהן פיתחו וששייכות להן. אני כמובן לא מכליל ולא פוסל מראש שום אפשרות, אך בהרבה מקרים אתרים אלו יהיו זולים בהרבה מאתרים של קוד פתוח. אבל, וזה אבל גדול, באתר קוד סגור שיושב על פלטפורמה של חברה – אתם לא פחות מאסירים. האתר לא שייך לכם, אתם תלויים מאוד ביציבות הפיננסית של החברה (שאם חלילה תיסגר יום אחד, גם האתר שלכם ייעלם איתה), אין לכם שליטה על רמת וכמות העדכונים של הממשק שלהם וכמובן – כל פעם שתרצו לבצע תוספת לאתר – תהיו חייבים להשתמש אך ורק בשירותים של החברה הזו – וזה עלול לעלות לכם ביוקר.

ברוב המקרים, מאוד מאוד ביוקר!

לכן, מה שאני ממליץ לרוב הלקוחות שלנו, בניית אתרי תדמית צריכה להיעשות בממשק קוד פתוח, כמו למשל בניית אתר וורדפרס, ואז השליטה שלכם על הנכס תהיה מלאה ולנצח!

 

אתם יכולים לקרוא מאמר מקיף על השוואה בין בניית אתרי וורדפרס לבניית אתרי וויקס בלינק הבא

בניית אתרי תדמית – 9 נקודות שאתם חייבים לבדוק לפני בניית אתר תדמיתי 1

רוצים שנעזור לכם ​לייצר יותר הכנסות?


    פחות זה בעצם יותר

    אל תעמיסו. אל תחפשו להוסיף עוד אלמנטים, עוד משפטים, עוד תיאורים, עוד דיאגרמות. שאלו את עצמכם טוב טוב מה הרגשות והערכים שאתם רוצים להעביר באתר, ומה הלקוחות שלכם באמת הולכים לקרוא מתוך כל מה שאתם ממקמים באתר.

    כל מה שמיותר מבחינה ויזואלית או טקסטואלית ואפשר לוותר עליו – וותרו. בניית אתרי תדמית אמורה להיות ממוקדת ומינימליסטית ולהדגיש את המסרים המרכזיים של החברה שלכם.

    בקרו באתרים של חברות כמו אפל או טסלה. הכתיבה מאוד פשוטה ונהירה, בגובה העיניים, ומאוד מאוד קל להתמצא באתר כי אין מיליון אלמנטים שקופצים לך לתוך העיניים בזמן שאתה גולש באתר. תקפידו על חווית גלישה נעימה ואל תעמיסו על העיניים של הגולש יותר מדיי.

    גם ככה, רוב האנשים כיום פחות קוראים טקסטים והם בעיקר קוראים כותרות, סורקים טקסטים וצופים בתמונות ווידאו.

     

    שימוש בשפת המותג שלכם

    אם יש לך מותג קיים, חשוב מאוד שהוא יבוא לידי ביטוי בעת עיצוב אתר האינטרנט שלכם. תבצעו שיחת אפיון עם המעצב של החברה, תעברו איתו על תיק המותג שלכם ועל הערכים שחשוב לכם להעביר ולשמר מתוך השפה הקיימת של המותג.

    באחד האתרים היותר מעניינים שבנינו, הקמנו אתר אינטרנט עבור רשת בייגל קפה הירושלמית. למותג יש שפה עיצובית מקסימה שאנחנו מאוד מאוד התחברנו אליה, והתחברנו לתוך הלוגו הקיים וצבעי המותג עם משחקים שונים על מוצרי החברה, ושימוש באייקונים ועיצובים שיעבירו הרגשה שמחה, כיפית ומלאת חיים. זוהי דוגמא קלאסית של בניית אתרי תדמית לתוך שפה מותגית קיימת.

    זהו עדיין אחד האתרים האהובים עליי עד היום, בקרו לצפייה>

    בניית אתרי תדמית – 9 נקודות שאתם חייבים לבדוק לפני בניית אתר תדמיתי 2

     

    אם טרם בניתם מותג, אין לכם לוגו או אפילו שם לחברה, לטעמי אתם לא יכולים להתחיל לבנות אתר אינטרנט. זה פשוט תהיה עבודה כפולה וממש חוסר הגיון מבחינתכם. קודם בונים את השפה המיתוגית, בוחרים לוגו, פונטים, צבעים וקוים עיצובים ורק אחר מכן נכנסים לעיצוב של אתר האינטרנט.

    רוצים לקרוא עוד בנושא מיתוג עסקי? בקרו בלינק

    לקריאה נוסף על בניית זהות מיתוגית, בקרו בלינק הבא

    הדומיין והאחסון נרכשו על ידכם ויש לכם את השם משתמש והסיסמא לניהול שלהם!

    אתם לא יכולים לדמיין לעצמכם בכמה חברות אנחנו נתקלים, גדולות ובינוניות, שאין להן שליטה על הנכסים שלהן והן לא יודעות מה שם המשתמש או הסיסמא לניהול האחסון או הדומיין.

    זה בערך כמו שלא תדעו איפה נמצא הבית שלכם, מה הכתובת שלו ואיך נכנסים אל הבית.

    האתר שלכם הוא נכס, וגם הדומיין שלכם הוא נכס. אתם חייבים לשמור עליהם מכל משמר ולוודא כי אתם שולטים על נכסים אלו ורכשתם אותם מכספכם. שימו לעצמכם גם תזכורת ביומן לחדש את הדומיין והאחסון, למרות שאתם אמורים לקבל תזכורות אוטומטית מחברת האחסון שלכם או מהחברה שקניתם ממנה דומיין – אל תישנו על האף ואל תהיו אפאתיים – שלא תפגעו ותמצאו את עצמכם בוקר אחד בלי אתר באוויר.

    שימו לב להגדרות קידום אורגני של האתר

    חברה לבניית אתרים לרוב לא תעסיק מומחה לקידום אורגני, והנושא הזה מהווה נקודת תורפה בתהליך בניית אתרי אינטרנט. שימו לב כי ניתנת התייחסות מספקת לנושא לפני עליית האתר שלכם לאוויר, ואם לא ניתנת, קחו חברה לקידום אתרים שתעשה לכם יישור קו מבחינת קידום אורגני לאתר. ההגדרות האלו כוללות יישור קו לאתר מבחינת הגדרת כותרות H1 H2 H3, הגדרות של תיאורים בעמודים, מפת סכמה באתר, דפי תודה ודפי 404 ועוד.

    מכיוון שגוגל סורקת את כל אתרי האינטרנט ואתם רוצים שהיא תסרוק את האתר שלכם ו"תאהב" אותו, אתם רוצים לבצע את כל ההגדרות כהלכה עוד לפני שהאתר עולה לאוויר. מסיבה זו, גם בניית אתרי תדמית דורשים התייחסות של קידום אורגני עוד טרם עלייתם לאוויר.

    ריכזנו עבורכם נקודות שכדאי לכם לבדוק לפני שאתם בוחרים חברה לקידום אתרים לאתר שלכם. זוהי נקודה קריטית בתחום בניית אתרי תדמית.

    מהירות אתר

    אופטימיזציית מהירות לאתר אינטרנט היא נושא חשוב מאין כמותו, מכיוון שמהירות האתר שלכם משפיעה באופן חד משמעי על חווית הגלישה של הלקוחות שלכם בתוך האתר. חווית גלישה רעה מתחילה בגלישה איטית ולא נעימה ולרוב מובילה לנטישה של האתר במקרה הטוב, ובמקרה הרע מעבר לאתר של המתחרים שלכם!

    בדקו עם חברה לבניית אתרים שלכם שהיא אכן מבצעת לכם אופטימיזציית מהירות לאתר ולאחר העלייה לאוויר זמן הטעינה יהיה נורמאלי. אם אתם בונים אתרים שהמטרה שלהן היא קהל מחו"ל, שימו לב שכדאי לכם לרכוש שרתים במיקום קרוב ביותר ככל האפשר לקהל היעד שלכם. דבר זה משפר לכם את טעינת האתר ומסייע לכם עוד בנקודה זו.

    חיבור של פיקסלים וכלי מדידה באתר

    חברה לבניית אתרים לעולם לא תתמקד רק בבניית האתר עצמו, אלא תשים דגש על השימוש באתר מבחינה שיווקית גם לאחר ההעלאה שלו לאוויר. וכאן בדיוק קיים עקב אכילס באתרים של חברות רבות. האתרים האלו לוקחים בחסר מבחינה שיווקית ובעיקר מבחינת הטמעה נכונה של כלי מעקב שיוכלו לסייע לכם בקמפיינים של שיווק באינטרנט.

    בניית אתרי תדמית לא כוללת רק עיצוב, כתיבה או תכנות – אלא מחשבה הוליסטית על הצרכים של האתר שלכם מבחינה שיווק ופרסומית ועל היכולת שלכם להפיק ערך מהתנועה של הגולשים שהולכים להיכנס לאתר.

    שימו לב שאתם מקבלים אתר עם אנליטיקס מוגדר כהלכה, פיקסל של פייסבוק ועדיף גם עם גוגל טאג מנג'ר כדי שתוכלו לתת למשרד פרסום שהולך לנהל לכם את הקמפיינים גישה קלה ויעילה לשתול את כלי המעקב שהם יצטרכו.

    בדקו את האינדוקס של האתר מול גוגל ואיך הוא מופיע כשמשתפים את הלינק של האתר שלכם

    איך נראה האתר שלכם שמעתיקים את הכתובת שלו לתוך הודעת וואטסאפ? הוא עולה עם תמונה? יש תיאור טקסט? או שהוא ריק מכל אלו ועומד לו שומם באוקיינוס הגדול של האינטרנט? נקודה זו היא חשובה מבחינה שיווקית, כי בסופו של דבר אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, לשתף אותו עם קולגות ועם לקוחות וכמובן שהוא יעשה כמה שיותר רושם.

    לכן, אם בסוף האתר נראה פיקס, מהיר, כתוב טוב, אבל כשמשתפים אותו אין תמונה או תיאור והוא נראה מידלדל – זה מבאס ומתסכל ונותן טעם חמוץ בפה אחרי העבודה הקשה שעשיתם.

    ככה צריכה להראות כתובת האתר שלכם כשאתם משתפים אותו בוואטסאפ לדוגמא:

    בניית אתרי תדמית – 9 נקודות שאתם חייבים לבדוק לפני בניית אתר תדמיתי 3

    טיפ – טיפ בונוס – זול עולה ביוקר. מאוד ביוקר.

    אל תתפשרו על האתר של העסק שלכם. אל תלכו שולל אחרי הצעות זולות ולא הגיוניות.

    בדקו היטב את החברה אתם הולכים לעבוד איתה.

    עברו על הנקודות שרשמנו לכם במסמך ותעשו בדיקה האם החברה הבאה שלכם עובדת לפי נקודות אלו. זול עולה ביוקר זה לא סתם פתגם, אלא זוהי מסקנה יומיומית של אנשי עסקים רבים. אתר הוא אירוע מורכב וחשוב בחיים של חברה, בניית אתרי תדמית עומדת בתחילת הפעילות העסקית של חברות רבות.

    לקריאה נוספת של נקודות חשובות ביותר לפני בחירה של חברה לבניית אתרים,

     

    לסיכום,

    בניית אתרי תדמית לעסקים דורשת ידע מקצועי, ניסיון ותשומת לב לפרטים קטנים ורבים שכולם יחד מרכיבים את התמונה הגדולה. הקפידו על כל הנקודות שסקרנו, בדקו את החיבור האנרגטי שיש לכם עם החברה שהולכת לבנת לכם את האתר, דברו עם לקוחות שלהם כדי לקבל המלצות ותכירו את הצוות שהולך לעבוד איתכם.

     

    שטיק מדיה – בניית אתרי תדמית

    שטיק מדיה מעצבת ומקימה אתרי תדמית מדויקים וממוקדים על פי המטרות העסקיות שלכם. האתרים שלנו משאירים על הגולשים רושם עז, הם נוחים לגלישה ולהתמצאות וכמובן מאפשרים לכם לנהל את האתר בקלות ובמהירות ללא קיום של תלות בספקים חיצוניים.

    זו המומחיות שלנו.

    אם אתם אוהבים את החברה שלכם ורוצים לעבוד מול חברה שתתן לכם תוצאה מצוינת לצד שירות מהיר ואיכותי, צרו קשר עם המומחים שלנו לשיחת ייעוץ בנושא בניית אתרי אינטרנט.

    5/5 - (3 votes)

    מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
     

      לא תודה יש לי יותר מדי כסף
      close-link
      Call Now Button