Skip to content

איך להגדיל את הסמכות באתר שלכם

איך להגדיל את הסמכות באתר שלכם בקידום אתרים

אין ספק שהסמכות של אתרים באינטרנט היא אחד הפקטורים החשובים ביותר לקידום בגוגל (SEO), אבל זהו גם אחד הפקטורים החמקמקים ביותר ונראה שיש לו קשר לגורמים רבים אחרים כגון קישורים, תוכן, ציטוט באתרים אחרים ועוד.

 

כאשר מדברים על קידום אורגני, גורמים בגוגל ציינו כמה פעמים שהסמכות באתר יכולה להשתנות בין עמודים שונים, ולכן אל תצפו שכל העמודים שלכם יהיו סמכותיים באותה מידה. לעומת זאת, לפעמיים רואים עמודים מאתרים גדולים "שקופצים" לפני אתרים אחרים שמתמקדים ספציפית במילות המפתח האלו (החל מynet ועד יד 2), כך שאי אפשר לשלול לחלוטין שקיים מדד כללי של סמכותיות לכל האתר.

 

תוכן ומאמרי עומק
אז קודם, גוגל הגדירה מספר פעמיים מהו תוכן איכותי שניתן לסמוך עליו ושאלות "עצמיות". ההגדרות האלו לא בהכרח חדשות, אבל העקרונות עדיין רלוונטיים מאוד ומראים להן גוגל שואפת להגיע מבחינת יכולת הניתוח של האלגוריתם שלה:

  • מוטב להשתמש במשפטים קצרים וקוהרנטיים שקל למשתמשים להבין, כאלו שיהיה קל לתרגם לשפות נוספות (רלוונטי עבור אתרים בכמה שפות)
  • כאשר מציבים קישורים חיצונים, עליהם להיות לאתרים "מכובדים" באיכות גבוהה וכאלו שניתן לסמוך עליהם
  • האם רואים שהמאמר נכתב על ידי מומחה או אדם שאוהב את התחום ובקיא בחומר, או שהמאמר נראה רדוד?
  • האם יש באתר מספר מאמרים דומים מאוד עם גיוון קל במילות המפתח?
  • האם המידע במאמר הוא מקורי ומתבסס על מחקר, דיווח או אנליזה?
  • כמה בקרת איכות נערכת על התוכן?
  • האם התוכן מספר את שני הצדדים של הסיפור?
  • האם יש במאמר טעויות עריכה, ניסוח או סגנון בולטות?
  • האם כשיאמרו לך את שם האתר, תזהה אותו כסמכות בתחום?
  • האם זהו עמוד שתרצה לשמור במועדפים או לשתף?
  • האם היית מצפה לראות את המאמר הזה במגזין, אנציקלופדיה או ספר?

 

כפי שאפשר לראות, קיים הבדל מהותי בין מאמרים "שטוחים" לבין מאמרים ארוכים יותר שמעמיקים בתוך הנושא. אפשר לבדוק אילו אתרים נמצאים בתחום שלכם בתוצאות הראשונות, אבל כולנו יודעים כמה מניפולציה יש בתחום ?. יש עוד טריק שלא כולם מכירים ויכול לתת תוצאות קצת יותר אמינות : סננו את התוצאות רק לאתרי חדשות ושימו לב מה גוגל בעצמה מגדירה כמאמרי עומק ("מעמיק" בעברית).

למידע נוסף על קידום אתרים.

 

מודל EAT

מודל EAT הוא מודל שגוגל אימצה והיא מסתמכת עליו בבדיקות האיכות שלה שהיא מבצעת באופן ידני באמצעות הבוחנים האנושיים. הוא מורכב מראשי התיבות של מומחיות, סמכותיות ואמינות (באנגלית). על פי המודל, הסמכותיות קשורה בין היתר לאופן בו הגולשים מתייחסים אל האתר. לכן, דווקא אתר שיש בו הרבה תוכן גולשים (מפורומים ועד תגובות ארוכות למאמרים) עשוי להיות סמכותי יותר מאתר חדש שמציג את עצמו כאתר מומחים. מצד שני, באתר כזה צריך להיות פיקוח הדוק יחסית בשביל למנוע ספאם וניצול של האתר לרעה.

 

עוד נקודה מעניינית היא בנוגע לעמודים שבולטים לרעה : אם יש לכם עמוד עם תוכן מועט או שאין קשר בינו לבין שאר העמודים באתר, עדיף שתיפטרו ממנו או תשפרו אותו. זה יכול לקרות למשל אם קיבלתם אתר ישן והחלטתם להשאיר בו חלק מהעמודים כפי שהם. לפעמיים הדירוגים לא בהכרח יהיו שווים את זה.

 

קישורים

קישורים הם עדיין גורם הדירוג החשוב ביותר בגוגל, ולכן אין פלא שאם אתם רוצים להעלות את הסמכותיות של האתר שלכם, עדיף שהקישורים אליכם יהיו מאתרים כמה שיותר סמכותיים. למעשה, כלים כמו Moz או Majestic מסתמכים באופן כמעט בלעדי על קישורים כאשר הם מודדים את הסמכותיות של האתר כולו או של עמודים בודדים, אך גם זה מתחיל להשתנות ולאחרונה הם החלו לחזק את הכלים שמבצעים אנליזה של התוכן ולהשקיע בהם יותר.

 

לכן, אחרי שתקראו את המאמר הזה, נסו ליישם אותו לא רק על האתר שלכם, אלא גם אל האתרים שמקשרים אליכם, וכמובן הימנעו מהחלפות קישורים "זולות". אם יש לכם החלפות כאלו מפעם שאתם לא יכולים להסיר או שאתם חוששים שמישהו ניסה לפגוע בכם באמצעות "קידום אתרים שלילי", השתמשו ב-Disavow Tool  על מנת לנסות ולנטרל אותם (יש וויכוח אם הכלי עובד, אבל לא מזיק לנסות).

 

ציטוטים לעומת קישורים

ב-SEO מדברים באופן כמעט בלעדי על קישורים ואנקורים, אבל נראה שגם לציטוטים יש חשיבות לא קטנה. אנחנו יודעים זאת מכיוון שציטוטים חשובים מאוד גם בדירוג של עסקים מקומיים שלא בהכרח יש להם אתר.

 

ציטוט יכול להיות למשל תיאור קטן של הכותב עם כמה שורות רקע או קישור פשוט לאתר שלו (לא בהכרח עם אנקור ממוקד). מלבד ציטוט, חשוב שלכל כותב קבוע באתר שלכם יהיה עמוד ארכיון, גם אם יש לו אתר משלו.

 

אגב, מעניין לציין שבעבר גוגל נתנה לאתרים לציין תג כותב, אך היא ביטלה את התמיכה בו. למרות זאת, הוא מופיע באפיון של עמודי חדשות (עליהם כבר דיברנו) ולכן כנראה שהיא עדיין עושה בו שימוש, גם אם היא לא נותנת לכלל האתרים לשלב אותו בקוד באופן מפורש.

 

ואם נחזור רגע לעסקים מקומיים, הוספת רשומה מקומית של עסק שיש לו אתר (Google My Business / גוגל לעסק שלי) יכולה גם היא לשפר את האמינות שלו. אחרי הכול, לכל עסק ניתן להקים אתר פיקטיבי, אבל תהליך האימות של עסקים מקומיים הוא קצת יותר מתוחכם (למרות שיש כאלו שמצליחים להערים גם עליו באמצעות שימוש בכמה כתובות…).

 

עמוד אודות ויצירת קשר

אין ממש הוכחה לכך שעמודי אודות משפרים את הסמכותיות בגוגל, אבל זה רק הגיוני שקישור לפרופילים אחרים של אותו האתר עם פרטים תואמים עליו או על בעל האתר מחזקים את האמינות שלו. חשוב שכל הפרופילים שמקשרים אליהם יהיו מעודכנים ומלאים. אם יש לכם רק סרטון אחד ביו-טיוב ואתם לא מתכננים להעלות עוד, אולי לא כדאי שתקשרו לשם…

 

התנהגות הגולשים (לקחת בעירבון מוגבל)

עוד פקטור שיש עליו ויכוח הוא התנהגות הגולשים  : יש כאלו שטוענים שגוגל יכול לזהות מצבים בהם גולש נכנס לאתר ומיד יוצא ממנו. אפילו אם הטענה לא נכונה, שימו לב אילו מדדים אתם מקבלים ב-Analytics מבחינת זמן שהייה ואחוז נטישה: אם הם לא טובים (זמן שהייה קצר ואחוז נטישה גבוהה), כנראה שיש משהו באתר שגורם לגולשים שלכם לסמוך עליו פחות.

 

בעיות טכניות

לסיום, לא יזיק גם לבדוק את האתר שלכם מבחינה טכנית. בתוך ה-Search Console תוכלו למצוא את כל הבעיות הטכניות ובעיקר תוכנות זדוניות או קוד זדוני (Malware) שיכולות לפגוע בו. אם זה המצב, תקנו את מה שדורש תיקון ושלחו בקשה להסרת ההתראה לגוגל.

5/5 - (22 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button