תופעת הדלי הדולף בפרסום בסושיאל מדיה

0 85

Follow Us

לאן נוזל הכסף? או – איך לצמצם דליפות של משאבים הכרחיים בעסקים קטנים
תופעת הדלי הדולף משמשת כיום בענפים רחבים בכלכלה, תאוריות התנהגות וחקר מדיניות ציבוריות. איך ניתן ללמוד מהמסקנות בתחומים אלו ולהשליכן לעולם הסושיאל מדיה?
בראשונה עלינו להבין מהו המודל ולמה הכוונה בשימוש במושג זה.
דמיינו לפניכם דלי מלא במים – אך עם זאת ללא מכסה ובעל חורים בגופו. ככל שיעבור זמן עד שיגיעו המים ליעדם – כך יילכו וישפכו מים רבים מהצדדים ולא ישמשו למטרה לצורך נכנסו לדלי מלכתחילה.
במצב זה אנו לא רק מאבדים מים בדרך – אלא גם מתאמצים לחינם בשאיבת מים לדלי ובסחיבה שלהם על גבינו.
החורים בדלי הינם אנלוגיה כמובן לכל אותם תהליכים לא יעילים שמפריעים לעסק להתרומם – איבוד לקוחות עקב מתן שירות לא טוב, מוצר לא תקין,שימוש לא נכון בספקי משנה ולעניין בו נעסוק בבלוג זה – שימוש לא נכון בתקציב הפרסום שעומד לרשותנו.
 כשאנו מבצעים פרסום תוך שימוש ברשתות הסושיאל מדיה, עלינו להגיע מוכנים לפני הפרסום עם תשובות מוכנות לשאלות חשובות –
מיהו קהל היעד שלי (גיל, מין, מקום מגורים), מהם התחביבים של קהל היעד אליו אני רוצה להגיע, מהו התקציב וההכנסה הפנויה שעומדים לרשותם ושאלת השאלות – כמה כסף אני יכול להשקיע בפרסום באינטרנט בזמן נתון זה.
לאחר שענינו על שאלות אלו – עלינו לבחור בערוץ הפרסום הנכון ביותר עבורנו. במידה והחלטנו להשתמש ברשת הפייסבוק לדוגמא, עלינו להחליט באיזו דרך נחליט לפרסם את המודעות שלנו ולאיזה מטרה לכוון אותן – האם למטרת איסוף לידים חדשים או לייקים, האם במודעת צד או במודעת ניוז פיד, והאם לפרסם תוך שימוש ב CPC, CPM  או בOCPM.
אסור לשכוח את מקומם של העסקים הקטנים בכל המארג הזה – כל הפעולות שהוזכרו מעלה הינן הכרחיות גם לניהול תקציב פרסום של עסק קטן ולא רק לתאגידים בעלי תקציב פרסומי גדול.
על עסק קטן מוטלת החובה לנהל את צעדיו בחוכמה ותוך ייעוץ באנשי מקצוע וזאת כדי לצמצם למינימום את בעיית הדלי הדולף בעסק ולהביא למקסימום את ניצול הכסף שמושקע בערוצי הפרסום ברחבי הרשת.
מיותר לציין כי את ההחלטה הזו יש להשאיר בידי איש פרסום מיומן ומנוסה, שיידע לתכלל את כל המידע שניתן מהלקוח לידי גיבוש מדיניות ניהול תקציב ברורה – מדיניות שצריכה להיות עם יד על הדופק ומוכנה לשינויים וגמישות בכל זמן שיידרש.

בחינת המודעות והפרסום ושיפורו לכל אורך הדרך הינו יתרון עצום של השימוש בפרסום בסושיאל מדיה על שאר אפשרויות הפרסום – במניגוד לפרסומת טלויזיה או בשלטי חוצות שקשה לשנותה ולהחליפה, הרשת החברתית נותנת לנו גמישות מלאה בבואנו להחליט על כיוון הפרסום הרצוי.

הרשמו לבלוג וקבלו עדכונים שוטפים!


·         נכתב על ידי סמי סבין, שטיק סושיאל מדיה.

 

תופעת הדלי הדולף בפרסום בסושיאל מדיה
דרג פוסט זה

השאר תגובה

Your email address will not be published.

יש לנו שטיק בשבילכם -הטבה מפנקת לעסק!

20% הנחה על בניית אתר,
מיתוג וקידום בגוגל

לא תודה יש לי יותר מדי כסף
close-link