שיווק בפייסבוק


פייסבוק הפתיעה את העולם בתחילת השנה כאשר הגדירה לפתע את עצמה כ"רשת וידאו", ולא כ"רשת חברתית".

הכרזה זו באה בסופן של שנתיים של פעילות אינטנסיבית, בהן פייסבוק למעשה הכריזה מלחמה על אלופת העולם הבלתי מעורערת לתכני וידאו – יוטיוב. בשנים אלו פייסבוק עשתה כל שביכולתה על מנת  לקדם ולדחוף את תכני הוידאו שבפיד שלנו, עד למצב בו לתכני וידאו יש יותר חשיפה בפיד תמונות.

פעולה זו של פייסבוק הוכיחה מעל לכל ספק כי פייסבוק כאן והיא כאן כדי להישאר. זו לא עוד אפיזודה חולפת, לא עוד רשת חברתית שתעלם כלא הייתה, אלא זהו כוח חזק ומשמעותי בצריכת תכנים ברשת כיום.

עם שני מיליארד משתמשים (נכון לכתיבת שורות אלו), לפייסבוק יש לא רק כוח, אלא גם חובה. החובה להשתפר, ללמוד, להגיב, לפתח ולהוות פלטפורמה איכותית לצריכת כל סוגי התכנים ברשת. וכאן לדעתי, מצויה החובה של כל עסק לפרסם ולבצע שיווק בפייסבוק.

פייסבוק היא מערכת לומדת שמצליחה לספק למפרסמים שלה (כן כן, אתם) הזדמנויות מרובות ומתקדמות לאיתור, פנייה והמרה של קהלי היעד שלהם, על פי המטרות העסקיות.

אז למה חשוב לכם לפרסם בפייסבוק?

כולם נמצאים בפייסבוק. כמות המשתמשים בישראל היא עצומה ויתרה מכך, זמן הגלישה הגבוה בישראל הופכים את הרשת הכחולה לgo-to עיקרי עבור מפרסמים – קטנים כגדולים.

היכולת להגיע לקהלים ממוקדים בחיתוכים אגרסיביים, לייצר מספר רב של מסרים קריאייטיבים ולבנות משפכים שיווקים מורכבים ומדידים הפכו את השיווק בפייסבוק לכלי שכל חברה צריכה לשקול בחיוב לכלול בתוכנית השיווק השנתית שלה.

פייסבוק היא מזמן לא עוד כלי פרסום קטן וקיקיוני, שמספיק לעשות BOOST POST והפוסט יעוף רשת ויעשה לו רעש והדים. אמנם כל אחד יכול להרים קמפיין בפייסבוק, אך המערכת הפרסומית המפותלת וריבוי כלי השיווק יצרו מצב שבכדי לייצר קמפיין אפקטיבי שעומד ב KPI'S של החברה צריך להיות בראש הקמפיין איש מקצוע חד ומיומן, עם תכנית אסטרטגית ברורה ומוכוונת הצלחה.

הפרסום בפייסבוק מתאים לכמה סוגי מטרות פרסומיות:

תדמיתי – המטרה כאן היא לייצר מקסימום חשיפות, להגיע אל הגולש בכמה דרכים שונות עם כמה מסרים מובילים ולייצר מהלך תדמיתי שמייצר חשיפה גבוהה ולרוב, גם יכלול מטרות משנה (כמו הגדלת התנועה לאתר, ביקור בדף נחיתה, צפייה בסרטון ועוד).

אינפורמטיבי – לרוב רלוונטי לשלב שכבר יש לנו קהילה / קהלי יעד מדוייקים / מבקרים באתר, וברצוננו להשביח את התנועה. במקרה זה נשתמש בכלים וקמפיינים שיעניקו מידע נוסף לגולש על המוצרים / שירותים שלנו וזאת כדי להניע אותו צעד נוסף במשפך השיווקי שבנינו לקמפיין.

לידים – כולם אוהבים לידים. מי לא?  פייסבוק יכולה להיות מנוע מצוין לקבלת לידים מדויקים לעסק. עם זאת, יש המון משתנים שישפיעו על העובדה האם מהלך של לידים אכן יוגדר כמוצלח או ככישלון עצום. נרחיב בנקודה זו.

נקודת המוצא היא שהגולש הממוצע לא נכנס לפייסבוק כדי להמיר. הוא לא רוצה לראות פרסומות והקשב שלו לרוב מוכוון לדברים נעימים, מצחיקים ומשעשעים וכאלו העוקבים אחר חברים ומשפחה. ולכן, כדי להפוך את הגולש התמים לליד איכותי, ישנו צורך בתהליך שלרוב אינו מתחיל ונגמר ב"תראה אותי – הקלק – תשאיר ליד".

אצל רוב הגולשים יש צורך בבניית החלטת הקנייה – על ידי יצירת משפך שיווקי איכותי שיכלול שלבים שיראו לגולש שהמוצר / שירות שלנו נותנים מענה מלא לצרכים ולרצונות שלו.

עסקים רבים ניגשים לפייסבוק במטרה לייצר כמויות של לידים אך הם שוכחים שכל הגולשים בפייסבוק הם בני אדם (אלו שהם לא BOTS  לפחות...) ולכן הם מונעים מסט של אמונות, צרכים ורצונות. בכדי להניע אותם לפעולה עלינו להבין מהם הגורמים שמניעים אותם, איך הם מקבלים החלטות ומה עשוי לעזור להם להתחבר למותג שלנו.

מותגים שפוסחים ומוותרים על שלבים אלו ורצים ישר לקבלת הליד – צפוי להם כישלון שיתבטא בקבלת מספר נמוך של לידים / אי עמידה במטרות העסקיות ובמהרה יהפכו למה שנקרא "מאוכזבי פייסבוק".


מאוכזבי שיווק בפייסבוק התאחדו. או שלא.

האם קמפיין לא מוצלח שלא עמד ביעדים הוא סיבה מספקת לפסול את פייסבוק ככלי שיווק לעסק? האם אי הצלחה אחת או אפילו שתיים, משמען ויתור מוחלט על הפעילות ברשת החברתית הגדולה בעולם? (או לצורך העניין, רשת הוידאו השנייה בגודלה בעולם)?

לא כל קמפיין הוא קמפיין מוצלח. גם סטף קרי מחטיא שלשה וגם מסי מחמיץ פנדל – הדברים האלו קורים מסביבנו יום יום, אך כאן מדובר על העולם האמיתי, העולם העסקי בו אנו מוציאים זמן, כסף ומאמץ על קמפיין שיכול לא לעמוד במטרותיו.

ישנם מספר גורמים לכישלון של קמפיין – קהלי יעד לא נכונים, מוצר לא מתאים לפלטפורמה, תקציב קטן מידי ומשפך שיווקי לא חזק. אבל שוב, כאן היתרון של פייסבוק זורח במיוחד, שכן היכולות האנליטיות המתקדמות בידיים של האנשים הנכונים יצליחו להפיק לעסק תובנות שיווקיות שערכן הוא עצום.

כל קמפיין חייב להסתיים בניתוח ולמידה כדי שהעסק יוכל להפיק מסקנות שיווקיות ולהפוך את הקמפיין הבא שלו למוצלח ומניב יותר.

ובכל זאת, ישנם עסקים שיתקשו במיוחד להביא "תוצאות"(לידים) דרך פייסבוק – ואלו חברות B2B.


שיווק בפייסבוק לחברות B2B – פיקציה או הזדמנות?

הכול מתחיל מניתוח נכון של קהלי היעד שלכם, הוא יקבע לא רק האם קהל היעד שלכם גולש בפייסבוק, אלא אם נוכל להעביר לו את המסרים השיווקיים שלנו דרך פלטפורמה זו. באמצעות בניית אסטרטגיה חכמה ושימוש בכלי ניתוח מתקדמים, נאפיין את קהל היעד ונבין האם ניתן להכניס את השיווק בפייסבוק כחלק מאסטרטגיית הדיגיטל שאנו בונים למותג.

לרוב, חברות B2B יצטרכו לבצע את הניתוח המעמיק ביותר לפני כניסה לפעילות ברשת זו. ככל שהמוצר של החברה הוא מוצר במעורבות גבוהה יותר, סביר להניח כי פרסום בפייסבוק יהיה פחות אפקטיבי, אבל (וזה אבל גדול) השאלה היא מה המטרה שהארגון הציב לעצמו.

חברת B2B שתנסה לגייס לידים ולייצר מכירות דרך פייסבוק תגלה כי היא לא בפלטפורמה הנכונה והכספים הרבים שמושקעים לא עונים על ה-KPI שהוגדרו בארגון. לעומת זאת, הגדרה של יעדי חשיפה, מיתוג ושמירת קשר עם הלקוחות הקיימים של החברה, יכולה להתברר כאסטרטגיית פרסום מצוינת.

ניתן לקרוא עוד על שיווק לחברות B2B במאמר המצוין הזה:

(http://www.socialmediaexaminer.com/how-b2b-marketers-use-facebook-to-reach-customers/)

למה לבחור בשטיק מדיה שיווק באינטרנט:

שיווק באינטרנט – אנחנו ONE STOP SHOP לשיווק באינטרנט ומביאים לשולחן ראייה ששיווקית כוללת שלוקחת בחשבון מרכיבים רבים מעבר לניהול הפעילות בפייסבוק.

ריבוי הפלטפורמות כיום יצר יכולת לבצע פרסום ממוקד ולבנות משפכים שיווקים חוצי פלטפורמות – משמע פרסום בפייסבוק, גוגל, יוטיוב ואאוטבריין למשל, שנותן למפרסמים אפשרות להגיע בצורה ממוקדת לקהלי יעד ולעקוב אחריהם לכל אורך המשפך השיווקי.

בנייה נכונה של המשפך תייצר הזדמנות להגדלת כמות המבקרים באתר, הגדלת החשיפה ובניית מודעות למותג. כל אלו ביחד יוצרים יתרון תחרותי בסביבה העסקית בה הארגון פועל.

מיתוג עסקיבכדי לייצר מהלך שיווקי מוצלח, ישנה חשיבות אדירה לקריאייטיב וכמובן לעיצוב הגרפי של הקמפיין – אנחנו חיים בעידן ויזואלי מאוד וההשפעה על מוח האדם היא עצומה.

המעצבים הגרפיים שלנו עסוקים בלמידה מתמדת של התנהגות הלקוחות, ניתוח ההשפעה של צבעים מסויימים על ההחלטות שלהם והפקה גרפית מושכת ומניעה לפעולה של קהל היעד. הלמידה הזו היא הכלי העיקרי שלנו ליצירת מודעות שמושכת את העין ומניעה לפעולה.

חדשנות – בואו נשים את הקלפים על השולחן – כולם יכולים לפרסם בפייסבוק. אם בזמנים עברו הפרסום בטלויזיה / רדיו היה נחלת מעטים, כיום גם עסקים קטנים ובינונים יכולים לחשוף את עצמם לקהלי יעד רלווונטים.

לכן, בעולם של ריבוי מסרים והסחות דעת, אתם חייבים לייצר קמפיינים חזקים, עם מסרים משויפים, קריאייטיבים ומעניינים שיבליטו אתכם מעל המתחרים וייצרו לכם יתרון תחרותי אמיתי.

החדשנות שלנו מתבטאת לא רק בכלים שאנו עושים בהם שימוש, אלא גם בסדנאות והדרכות ממוקדות, יעוץ שוטף של נציגי פייסבוק וכמובן פיתוחים פנימיים של החברה שנגזרים מהניסיון הרב שהצוות שלנו צובר בעבודה יומיומית בעולם שיווק באינטרנט.

טיפ קטן נוסף, אם אתם מחשיבים את עצמכם כאוטו-דידקטיים, אתם יכולים להתעדכן בבלוג הקבוע של פייסבוק (https://newsroom.fb.com/news/)

אמינות ושקיפות – אנחנו מודעים לעובדה שזו אחת הנקודות הכואבות של שוק השיווק באינטרנט. בעבודה איתנו הכל שקוף בפנייך. הגישה שלנו אומרת שהלקוח חייב להיות חלק אינטגרלי מהתהליך מכיוון שהוא מכיר את העסק טוב מכולם. חשוב שמחלקת השיווק של החברה תעבור על הנתונים, תנתח אותם וכך נוכל להעלות תובנות שיגבירו את היעילות העסקית של שיווק בפייסבוק עבור החברה. הדוחות המפורטים שלנו יתנו לך דוח מצב אמיתי לגבי הפעילות הדיגיטלית ויכולת לקבלת החלטות חשובות בעזרת שימוש בכלים אנליטיים מדויקים.

לסיכום, פייסבוק הינה פלטפורמה צומחת, גודלת ומשתנה ברמה היומיומית. למידה ומחקר חכמים, איתור של קהלי יעד וקביעת מטרות עסקיות נכונות פותחות בפני עסקים הזדמנויות חזקות לשיווק, פרסום ויצירת מודעות חזקה למותג.

נתראה בפיד,

שיווק בפייסבוק
5 (100%) 8 votes