פרסום בסושיאל מדיה בעידן הפוסט מודרני- אתגרים העומדים בפני המפרסמים

0 116
Follow Us


פרסום בסושיאל מדיה בעידן הפוסט מודרני – אתגרים העומדים בפני המפרסמים

כמות המשתמשים האדירה שצורכת מידע כיום ברשתות הסושיאל מדיה, יצרה מגוון של בעיות בניהול המותג מול הצרכנים. צרכנים כיום סומכים הרבה יותר על המלצות או אזהרות שבאות מפי חברים ברשת החברתית ורובם לא יבצעו הזמנה ללא קריאה של חווית הקונים האחרים. 
לעובדה זו יש אומנם צד חיובי עבור הצרכנים, אך היא עשויה לפגוע באמינותו של המותג. לאור שינויים אלה, מפרסמים נדרשים להתאים את עצמם לתרבות הפרסום החדשה שיוצרת הרשת. הם נדרשים להיות נוכחים בפורומים ובשיחות חברתיות, להקשיב לרחשי האנשים כלפי מוצריהם, לנסות ולאתר אופנות חדשות וליצור הרגשה של חיבור בין המותג לבין הצרכן.
בנוסף לכוח העולה של הצרכנים, ישנה גם רתיעה של צרכנים מפני פרסומות ברשת החברתית כך שצרכנים מנסים לחמוק מהן ככל הניתן. על מנת להתמודד עם עניין זה, נדרשת חדשנות מחשבתית ושימוש בדרכים יצירתיות יותר כדי לבנות מותג מנצח במאה ה- 21. הצרכנים החדשים- דור ה-Y , רוצים תשובות מידיות, עדכונים שוטפים ואספקה מהירה. הלקוח לא מוכן להמתין ומכיוון שפרוסות בפניו אפשרויות רבות אחרות הוא פונה לנתיב המהיר ביותר ללא היסוס. 
 הצרכנים בעצמם קובעים את זמן האספקה הנדרש להם ועל היצרן לעמוד בו. על מנת שמוצג יצליח, עליו להעניק זמינות מלאה ללקוחותיו בכל שאלה וטענה.  חברה שמצליחה לספק תקשורת ישירה ומהירה ללקוחותיה תעלה את קרנה בעיני קהל הצרכנים ותבנה שם אמין ועדכני למותג. מותג מצליח הינו זה המקשיב ולומד מלקוחותיו, לתשבוחות ולביקורות כאחד.
אתגר נוסף העומד בפני המפרסמים הינו ריבוי עצום בתחרות שהביא עמו עולם האינטרנט בכלל ועולם הסושיאל מדיה בפרט. בעלי עסקים קטנים יכולים בכוחות עצמם ובמחיר לא גבוה לנהל דף פעיל ברשת חברתית ולהעלות את רמת המודעות למוצריהם. אנשים יכולים לפתוח חנויות מקוונות בהן הם מוכרים שירותים בקלות ובלחית כפתור. אנשים יכולים לעבוד מביתם ולנהל עסקים צדדים בזמנם הפנוי. נושאים אלו יוצרים רעש רב בסביבת הצרכנים ומקשים על בידול ומיתוג המוצר. 

חברה הרוצה להתמודד עם נושא זה צריכה להמציא עצמה מחדש ולבדל עצמה משאר המתחרים העומדים מולה, גדולים כקטנים.

הרשמו לבלוג וקבלו עדכונים שוטפים!

·     מקורות: תפיסת הצרכנים את המותג ברשתות חברתיות. סמי סבין. 2013.
·         נכתב על ידי סמי סבין, שטיק סושיאל מדיה.

פרסום בסושיאל מדיה בעידן הפוסט מודרני- אתגרים העומדים בפני המפרסמים
דרג פוסט זה

השאר תגובה

Your email address will not be published.

יש לנו שטיק בשבילכם -הטבה מפנקת לעסק!

20% הנחה על בניית אתר,
מיתוג וקידום בגוגל

לא תודה יש לי יותר מדי כסף
close-link