מקרה מבחן – פרסומת ויראלית

בימים האחרונים, לאן שלא תסתכלו, תראו את הפרסומת המקסימה הזאת, מ- McCann Worldgroup הודו. בתור אנשי פרסום, החלום הרטוב שלנו הוא לייצר פרסומת ויראלית. כל כך הרבה פרסומאים חולמים במשך שנים על פרסומת ויראלית, אבל זה פשוט לא הולך להם.למשרד פרסום אחד בהודו, שאיננה מעצמה ויראלית בימים כתיקונם, זה דווקא הלך. אנחנו רוצים להתייחס לפרסומת, לפרק אותה לגורמים ומכאן להסיק – כיצד עלינו ליצור פרסומת ויראלית כמו שצריך?

1)אהבה היא המפתח לכל פרסומת ויראלית

טוב, לא לכל פרסומת ויראלית, אבל בהחלט לרבות מהן. בעולם קר ומנוכר, של שנאה, שיימינג, תמונות מביכות שדולפות, שמועות, קבוצות וואטסאפ מרושעות, חרמות, עוינות, שנאה ומלחמות, כיף להיתקל בפרסומת שכל המטרה שלה היא אהבה, אהבה ועוד אהבה. אנשים רוצים לאהוב. אנשים מחפשים חום אנושי, או שמא – חום של חיית מחמד.

 

2)רוצים פרסומת ויראלית? הביאו חיות

אומרים שהמפתח לשבירה של האינטרנט הוא תינוקות וחיות חמודות. כך היה מראשית ימי הרשת, וגם כיום, ב-2017, אחרי אי-אלו גלגולים, זה עדיין המצב. אנשים אוהבים לראות חיות חמודות וילדים מתוקים בפיד שלהם, ומתמוגגים מתמונות או סרטונים שלהם עושים דברים חמודים.

3)פרסומת ויראלית במטרה טובה

תתפלאו, אך יש אנשים שיש להם עדיין מצפון. אנשים שעושים Share לפרסומת הזאת והופכים אותה להיות פרסומת ויראלית, מרגישים שבעצם ההפצה של הפרסומת הם עשו משהו טוב. עזרו לחיות למצוא בית חם, תרמו לקהילה. זה עושה להם טוב לנשמה וטוב לאגו.

4)רוצים פרסומת ויראלית? הביאו זווית שאף אחד לא חשב עליה

פרסומת עם כלבים? כבר ראיתם מאות בחייכם. פרסומת עם חתולים? במה היא כבר יכולה להפתיע אתכם? ובכן, הפרסומת הפכה להיות פרסומת ויראלית בזכות העובדה שהיא הביאה זווית שונה ומרעננת, שעוד לא ראינו, לנושא שכביכול כוסה בכל דרך אפשרית. למעשה, התחושה היא כאילו פרסומת ויראלית זו המציאה את הגלגל – הביאה זווית מיוחדת ושונה, דרך מעניינת להסתכל על המציאות.

5)קטגוריית הבונוס בעניין פרסומת ויראלית – אלכימיה

כך אני נוהגת לקרוא לקטגוריה הזאת. ראיתי אלפי פרסומות בחיי. מה גורם לאותה פרסומת ויראלית לבלוט? למה דווקא היא? מה יש בה שאין באחרות? אם להיות כנה – אין לי הסבר. יש בפרסומת אלמנט של קסם. רכיב X. משהו בלתי נראה שמהלך קסם על הקהל. אילו יכולתי, הייתי כולאת אותו בתוך מבחנה ומוכרת לכל המרבה במחיר.

מה המסקנה?

1)נתראה ב-Cannes Lions, תחרות הפרסום המוכרת בעולם.

2)אני אצטרך להמשיך לנסות יומם וליל להפוך לוויראלית. אולי זה יקרה ביום מן הימים.

מקרה מבחן – פרסומת ויראלית
5 (100%) 1 vote

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה