שיווק מוצרים – מחיר המוצר מה עליי לעשות בתור יזם?

 

במבט לאחור על 5 וחצי שנים האחרונות, אולי אח ההחלטות הקשות והחשובות ביותר שלי הייתה סביב מחיר המוצר.

כיצד לקבוע את מחיר המוצר שלך? מה אם מחיר המוצר גבוה מדי? מה אם הוא נמוך מדי? האם אתה מציע הנחות?

רוב העסקים טעו באותה הטעות כמוני: מחיר נמוך.

למה? כי אנחנו חסרי ביטחון בסוגייה האם למוצר שלנו מגיע להימכר, וקובעים את מחיר המוצר נמוך מדיי. אנו חוששים שלא נמכור שום דבר, ואנחנו רוצים לקבל המוני לקוחות, כך שאנחנו חושבים שאם מחיר המוצר יהיה זול, זה יעזור לנו לטווח הקצר.

האמת היא כי גישה זו היא שגויה. המחיר שתגדיר ימשוך סוג מסוים של קהל. ואם מחיר המוצר נמוך מדי, יסתכלו עליך בהתאם.

עשיתי גם את זה. אני רואה את זה עכשיו. למרות אזהרותיהם של עמיתים ומדריכים, עדיין עשיתי זאת.

אני לא, ואף פעם לא, מומחה לתמחור. אני לא השתמשתי במודלים, לא תכננתי כיאות ולא עקבתי אחר התנהגות פסיכולוגית כדי לקבוע את מחיר המוצר האידיאלי שלי. לעתים קרובות יותר, הייתי מנחש וזורק משהו, וגמרנו.

1. מחיר המוצר נקבע ע"פ עלות הייצור

המוצר הראשון שלי באוקטובר 2012 היה סקירה אסטרטגית של עמוד פייסבוק. אם הייתי ממוקד ולא היה לי שום הסחות דעת, זה היה לוקח לי שעתיים כדי להשלים את הסקירה.

 

במבט לאחור, היו שתי בעיות עיקריות עם זה.

הפסדתי כסף על זה. כדי להיות שווה, המחיר צריך להיות הרבה יותר גבוה. אבל האם סקירה פשוטה של ​​דף פייסבוק של מישהו שווה 1,000 ש"ח? 2,000 ש"ח? יותר? אני עדיין נאבק לראות איך הייתי יכול לספק ערך מספיק, עם אותו מוצר מסוים, כדי להפוך את זה שווה גם לי וגם ללקוח.

כתוצאה מכך, זה לא היה מוצר קיימא. אבל זה לא היה כישלון. למה? כי למדתי ממנו.

לפני תמחור מוצר, חשוב על העלויות הכרוכות בהפקתו. בעת מדידת עלויות, לחשוב על זמן ומשאבים. תחשוב על שירות לקוחות ותחזוקה. ובבקשה, אני מבקש ממך: אל תפחית מזמנך.

2. שקול יכולת הרחבה

 

3. חשוב על חיי מדף בשקלול לחישוב מחיר המוצר

 

המלכוד: פייסבוק משתנה מהר מאוד.

בשעתו, שיווקתי קורסי הדרכה בפייסבוק. ישנם מוצרים שמתיישנים ומאבדים את הרלוונטיות שלהם מהר מאד, כמו בתחום הפייסבוק. עלות המוצר הייתה נמוכה, אבל גם הרלוונטיות של הקורס הייתה קצרת מועד. האם אני מעדכן את הקורס עבור לקוחות קיימים ועתידיים? אם אני עושה את זה, אני שומר על איכות גבוהה ואני שומר על אנשים מאושרים. אבל זה פתאום מגדיל את שעות העבודה שלי על המוצר. המוצר מתחיל להיות זול מדיי ולא מצדיק את מאמציי. האם אני משאיר אותו כמו שהוא? אם אני משאיר את זה בלי לעדכן את זה, אני מסכן לקוחות חדשים. אני יכול אפילו להרגיז את הלקוחות הנוכחיים שמצפים שהקורסיעודכן.

הייתי צריך בסופו של דבר לשחרר מהדורה שנייה של קורס זה. הפעם, למדתי מטעות התמחור שלי וקבעתי את עלות המוצר בהתאם, במחיר יותר גבוה

 

4. מחקר השוק חשוב ביותר כשאתה קובע את מחיר המוצר

 

לא ידעתי כלום על התחום, ולא ביצעתי סקר שוק. מי שהפסיד מזה היה רק אני.

5. דע את ערכך ובהתאם קבע את מחיר המוצר

עליך להבין את עלות היצירה והתחזוקה של המוצר שלך. אתה צריך לחקור כמה אחרים מחייבים עבור מוצר דומה. ואתה צריך גם לדעת את הערך שלך. כאן המצב קשה ופשוט להידרדר למצב של מחיר נמוך מדיי למוצר שלך.

 

6. אתה לא יכול לתת מחיר גבוה מדיי למוצר שלך

זה לקח שבסופו של דבר הבנתי. זה מפתיע אך הגיוני. עדיף להתחיל גבוה ואז לרדת, מאשר הפוך. העלאת מחירים בגלל שאתה קבעת מחיר נמוך מדיי זה ממש לא נעים. לעשות ההיפך ולקבוע את מחיר המוצר גבוה מדיי – יכול רק להפתיע אותך לטובה.

7. התאם את מחיר המוצר עם קהל היעד שלך

למדתי כל כך הרבה שיעורים במשך השנים שמקורם במילים נבונות של עמיתים ומדריכים. אני יודע שזה אחד מהם.

אם אתם מציעים את המחיר הזול ביותר, תוכלו למשוך את הקהל הזול ביותר.

מדובר בקהל לא איכותי, וכזה שעלול לא להישאר לאורך זמן.

מחיר גבוה מדיי לא העלה את ציפיות הלקוחות באופן לא ריאליסטי. במקום זאת, היא פשוט משכה קהל שרצה את המוצר הטוב ביותר האפשרי.

 

8. אם אתה עושה הנחות…

 

יש סיכוי טוב מאד שבשלב מסוים תעשה מבצעים, כך שמחיר הוא לא תורה מסיני, עלות המוצר היא נזילה.

9. הנחה?

אם אתם מציעים הנחה, המכירות שלך יעלו, אך המצב הוא לא נטול סכנות.

זכור כי הגידול הוא לפחות חלקית בגלל אנשים שלא חשבו שהמוצר שלך שווה לקנות במחיר הרגיל. הם קונים את ההנחה ככל שהם קונים את המוצר.

גיליתי שלקוחות שקונים במחיר מוזל נוטים יותר לקבל החזר כספי. ואם הם נרשמים לחברות בשיעור מוזל, סביר יותר שהם יבטלו תוך חודש. זו הכוונה בלקוחות לא נאמנים שבונים עליך רק בגלל מחיר המוצר שלך.

 

 

 


ההליך של קביעת מחיר המוצר סבוך מאין כמוהו. אל תזלזל בו. השקע את כל הזמן הדרוש ברגע בו אתה קובע את מחיר המוצר.

שיווק מוצרים – מחיר המוצר מה עליי לעשות בתור יזם?
דרג פוסט זה

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה