מהלכי שיווק בפייסבוק שלא חשבתם עליהם.

חמישה מקרי מבחן של שיווק בפייסבוק

 

אנחנו רוצים לתת דגש לחמישה מקרי המבחן הטובים ביותר של שיווק בפייסבוק, כולל אוריאו, Grey Poupon, AirAsia ו-CIL. לכל אחד מהם היה תקציב שונה, מטרות שונות ודרכים שונות.

כמה מבין השיטות הטובות ביותר לשיווק בפייסבוק הן ליצור אפליקציות ותוספים שונים, כמה מהשיטות הן לערוך תחרויות, אחרות עוסקות בהגדלת ה-engagement בפיד של הגולשים. כל השיטות היו יצירתיות, שאפתניות, והייתה להן השפעה של ממש.

 

  1. Oreo’s Daily Twist

לאוריאו יש מוניטין נהדר בשיווק בפייסבוק. שיווק בפייסבוק הוא משהו שחשוב מאד לאוריאו בכלל וברשתות החברתיות בפרט, ובמקביל הם אף העלו פרסומת בסופרבול. קמפיין Oreo Twist היה עוד הצלחה בשורת ההצלחות שלהם, לציון 100 שנה למותג האהוב. מדי יום, בהשראת הידיעה המעניינת של אותו היום או מאורע היסטורי שווה ציון, העוגייה הפכה לסיפור חדשותי, ועד מהרה הפכה לוויראלית, בזכות הטוויסט המעניין והמקורי.

בזכות הקמפיין, Oreo השיגה 231 מיליון אנשים שאליהם הגיע הקמפיין, במעל 2,600 כתבות. מספר המעריצים בפייסבוק עלה במיליון איש, וה-engagement עלה ב-195%.. הנתח שלהם עלה ב-280% בשוק, וכל פוסט שותף בממוצע 1,472 פעמים.

 

  1. כפר קטן הופך לוויראלי

גראובונדן הוא כפר שוויצרי מקסים, עם 76 תושבים ומלון, ועד לאחרונה, מבקרים לא רבים. על מנת לעודד את התיירות באזור, הם השיקו קמפיין פייסבוק חדשני שהוסיף טאץ' אישי. אנחנו מבינים שיש מעריצים רבים שלוחצים על כפתור ה-Like, אבל זה לא אומר כלום. אין להם מעורבות של ממש עם המותג. ובכן, הכפר הקטן בשוויץ שינה זאת.

כדי לעשות זאת, הם העלו על לוח המודעות שלהם את התמונה של כל מי שעשה לייק לכפר שלהם. עד מהרה לוח המודעות התמלא, והתושבים חיפשו מקומות נוספים, כמו בניינים ובכלל – בכל רחבי הכפר.

כיום, דף הפייסבוק שלהם כולל 45,000 מעריצים, ומספר הכניסות לאתר של גראובונדן עלה ב-250%.

 

 

  1. חברה של טעם טוב

חברות רבות יעשו לא מעט כדי לזכות בכמה שיותר לייקים בפייסבוק, אבל חברת החרדל האמריקאית Grey Poupon נקטה בגישה שונה ומעניינת.

מאחר והמיתוג שלהם הוא על טהרת הטעם הטוב, אנין הטעם, התרבות הגבוהה והאיכותית, זהו לא משהו שאפשר להגיד על משתמש הפייסבוק הממוצע. על כן,כדי ליצור תדמית גבוהה ואיכותית אונליין, הם גרמו למשתמשי הפייסבוק להגיש בקשה כדי להצטרף לקהילה שלהם.

 

המשתמשים שלהם בנו אפליקציה שתקבע כמה המשתמשים שלהם הם בעלי טעם קלאסי, על פי דקדוק, טעויות כתיב, טעם באמנות, חינוך, טעם מוזיקלי, טעם בקולנוע, צ'ק-אינים במסעדות, ערים שהם ביקרו בהן, ספרים שהם קראו, וכן הלאה. אם לא עברתם את הסלקציה, Grey Poupon  ביטלו את הלייק שלהם.

 

מי שעבר את הסלקציה המחמירה, יכלו לקבל פרסים אקסקלוסיביים כמו Gravy Yacht, שזה כמו כלי של רוטב, אבל יותר אקסקלוסיבי.

 

  1. צ'יפים של צבע שמיועדים לגברים בלבד

מחקרים מראים שגברים הם לרוב אלו שמעורבים בקנייה ובפעולה של הצביעה, הם לא נלהבים במיוחד מביצוע תהליך התכנון שלפני צביעה. כדי לשנות זאת, CIL, חברת צבע קנדית, יצרה אפליקציית פייסבוק שמזמינה גברים ליצור שמות יותר גבריים לצבעים שהיא מוכרת. כך צצו צבעים כמו "קצף בירה", "חתך מסכין גילוח" וכדומה

 

כך, בתוך 45 יום, בתקציב מינימלי, הקמפיין הרוויח לחברה מעל מיליון דולר בחשיפה למדיה, מאה מיליון איש שהקמפיין הגיע אליהם, ועלייה במכירות ב-10%. נוצרו 15,000 שמות חדשים של צבעים, נוצרו מעל 20,000 משתמשים, וזמן השהות הממוצע באפליקציה היה 10 דקות, שזה ממש לא מעט.

 

  1. AirAsia

AirAsia היא חברת תעופה לואו-קוסט ממלזיה. כשהם השיקו לראשונה טיסות לאוסטרליה, מעט מאד אנשים הכירו את המותג שלהם, והשוק היה רווי ותחרותי מאד. על מנת להעלות את המודעות, הם השיקו קמפיין פייסבוק הנותן במתנה מטוס.

מעריץ בפייסבוק ועד 302 חברים שלו יכלו לטוס לקואלה לומפור, וכל מה שהמשתמש היה צריך לבחור היה את מי לקחת איתו לטיסה. למשתמש הפייסבוק הממוצע יש מאות חברים, אבל השאלה היא את מי לקחת לחופשה? ברגע בו חברת, יכולת אפילו להקצות מושבים לחבריך לפי ראות עיניך ולהצטלם על החברים, מה שהיווה אטרקציה של ממש בעיני משתמשים בפייסבוק.

 

בזכות הקמפיין, AirAsia בדרך להכפיל את מספר הטיסות היומיות לסידני. הם השיגו תשומת לב עיתונאית וגם יח"צ, בשווי 1,627,593 דולר, העלו את מספר המעריצים שלהם בפייסבוק ב-30%, וזכו ל-12,500 כניסות לפייסבוק שלהם.

מקור

מהלכי שיווק בפייסבוק שלא חשבתם עליהם.
דרג פוסט זה

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה