יזמות עסקית – איך להימנע מכשלון

 

עכשיו, כשהתחלתי לכתוב יותר על הפעילות היומיומית של היזמות, אני מוצף סיפורים של קוראים שעוקבים אחרי נושא משותף: הם מפחדים. יש להם פחד עז מכישלון.

הם משותקים על ידי הפחד הזה, ואני יכול להזדהות. הייתי שם. במבט לאחור, הלוואי שיכולתי לתפוס את היזם הישן שבי, לנער אותו, ולפגוע בו קצת. אילו היו לי אז את הכלים שיש לי היום בנושא יזמות עסקית…

חשוב על כך …

  • האם אתה מעכב את השקת המוצר משום שאתה חושש שהוא לא ימכור?
  • האם אתה מבלה יותר זמן מיוסר על תוצאות מאשר משחק עליהם?
  • האם אתה סובל מהפרעה ומודאג כיצד להפוך את המוצר שלך למושלם?
  • האם אתה מאשים כישלון בדברים שאתה חושב שהם מחוץ לשליטתך?

הדברים האלה כולם משותפים לעוסקים בתחום יזמות עסקית. ביומיום, הם מונעים ממך להתנסות, ללמוד  ובסופו של דבר להצליח. בעוד אני מודע לעצמי בימים אלה, אני יכול להגיד לך שאני עדיין מתמודד עם התנהגות לא יעילה זו.

אין "כישלון" בנושא יזמות עסקית

האם אתה יודע מה זה כישלון? זה כישלון ניסיון . זה כישלון הניסוי . זה כישלון ללמוד מהתוצאות – הן חיוביות והן שליליות.

אבל זה לא מה שאנחנו בדרך כלל מגדירים ככישלון. אנו מגדירים כישלון כתוצאות גרועות. וזו גישה נוראה.

לא הכל הולך לעבוד בדרך שתכננת. שום דבר לא אוטומטי. אנשים אינם רובוטים. דברים משוגעים קורים. תוצאות רעות אינן "כישלון", אלא במקום שניתן ללמוד ממנו.

מוכן לאנלוגיית כדורגל? הבה.

אני מאמן כדורגל עבור בני 13. היה לנו דיון דומה מאוד בשבוע שעבר. אמרתי להם שהם לא יכולים לפחד מהתוצאות הרעות. הם לא לפחד להתנסות – על המגרש ומחוצה לו. בין אם מדובר בכדורגל או בנושא יזמות עסקית – זה אותו הדבר.

 

אלה שחוששים כי הם בולטים, נוטים פחות להתנדנד ולסבול יותר. מי שחושש שיכבה את עצמו, סביר יותר שייקח תנופה מהוססת ויסתלק ברכות.

מי שחשש להפיל את הכדור על משחק קשה נוטים יותר לתת לו ליפול על להיט. זה אולי לא יופיע כטעות, אבל חוסר מאמץ זה מנע פוטנציאל.

כאשר סיפרתי זאת לנערים בני ה -13, נמנעתי מלהשתמש במילה "טעות". אין טעויות. כל מה שאנחנו עושים הוא מכוון. זה רק עניין של האם הגישה המכוונת שלנו הובילה לתוצאה הרצויה.

כאשר התוצאה הרצויה לא תתרחש, עלינו לשאול את עצמנו, "למה?" האם היה משהו אחר שעלינו לעשות? האם הגישה שלנו נכונה? האם עשינו הכל נכון, אבל זה פשוט לא הסתדר לטובתנו?

בין אם אתה יזם או שחקן כדורגל בגיל העשרה, איך אתה מגיב על דברים שלא הולכים בדרך שלך? האם אתה מאשים את התוצאות? אתה מתעכב עליהם? האם אתה מתמקד יותר בתוצאות מאשר בתהליך שהוביל לתוצאות אלו?

האם אתה לומד ממה שקרה?

לספורטאים הטובים ביותר ולעוסקים בתחום יזמות עסקית  המצליחים ביותר אין כל חשש לכישלון. הם מתנודדים על הגדרות, והם משגיחים על הרוח. כתוצאה מכך, ייתכן שלא תבחין אפילו בכישלונות כאשר הם מתרחשים, אך אתה מבחין בהצלחות.

הייה מוכן להעצים את עצמך

הייתי טוען שאנחנו – יזמים, ספורטאים צעירים, אנשים בכלל – לא בהכרח מפחד "כישלון" או עושה "טעות". אנחנו מפחדים ממבוכה ציבורית.

שוב שאלתי את אותם ספורטאים צעירים את השאלה הפשוטה הזאת: "אם היית מפיל כדורגל, אבל אף אחד לא היה שם כדי לראות אותו, היית מתבייש?" כולם נענעו בראשם, "לא".

כמובן שלא. וכתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר לקחת סיכונים כאשר אף אחד לא צופה.

אם אנחנו משיקים מוצר ואף אחד לא קונה אותו, הוא הדאגה הגדולה ביותר שלנו כי הוא לא מוכר או שמישהו עלול לראות את העסק שלנו, המוצר שלנו, או היזם ככישלון מביך?

להיות מוכן להביך את עצמך. להגיע לנקודה שבה מנסה, עושה ולפעמים מקבל תוצאות רעות הוא חלק מהתהליך – לא מקור של מבוכה.

אל תראו הזדמנויות מעבירות אותך. אל תשב לאחור ותצטרך שמשהו יקרה. אל תאשים תוצאות על דברים שאינך יכול לשלוט בהם.

לעשות משהו בקשר לזה. קח סיכונים!בנושא יזמות עסקית או בכל נושא אחר!

ניסוי ולמידה

מי שהכי טוב ללמוד הם אלה עם החוויות הכי רוב הנתונים.

שים לב כי השתמשתי במילה "חוויות" כאן על "ניסיון". אתה יכול להיות "ניסיון" עושה את אותו הדבר במשך שנים בכל פעם, תוך מעט מאוד "חוויות". ואתה יכול גם יש חוויות רבות פרק זמן קצר.

בכל פעם שאתה מנסה משהו, זה ניסיון – הזדמנות לאסוף נתונים וללמוד ממנה. המטרה שלך, במיוחד בימים הראשונים, צריכה להיות ליצור את החוויות ביותר – את ההזדמנויות למידה ביותר – ככל האפשר.

כמובן, אתה לא צריך פשוט הניסוי ללא חיבור של למידה ממנו. אחרת, זה מבוזבז פעולה. זה מתנסה ללא מטרה.

בעת ביצוע הערכה, הנה שאלות לשאול את עצמך:

  • מה עובד?
  • למה זה עבד?
  • מה לא הצליח?
  • למה זה לא עבד?
  • מה היית עושה אחרת בפעם הבאה?
  • מה היית עושה באותה דרך בפעם הבאה?

על ידי לשאול את עצמך את השאלות האלה, אתה לומד באופן פעיל ממה שקרה. על ידי למידה פעילה, עולים סיכוייך לקבל תוצאות טובות יותר בפעם הבאה, וזה משתלם ביותר לעוסקים במלאכת יזמות עסקית.

האם אתה שואל לעתים קרובות, תוך שימוש בביטוי "האם עלי …?"

בעוד אתה תמיד צריך לנצל את הידע והמומחיות של אלה שהיו שם, לא לזלזל בערך של מציאת את עצמך באמצעות ניסיון. אל תעלה על חוויית אדם אחד, אשר עשויה או לא תחול על מצבך.

זהו ביטוי שלעתים קרובות אני מקושר לפרסום ב- Facebook. האם עלי למקד לקהלי יעד או לאינטרסים? האם עלי לבצע אופטימיזציה להמרות או לקליקים באתר? האם עלי ליצור מספר מודעות לבדיקת פיצול?

התשובה שלי היא תמיד וריאציה של אותו: אני לא יודע. אתה צריך? נסה זאת. לְנַסוֹת. אין כללים אוניברסליים. מצא מה עובד עבורך.

איש יזמות עסקית? פעל גם כאשר אתה לא מוכן

אל תהיה פרפקציוניסט בכל הקשור לנושא יזמות עסקיחת. השלמות היא מטרה בלתי אפשרית שתוביל רק לתחושה מתמדת של אי שביעות רצון. ואתה לא תשיג שום דבר.

למה? היה שילוב של פחד מכישלון מה אם אף אחד לא קונה את זה? ) וגם הרגשתי שזה לא היה מוכן. אני מפונק עם קהל של מפרסמים בפייסבוק שמספקים לי את הביטחון להשיק מוצרים הקשורים לפייסבוק. אבל אין לי אותו ביטחון עם נושא חדש.

אז באמת, זה קצת כמו שאני מתחיל עסק חדש מאפס. אין לי את המותרות של קהל מובנה כי אני יודע לקנות מוצר ממוקד היזם. אני לא ידוע, וזה לא ידוע יוצר חוסר ודאות.

אבל כשאני מסתכל אחורה דרך חמש שנים פלוס האחרונות, כל השקת המוצר שלי היה הצלחה. שים לב כי "הצלחה" לא אומר שזה הביא למספר גבוה של מכירות. "הצלחה" פירושה שקיבלתי מיד מידע שלמדתי ממנו, מה שמאפשר לי לשפר ולהתאים.

השקת המוצר הראשונה שלי באה לאחר חודשים של דאגה. לא ידעתי איזה מוצר ליצור, איך ליצור אותו, איך למכור אותו או איך לקדם אותו. אני בסופו של דבר, שלחתי מייל עם קישור ל-PayPal להזמנתמוצר שעדיין לא הגיע לשוק.

ההשקה מרגשת. זה משכר. וכן, זה קצת מפחיד. אבל לאמץ אותו! כל שיגור חדש לוקח אותך צעד קרוב יותר אל המטרות שלך, גם אם המוצר אינו "מושלם" או "מוכן".

מהי המסקנה לגבי אנשי יזמות עסקית?

העזו, נסו, ורק ככה תצליחו.

 

יזמות עסקית – איך להימנע מכשלון
דרג פוסט זה

אודות המחבר

סמי סבין, מומחה אסטרטגיה ושיווק באינטרנט.

כינוי: סופר דרייב.
בעל ניסיון של מעל 10 שנים בכתיבת וניהול אסטרטגיות, ניהול קמפיינים דיגיטלים חוצי פלטפורמות וטעינת חשמל באנשים :)

השארת תגובה