חמסה עליכם – חמשת השלבים בבניית אסטרטגיה באינטרנט קידום בגוגל

0 49

הלקוחות שלך נמצאים באינטרנט

קידום בגוגל לא משנה לאיזה קהל יעד אתה פונה ואילו שירותים / מוצרים אתה מציע, בעזרת שימוש נכון ומושכל בכלים הקיימים כיום ברשת, אתה יכול להשיג כמה דברים:
הגדלת המודעות לשירותים שלך.
הגדלת מכירות.
טיפוח קשרים עם הלקוחות הקיימים שלך.
הבעיה שניצבת בפני רוב בעלי העסקים היא ריבוי הכלים וריבוי ה"מומחים" שמציעים שירותים בניהול הפעילות האסטרטגית באינטרנט.
גוגל אורגני, גוגל ממומן, דף פייסבוק עסקי או פרופיל אישי, פוסט אחרון או יותר לייקים, לינקדאין או אולי בכלל טוויטר?  איך עושים סדר בכל הכלים והאפשרויות המורכבות האלו? מהי הדרך הנכונה לעשות שיווק באינטרנט?
 
 
קידום בגוגל אין ספק, העולם היום מבלבל וככל שאפשרויות השיווק והאפיקים שעומדים בפני בעלי עסקים הולכים ומתרבים, קשה יותר ויותר לקבל החלטה נבונה לפעילות אסטרטגית באינטרנט.
ישנם עסקים רבים, בעיקר מהדור הישן, שפער המידע הוא כל כך חריף עד שהם מוותרים על אפשרויות הפרסום באינטרנט כלל. במקרה הטוב, עסקים כאלו מתגאים בעובדה שיש להם אתר אינטרנט שנבנה בשנת 2005 ומאמינים שאמצעי השיווק הטובים ביותר עבורם הם שיחות טלפון ללקוחות פוטנציאלים.
 
אצל לקוחות אלו אין קידום לאתר, אין פעילות בשום מדיה ובמקרה הממש טוב, המזכירה מעלה אחת לחודש סטטוס תמונה של העובדים טובלים חלה בחריימה שנשאר מארוחת שישי האחרונה.
אז בואו נשים את הקלפים על השולחן: הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, והלקוחות הקיימים שלכם, נמצאים כולם באינטרנט. הם לא תמיד קונים באינטרנט ולא תמיד פועלים ברשתות החברתיות – אבל כולם, כן כן, כ-ו-ל-ם נמצאים שם!
 
אז איך עושים את זה? לחצו כאן והשאירו לנו פרטים!

 

בואו נתחיל מאיך לא עושים את זה! קידום בגוגל
 
לא מצפים לשינוי תוך יום אחד, ומבינים שאתם נכנסים לתהליך הכרחי ובריא לעסק שלכם.
קסמים וכשפים בזמן קצר אכן אפשריים, אבל הם תלויי תקציב ותלויי מוצר. ז"א אם אתם מפרסמים בגדי ים ברזילאיים ויש לכם תמונות מצוינות, מוצר איכותי ותקציב פרסום נכון, תוכלו לשטוף את הרשת גם תוך זמן קצר.
 
לא מוותרים על מדידה ודוחו"ת.
זו הדרך שלכם ללמוד, להשתפר ולהביא את אפקטיביות פעילות הפרסום באינטרנט שלכם למקסימום. היכולת שלנו לקבל נתונים מדידים ומדוייקים החל משעות הגלישה והמעורבות החזקות ביותר וכלה במודעות ומילות חיפוש שהיו הכי אפקטיביות, הן הן אחד מאבני היסוד של פעילות השיווק האינטרנטית.
 
טעות קריטית נוספת היא בחירה בבעל מקצוע לא נכון לעסק. אין הגיון בהחלטה לשכור בעל מקצוע שעוסק בתחום ספציפי (גוגל, פייסבוק) ואין לו יכולת מקצועית וניסיון מספיק כדי לאפיין, לנטר ולבנות תוכנית נכונה ומקיפה לעסק שלכם.
הטעות הזו פשוט תוביל למורת רוח, אכזבה מהתוצאות, ואובדן אמון בפלטפורמה הזו – דבר שמזיק אך ורק לעסק שלכם!
מבחינה אסטרטגית יש משמעות אדירה לתכנון נכון של הפעילות והגדרת מדדי הצלחה בזירה זו, כדי שנוכל לעקוב ולהבין כל העת האם הפעילות עוזרת לנו וכיצד ניתן לשפרה.
 

אז איך בונים אסטרטגיה קידום בגוגל באינטרנט?

המטרה – כל עסק שמתכנן פעילות או כבר עסוק בפעילות באינטרנט, צריך לשאול את עצמו: מהי המטרה של הפעילות? לשם מה אני משקיע את הזמן, הכסף והמאמצים? ומה אני מצפה שהם יניבו לי? המטרות משתנות מעסק לעסק – גיוס לקוחות חדשים, טיפוח קשרי לקוחות, ניטור ומדידת שיחות ברשת ויחסי ציבור במדיות חכמות ומתקדמות יותר.

לא משנה איזה מהאופציות רלוונטית לעסק שלכם, רק אחרי הגדרת המטרה תוכל להבין באילו כלים ופלטפורמות עליכם לפעול.
 
 
 
 
קהלי היעד – עם מי אנחנו רוצים לדבר? אל מי אנחנו רוצים לפנות? מיהו קהל היעד האידיאלי לפעילות שלנו? אחרי הגדרה ממוקדת ומפורטת של קהל היעד (דמוגרפית, סוציולוגית, גיאוגרפית ועוד) נוכל להתקדם עוד צעד בדרך להשגת המטרה שהגדרנו בסעיף הראשון.
בואו ניתן דוגמא להגדרת קהל יעד. ניקח את שטיק מדיה כדוגמא.
שטיק – תרגיל למשיכת תשומת לב.
אנחנו משרד פרסום שמומחה בבניית אסטרטגיה באינטרנט ויישום שלה אצל עסקים בסדר גודל בינוני.
 
הניתוח של הלקוח האידיאלי מבחינתנו:
דמוגרפיה: גיל 30-55, רובם גברים, בעיקר מאזור המרכז, נשואים ובמצב כלכלי מבוסס.
 
פסיכוגרפיה: (מה הלקוח רוצה, איך הוא מקבל החלטות?). הלקוח מעוניין בהרחבת הפעילות העסקית שלו על ידי הגעה לקהל לקוחות חדשים. בנוסף הלקוח מעוניין בטיפוח קשרי הלקוחות הקיימים ומיצוי הפוטנציאל הקיים בהם מבחינה מכירתית, וזאת עקב העובדה שיותר קל לנו להביא עבודה מלקוח שכבר התנסה בשירותים שלנו והיה מרוצה.
הלקוח מקבל החלטות על ידי התייעצות עם מנהל השיווק שלו, בחינת מספר הצעות מחיר וקבלת המלצות על שירותים של חברה מסויימת ממכרים / בעלי עסקים דומים.
האלמנט הרגשי: טוב לנו לעבוד עם עסקים שרוצים להתפתח ולא מרגישים כי הם ב100% מיצוי פוטנציאל. עסקים שמבינים שהאינטרנט זה לא העתיד – זה ההווה!
עסקים שמחפשים לחשוף את העסק שלהם לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים ומבינים שניהול נכון של מאגר הלקוחות הקיים שלהם יכול להביא להם עוד עבודה רבה לעסק.

ניתוח הסביבה העסקית והמתחרים – איך המתחרים שלכם פועלים באינטרנט? האם הם מצליחים להביא משם לקוחות? האם יש חברה חיצונית שמטפלת בהם או שהם נשענים על המזכירה שתנהל את הפעילות האינטרנטית שלהם? האם אנחנו באוקיינוס אדום?
מחקר המתחרים נותן לנו יכולת להבין מהן הנקודות החזקות והחלשות בפעילות שלהם וכך לקבל מושג לגבי מדדי ההצלחה בפעילות שלנו.
 
 
 
 
 
בחירת אפיקי פעילות ותקציב – אחרי שאפיינו, הבנו מי, מה ונגד מי, אנחנו יכולים להתחיל לפעול בזירות הרלוונטיות אלינו.  בשלב הזה עלינו להגדיר מהן הפלטפורמות הנכונות לעסק שלנו, מהן העלויות הצפויות כדי להגיע לקהלי היעד וכמה כסף ומאמצים עלינו להשקיע בכל אפיק פרסומי שכזה.
כללי האצבע הברורים והחזקים ביותר לגבי פרסום בפייסבוק או גוגל הם אלו:
בגוגל אנשים מחפשים אותך.
בפייסבוק אתה מחפש אנשים.
אם במחקר שערכתם גיליתם כי יש מספר גדול של חיפושים במילות החיפוש בגוגל שרלוונטיות לפעילות שלכם, אזי ברור שכדאי יהיה להשקיע בפעילות באפיק זה.
היתרון הנוסף שיהיה לנו במקרה זו הוא שנוכל לדעת עוד לפני תחילת הקמפיין מה המחיר הממוצע הצפוי לנו על כל קליק שנקבל בגוגל, ז"א נוכל לתת הערכה תקציבית לפרויקט וצפי תוצאות, עוד לפני שהתחלנו אפילו!
 
מדידה, מדידה, מ-ד-י-ד-ה!! – כל אפיקי הפרסום הקיימים כיום ברשת, נותנים לנו כלים מדוייקים ומתחוכמים למדוד ולנטר את הפעילות שלנו, ולהבין האם אנחנו עובדים באפיקים הנכונים ובעיקר – איך ניתן להשתפר.
השוני מעולם הפרסום הישן הוא עצום – חשיפות בעיתון, ברדיו או בשלטי חוצות הן כמעט בלתי אפשרויות למדידה. נגמר סדר היום שבו משלמים על פי "10,000 מכוניות עוברות בצומת הזה כל יום". היום יש לנו יכולת להבין בדיוק מי צרך את המידע שלנו, באילו שעות ודרך אילו מכשירים. שימוש נכון במידע הזה נותן לנו כלים לטייב את הפרסום שלנו ובכך לנצל את התקציב בצורה טובה יותר.
 

לסיכום:

קידום בגוגל אל תוותרו על כל התהליכים שיכולים להוביל את העסק שלכם להצלחה בפעילות האינטרנט.
אל תוותרו על בעל מקצוע מנוסה ומיומן עם תוצאות מוכחות.
תוצאות לא באות ביום אחד, צריך למדוד, להבין ולשנות כדי להגיע להצלחה.
אל תהססו – תעשו לנו טלפון!
הלקוחות שלכם נמצאים שם – תנו לנו לאתר אותם עבורכם!!

רוצים לקבל ייעוץ ואבחנה מעמיקים? לחצו כאן והשאירו פרטים!

נכתב ע"י: שטיק מדיה

חמסה עליכם – חמשת השלבים בבניית אסטרטגיה באינטרנט קידום בגוגל
דרג פוסט זה

השאר תגובה

Your email address will not be published.

רוצים שנעזור לכם
​לייצר יותר הכנסות?

לא תודה יש לי יותר מדי כסף
close-link